Plåtromantik...



Köpte en stor fin resväska förra hösten. Den har jag alla mina inredningstidingar som jag inte klarar av att kasta bort... perfekt, vips är de borta ändå och jag tar fram dem när jag vill!



Stor är den, bredare än bänken men det går bra ändå..



Mera plåt, min fina rosenburk...



Och i en knallfärgad gammal plåtburk får några tulpaner husera...



Plåt och ljusgrönt... jag ska måla ett litet nattduksbord så snart jag kan, hinner, orkar, har lust.... men till våren ska det vara klart!

Ett reportage med mitt hem och mina egna bilder, hela 39 stycken, på 15 sidor är ute just nu i en specialtidning till Italienska inredningasmagasinet Casa Chic Tidningen heter " "Gli Speciali di Casa Chic n.13 - Stile Gustaviano" och är "tjock" som en vanlig tidning.
Kanske jag fotar av tidningen och visar er här på bloggen sedan.... Tidningen säljs inte i Sverige men kan specialbeställas via presstjänst el ngn privatägd butik som säljer mycket tidningar. ( tex kan pressbyrån i Östersund ta hem den på ett dygn!)

51 kommentarer:

Fruädel sa...

Åh så spännande, visa gärna bilder från tidningen! De där med tidningar är ett gissel, hihi! Har nog fyllt upp min kvot hemma nu, men var gång man sitter och ska kasta så blir det bara omorganiserat i nya korgar, lådor osv, hihi! Men vem behöver tidningar när man kan kolla på din vackra blogg! Kram på dig duktiga du! /Tess

Anonym sa...

Go morron Mari!

Tänk vad lustigt att vi hade turkost på bloggen samtidigt :)

Själv har jag inte hunnit turkos inreda till mig själv här hemma. Vi bygger ju om tre rum i princip samtidigt här hemma och just nu är vi på det basala stadiet. Spackling och målning, man längtar tills man får börja med lull lullet :)

Kommer du ihåg att jag för länge sedan ville låna bild från din blogg med svarta detaljer? Det blev inte av just då men ganska snart tänkte jag använda en bild från det inlägget. Jag ska nämligen lotta ut lite stickat i svart och vitt, hoppas det fortfarande är okey med lån av bild. Jag skriver ju självklart att fotona är från din blogg.

Ha en skön dag

//Lena, Queen of stickpinnar :)

LantlivsAnette sa...

Wiiieee..jiippee..15 sidor i en tidning !! Du måste fota tidningen o visa oss..himmel alltså !!
Är det du som fotat ??
Åhh så fin resväaka, och vad bra att ha alla tidningar i..det blir många tidningar, även fast jag har minskat på dom..man bloggar ju så mycket o får inspiration där..
Så vackert det är i ert sovrum..mmmm..man njuter av dina bilder..jag har fått på hjärnan nu att jag skulle vilja ha nya sängar, gamla förstås..tänk vita gamla järnsängar..oohh så fint det vore..nåå, drömma kan man ju alltid..
Ha det gott
Kraaam Anette

Vardagslycka sa...

Åh, vad spännande med repotaget! Hoppas du visar lite bilder så vi får se!
Här är det alltid lika kul att kika in och bli inspirerad.
Ha en fin dag.
Kram, Carina

Lisas torp sa...

Jättesnygga saker du visar! Man märker att det börjar komma mer och mer prylar i metall och lite ruffare stil. Imorron ska jag på Formex - intressant att se trenderna där.

Så praktiska dessa väskor är, för sånt man vill förvara.
Grattis till reportaget, så exotiskt det måste vara för italienarna!Ha en härlig onsdag!
Kram
Lisa

[ c o y o t e ] sa...

Hej!
Jag älskar med att köpa tidningar och har med svårt att slänga dom. Vissa iallafall..

Men du, vad kul! 15 sidor som du fotat själv! Wow! Ja, det måste du visa oss sen..

Ha en toppendag!
Kram Mia

Psst.. Bilderna idag var kanon.. Härliga färger..

FEDERICA sa...

I want that magazine!!! :-((
I didn't found it yet! It's incredible, Casa Chic is an italian magazine and I can't found that special issue!

Your steal case is gorgeous! Great find!

Have a nice day!

♥ Fyra årstider sa...

Både snyggt och smart. Ljuvliga bilder.
Kram Lotta

(eddas) sa...

Klarer ikke og kaste interiørbladene mine.....
ja du må vise de bildene på bloggen...
ha en fin dag
klem klem

Rummet för välbefinnande sa...

Men vad roligt Mari, GRATTIS! Lägg gärna ut och visa för det är så kul att se.
Den där väskan var ju läcker, för att inte tala om den ursöta plåtasken med rosen. Mmmmmmm, det gillar jag.
Ha en fin dag!
Kram Mia

Galleri Hönshuset sa...

Hej Mari

Och grattis, vad kul att det är med dina egna bilder också =) Självklart måste du fota allt så vi också får se.

Helt ljuvliga bilder, gillar den med glasflaskor och tulpaner...ögongodis...

Nu väntar frukosten, sätter man sig vid datorn direkt på morgonen, ja då blir man sittandes här läääänge =)Men det är ju det som är så skönt, att sitta här med morgonrocken och inte behöva hålla koll på klockan när man är ledig.

ha en toppendag. Kram Pirre

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Mari,
Plåt är ett läckert material. Jag gillar också gamla plåtburkar, skyltar mm Jag hoppas att du vill fota från tidningen och visa oss, låter spännande...

Hälsningar Monica

Anette Willemine sa...

Så spennende med reportasje i magasinet!

Legg gjerne ut på bloggen, så vi også får se!

Ønsker deg en deilig dag, Mari!

Klem fra
Anette Willemine

Anna sa...

Hej Mari!

Vackert vackert! Och vilen läcker väska! Perfekt till förvaring av alla tidningar man vill spara:) Jag har en gammal kista där jag förvarar mina men den räcker inte till!

Underbar pläd och kudde i gröna toner som jag skymtar där på sängen i på väskan! Från Au Maison?

Nej, jag har ännu inte fått ngn tidning! Hoppas verkligen jag får det! Måste ju bara få se det numret där både du och jag är med:) Ja jag tror det är ett månadsmagasin och det skulle publiceras 31/1-09, enligt journalisten Manuela...

Ha en bra dag!

Kram

Bitte sa...

Vad kul med ett så stort reportage, dessutom i en utländsk tidning! Grattis! :-) Du får jättegärna visa bilder ur tidningen så vi får se lite av reportaget.

Det var då en rejäl resväska, jag skulle själv behöva en sån ;-).

Kramar
Beatrice

Anna sa...

Gud så mycket fel det blev i inlägget ovan! Har lite bråttom:) Reportaget blev publicerat 31/12-09 fick jag veta i ett mail:)

:)Anna

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan!
Smart förvaring av tidningar må jag säja! Du har så fint!
Jag tycker absolut att du ska fota av den tidningen så vi andra oxå kan njuta av ditt hem!
Kram på dej från fru Ekeby!

Hulda sa...

Gratulerer med den reportasjen! Så bra! Flotte bilder av oppbevaring. Den kofferten til blader var skikkelig stilig, likte også så godt boksen med roser på. Flott sengeteppe. :) Hos meg er det botaniske trykk på dagens innlegg. :)

Louise sa...

Härliga härliga bilder. uuuu vad du är skicklig med kameran (ja och stylandet då också förstås!!)

Designe sa...

Åh va ljust och fint du har där i sovrummet! Så fint med den plåtväskan, bryter av fint mot vitt och pasteller! Jättefin plåtburk som matchar din tapet oxå!..och den färgglada burken! Superkul med reportaget i den italienska tidningen! Skulle va kul om du visade oss bilder ur tidningen då det är dags! :)

fröken knopp sa...

Så läcker väska Mari!!!

spännande med tidningen...finns den att köpa här i sverige??

KRAMAR ELIN

Vitt hus med svarta knutar sa...

Halloj! Märker att det var ett tag sedan jag var inne hos dig. Såå mycket fint. Jag gillar oxå soppa på vintern, tycker det värmer så gott. Din stora, blanka resväska är läcker, fundra var den har varit ute på för resor tidigare. Ser ut som en långväga resenär.
Kram,
Regina

Vintage House sa...

Åh vilken härlig förvaring:) jag har rivit ut de sidor jag gillar bäst och satt dem i pärmar.. oh då ska man försöka få tag på den tidningen. ha en mysig dag sandra

LENE sa...

Hei Mari
Takk for kommentaren på min blogg -jeg vet ikke hva du mener med "hurts", men hvis det er på engelsk, var det riktig synd...?
Jeg syns bildene du har lagt ut er utrolig hyggelige - det gamle vippespeilet er nydelig.
Ha en deilig aften!

Stina sa...

Härliga bilder. Men vad kul, Mari. Jag skulle först också hamna i den där tidningen. Men det blir i den andra Casa Chic istället i februari.
Kram Stina

Elle sa...

Vem har inte problem med förvaring av alla inredningstidningar, för de är ju svåra att slänga. Resväskan var ju ett roligt och trevligt alternativ!

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer med repotagen..så moro da ...

så fin koffert du har til dine balder... kjekt å ha de på et sted ..så kan man ta de frem å kikke...

Ønsker deg en fin uke ..Klem Kerstin

Anderssonskan sa...

Jajamensan, inte ska/kan man slänga tidskrifterna inte! Jag har lagrat mina i brudkistan och snacka om lycka när jag är ensam nån helg, då lagar jag nåt gott, öppnar en flaska vin och gottar mig i alla gamla tidskrifter, som inte blir gamla!
Nånlast ska man väl få ha, så det så!

LENE sa...

Godt å høre at det var positivt Mari...
xx
Lene

livet på utanäs sa...

Underbara bilder som vanligt , den där rosburken får ju hjärtat att klappa lite extra =)

Joho, nog har man en del projekt på lager, men just nu kretsar tankarna mest om väggar,tak och golv... sen kommer det roligaste , att inreda och försöka göra det personligt ...

Så kul med repotage , skulle ju vara kul att se det =)

Ha nu en fortsatt fin vecka !
Kram Sussi O

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Wow! 15 sidor i en italiensk tidning, kan du inte ta foto och visa lite.. Den väskan var rejäl, ser lite lurt ut att den sticker ut, jag skulle säkert dra i tårna där. Och det var en jättefin bänk, och snyggt med lövkorgen inne.
Kramar
AnnaMaria

Josefine sa...

Hei på deg!

Så knallfine bilder..

Og den kofferten var så tøff, skulle gjerne hatt en sånn!!

Så spennende at du skal være i et Italiensk blad...wow... det er det ikke så mange som får. Men det fortjener du virkelig, bloggen din er bare så inspirerende!

Stor klem fra meg

mig & alice sa...

Åhhh, den tidningen skulle jag verkligen vilja lägga vantarna på.

Synd att vi inte har någon pressbyrå häromkring.

Ett stort grattis till dig såklart!!

Du det där med kuddar på min blogg var ju lite av att visa symboliken...jag har också mer än tre kuddar i den i vanliga fall ;-).

Imorgon drar vi på Formex och det ska bli såååå himla roligt och få den där inspirationskicken nu :-).

Sköt om dig vännen.
Kraam
Melinda

Vit som snö sa...

Härlig väska!! Jaa det gäller att hitta förvaring för det blir en del tidningar med åren....
Jag gillar plåt! Är ju till o med gift med en plåtslagare, kanske därför;) Hihi
Kram Cilla

Målargården sa...

Ja, jag har ju inte någon sån fin resväska så jag kör med ikeas tidningssamlare i en bokhylla bakom ett vitt skynke och det funkar också bra. Sliter på mina tidnignar mycket då jag ofta hittar inspiration i dem, även flera år gamla. Jättekul och spännande om du vill visa bilder från den tidnigen. Ser fram emot det!/Kram Eva-Mari

VITA NYANSER sa...

Så kul med ett reportage med dina egna bilder!!! Imponerande, och 15 sidor, oj!!! Tack goa för din kommentar, hi,hi...jag är lite feg´för att starta eget, men viljan tar överhanden = ).

Kram L-L

Kamomilla sa...

Hej och hallå! Du bara måste visa bilder från tidningen!!!!!

Vilken fin resväska!! En pärla!

Terese sa...

Åh, så nyfiken jag blir på tidningen, visa gärna bilder! Skulle oxå behöva en sån där väska att gömma lite saker i :)
Kram!

C. Tvillingmamma sa...

Man känner vårljuset i bilderna tycker jag :) Härligt!

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så vackert! Du har så fina detaljbilder, mmmmm.....
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

FEDERICA sa...

Darling I'm doing my best to find Casa Chic!
Have a fantastic day and don't miss my First Anniversary Giveaway, today on Sweet as a Candy!

Federica
xoxo

Skogsdoft & havsbris sa...

Härlig gammal resväska det där, och den sväljer säkert mängder av tidningar! Jag har också svårt att göra mig av med tidningar, till makens stora förtret...
Den ljusgröna skålen är helt ljuvlig! Ser ut som en karamell man vill suga på lääänge...
Oj vad kul att du är med i en italiensk tidning! Du bara måste fota tidningen så vi får se!
Ha det så bra! :)

FEDERICA sa...

I found it!!!! Congratulations! Your home is stunning!!!!

me and alice sa...

Åh!!!! Jag dör av nyfikenhet!!!!
Du bara måste fota av och visa oss.
Älskar ditt pippigröna sovrum!!
kramis Susanne

Mia sa...

Heia Mari! Såååå smart med den tøffe kofferten til interiørblader! En slik en haddejeg også hatt brk for... for mine blader ligger his og her... og egentlig alltid i veien. Men ikke jeg heller klarer å kvitte meg med dem!

Så spennende med reportasje i et italiensk blad. Klart du må ta bilder og vise her i bloggen. Vi vil jo gjerne se, må du vite!

Marits vita skrin sa...

Jag vill gärna se bilderna från tidningen, fota och visa bums;)

Jätte fina färger, älskar den där ljusgröna färgen ni till våren.

Kram på dig
Marit

MiaMaria sa...

Hejsan!

VAd kul med alla bilder som är med...så spännande...
Vackra bilder som alltid!

Fick ett erbjudande igen..men vet ej om jag riktigt hinner med denna gång...vi får se...ska ju fota lite inför boken Lev Vackert också....och just nu är det inte mycket tid över...

HA en skön helg....
MiaMaria

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mari!

Har tittat in (missar inte nåt inlägg hos dig) men har inte hunnit skriva några kommentarer, det har varit full rush det sista...

Jag gillar din väska, hmmm det ser ut som det är nån text där på sidan...?

Men wow ett eget reportage! Va himla spännande!!! Ja du måste lova att fota, jag är fruktansvärt nyfiken!!! Hmm undra om den kan finnas på Sthlm Central, de har ju så himla många utländska tidningar. Skall åka upp om drygt en vecka.

Kram
Mia

Marie sa...

Så många fina bilder från sovrummet Mari och där ser jag ju pigtittaren också. Din bänk är så vacker och visst är det bra att ha inredningstidningar i en resväska, det har jag med, hihi.

Spännande med tidningen, ser fram emot att få se bilderna framöver!!

Ha det bra!
Kramar Marie

Mari Berg keramik, sa...

Jag gillar verkligen ljuset i dina foton och balansen i kompositionen. Jobbar du med digital redigering av fotona också?

Å va roligt med reportaget, grattis grattis, sånt värmer gott.
:-)
Mari

Bygatan sa...

Oj va häftigt att vara med på 15 sidor!!!! Det kallar jag reportage:)) Visa gäärna bilder..

Plåt är väl snyggt att bryta av med. En liknande plåtkoffert kollade jag in några ggr på lokala ta-till-vara för 80:-, köpte den aldrig tyvärr. Det var så snyggt hos dig ser jag ju nu.

Sköt om dig!

Kram Lena