Mitt lilla bidrag...



... är det här. En "pysseltävling" pågår på Ikea där många bloggare är med och bidrar med många fina bilder på idéer. Jag har ett väldigt enkelt bidrag. Och bara ett. Antagligen för att jag "backar" var gång det vankas tävling: ) Det var länge sedan jag sände in mitt bidrag och tävlingen började redan förra måndagen. Jag var bortrest den veckan och hade inte fixat allt i detalj för att bidraget skulle publiceras. Det blev publicerat först i slutet av veckan. Så jag hamnade lite på "efterkälken".

Och sedan hann jag inte få många röster förrän det började spöka och försvinna, till och från...så ibland syns mitt bidrag på Ikeas sida. Och i bland inte. Teknikerna jobbar på det.

Skulle mitt bidrag tillfälligt vara osynligt kan det ändå synas under fliken "julklappar" i droplisten och vill ni ge mej en röst så skulle jag bli sååå glad!

Alla fina bidrag hittar du här.
Många adventshälsningar från Nordins gård, vi ses i morgon igen!

40 kommentarer:

Skatan sa...

Hej Mari!

Det förklarar saken...jag var in och försökte finna ditt bidrag men jag får göra ett nytt försök :)

Allt väl idag på första advent? Vi har tänt stakarna i köksfönstret och lyssnat på julmusik medan vi drack morgonkaffen. Sambon tyckte det var anskränlig musik men jag njöt... ;)

Jag önskar dig en riktigt skön avslutning på helgen.

Kram,

Anna

Susanne sa...

Hej kikar in och önskar dig en mysig dag..Jag va inne på Ikea och gav dig en liten tummen upp..Massa kramar från Susanne

Annas skattkammare sa...

Hej! Så mysig bild! Jättefint bidrag! Ha en mysig första advent!
Kram /Anna

Hulda sa...

Flott bidrag! Det enkle er ofte det beste. :) Flott i kassen din. Riktig julestemning!

Bitte sa...

Vilken vacker bild du visar! :-) Är det där ditt bidrag i tävlingen så tycker jag verkligen att det är SYND att det försvinner titt som tätt! Du har ju verkligen lyckats fånga JULEN på bild :-).

Hoppas du får en fin advent!

Kramar
Beatrice

Viola sa...

Ditt "enda" bidrag är ju så rart, verkligen så fint samstämt..nu ska jag in och se om jag kan rösta, kramen

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Marie!

Klart jag har röstat på dig :) Jag gillar det vackra men enkla. Och sen den rustika charmen som du alltid har.

Måste ju också passa på att berömma dig för den fina reportaget i leva o bo. Såååå fint det var.

Ha en mysig advent!

Kram Viveka

Lisas torp sa...

Tänk, vilken tillgång IKEA har i alla er kreativa bloggare!!! Så många fina saker där fanns, men jag har röstat på dej förstås!!!

Ha en fortsatt härlig 1:a advent!
Kram
Lisa

Jennyshemochharmoni sa...

Jag tycker verkligen om ditt bidrag! Det är verkligen supermysigt. Jag är säker på att det kommer gå bra för dig i tävlingen. Tusen tack Marie för dina rader till maken och mig. Du ska veta att de verkligen värmde! Vi blev otroligt glada. Ha en superbra advent! Stor KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Aha, det förklarar saken. Jag letade igenom alla sidorna 2 ggr utan och hitta dig. Nu ska jag kolla igen, din bild är jättefin, den ska få min röst.
Ha en mysig adventssöndag
Goa kramen
AnnaMaria

Rummet för välbefinnande sa...

Tänkte kika in och önska dig en trevlig första advent också ser jag ditt underbara bidrag till tävlingen. Mmmmmm, det är så bra! Det är så vackert och du har verkligen känslan att få till det där extra.
Ha det så gott och njut av glögg, pepparkakor och levande ljus idag.
Kram från Mia

BLONDETTY sa...

Vad fint du gjort!
http://www.blondetty.blogspot.com/

Anonym sa...

Tack snälla du för din rara kommentar :) Roligt att du kikade in :)

Jag tycker mycket om ditt bidrag. Vilken underbar gåva att ge till någon. En gåva som personen i fråga har lagt ner tid och kärlek på, sådana gåvor uppskattar jag mer än någonting annat :)

Ha en riktigt mysig första advent.
Kram Åsa

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!!
Åhhh, du...så fint ditt bidrag är, klart att du får min röst !!!
Du är ju sååå duktig alltså !!
Nu vill jag önska dig en riktigt fin advents söndag...skååål i glöggen min vän !!
Kraaam Anette

C De-sign sa...

Ditt lilla bidrag är inget litet bidrag tycker jag...utan sååååå fint och stämningsfullt! Klart jag ska in och rörsta!!!!! Önskar dig en fin fortsatt första advent! Kram fr C

Mitt hvite hus sa...

Heisan

Et vakkert bidrag du har... skal inn å kikke på siden deres nå...

Ønsker deg en fin adventssøndag...

Klem Kerstin

Théa & Linnéa sa...

Den var jättefin, en superpresent så enkel om man bara har idén och det har ju du!
Håller tummarna!
Trevlig advent
/Karin

Ljuva lantliv sa...

Nu har jag röstat på dig! Så vackert!! Tycker så mycket om dina bilder. Önskar dig en riktigt härlig första advent! Kram Anna

C. Tvillingmamma sa...

Jättefint!!! Enkelhet är oftast vackrast!

Titta in på min lilla tävling :)

vardagsvitt sa...

Trevlig 1:a advent Mari!
Den är så stämmningsfull din bild och mysig.
Jag lämnar en röst på dig så klart.
Ha en bra start på veckan.
Kram Marith

Willewira sa...

Hej Mari!

Så tråkigt att strular för dig, särskilt när du har ett sådant fint bidrag.
Ska genast gå in och rösta!

Kram
Willewira

Josefine sa...

Halloen Mari...

For et koselig bilde!

Ønsker deg og dine en fin adventsøndag, og en flott adventstid med masse lys og varme:)) Stor klem

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Vad trist att det krånglar!Typiskt!
Det var en vacker bild...
Ha en mysig adventskväll!
Kram Agnetha

Monica sa...

Hej Marie,
vad mysigt du har och så massa fina pyssel. Skall absolut försöka rösta på dig, hälsningar Monica, blogg Betongkrukan

Mamma C sa...

Vilket fint bidrag du gjort. Ha en fin adventskväll.
Kram Mamma C

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh nej jag tycker inte de va ett enkelt bidrag utan helt julig sååå fint..
Kraaam Linda

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Ditt bidrag är jättefint!!!

Jag har varit inne några gånger och kollat på IKEA tävlingen, men inte sett ditt bidrag, konstigt att det försvinner?

Skall se om jag kan skicka ett förslag på du-vet-vad i kväll. Väntade eg på svar från dig, hihi, men jag tar eget initiativ..du får se ;)

Kram
Mia

Prima Gård sa...

Jättefint bidrag!

Synd att det krånglat, så att du hamnat på efterkälken.. Men, inte bara ettan är ju en vinnare ;)

TRevlig kväll!
Kram Emma

Karin - Mina Rum sa...

Jag var inne och "gillade" ditt bidrag. Jag har sett bidrag hos andra bloggerskor men jag gillar ditt bäst.
Adventkram på dig!

AkH sa...

Vilket jättefint bidrag du har! Den varma drycken som du gav recept på verkar riktigt god, gott i mörka vintertid! Ha en fortsatt mysig 1:a advent!
Må gott! Anna-Karin
hemochting

Norregård sa...

Ditt bidrag är jättefint!! Enkelt och vackert!! Ha det bra:o)
Kram Malin

Lerblomster sa...

Klart jag röstar på ditt bidrag - det tyckte jag om! Ha det så bra, mvh. Annika

Domus Dulcis Domus sa...

Så superfint du gjort, den julklappen skulle man ju göra vad som helst för för att få. Kram

Min Skattkammare sa...

Hej igen!
Nu är jag här inne och tassar! Jag måste ju kolla upp vad du har för bloggadress......jaha ja, den var enkel och logisk. ;o)
Vilket fint bidrag du har!
Du har ett så genuint vackert hem.....gammaldags på riktigt!
Tack för ditt mail, snart så kommer brevduvan! :o)
(det är inte jag, även om jag går under namnet "Post-Kicki" på hemorten, hi hi, från min brevbärarkarriär) ;o)
Glad advent!
Kramar Kicki
ps....har du sett min barndomsväns blogg, Mormors veranda i min länklista? Hon har också som du så himla hemtrevligt.

Vit som snö sa...

Du kan ju verkligen det med att skapa stämningsfulla arrangemang.
En ljuvlig bild!
Jag ska gärna gå in och rösta på ditt bidrag!
Önskar dej en mysig vecka!
Kram Cilla

Mari Berg keramik, sa...

Vilken fin balans i dit bidrag, vackert för ögat att vila på...

Plupps krypin sa...

Härlig bild. Ska gå in och rösta.
Må så gott.
Yvonne

EvaB sa...

Nu har du fått en röst till, Lycka till i tävlingen! En trevlig låda man skulle bli överlycklig för! Javisst är Köpenhamn härligt när som, men det är något alldeles särskilt i den staden i juletid. Vi åker alltid Strandvejen dit, och att titta på alla vackra hus ger en lätt nackspärr, man vill ju titta åt alla håll samtidigt.
Tack för glöggreceptet, det får vi nog prova.
Må gott.

Designe sa...

Jättefint! Har röstat på dig! :)

Unknown sa...

Hej vännen,

Klart att jag röstar på dig.
Redan gjort, mer än en gång hihihi

Håller tummarna!

Jag hittar aldrig till tävlingar och annat gott i gott.
Är trots 2 års bloggande fortfarande som Bambi på is.

Kramisar Jeanette