Lite nytt till rummet, i svart!



Lager på lager principen har man ju hört tals om. När det gäller kläder. Men det är lika fint i inredningen. Med speglar och tavelramar. En större spegel och en tom ram hade platsat här men nu hade jag inga andra än dessa två. Svarta detaljer får det bli, det passar min svarta stol och den svarta gungstolen! Svart spegel från Gruvgatan 13. Brun spegel loppisfynd.



Outslagna pärlhyacinter i min lilla tennbytta från 1930....


Att göra små arrangemang/stilleben är väl trevligt, det gör vi alla. Donar, flyttar runt, donar, flyttar runt, flyttar tillbaka... egoexponering kallas det: )



Mina tennvinglas, drömmer om att få inviga dem...



Nästa gång ska jag visa bilderna från reportaget i Casa Chic där vårt hem är med!

58 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Ohhh så fint..speglarna, tennföremålen...jag ryyyser !!!
Jaaa, vad roligt att du ska visa oss reportaget, jag längtar !!
Ha nu en fin dag vännen
Kraaam Anette

Anonym sa...

Aaaa! Vad int du har gjort med lite svart i inredningen. Det är fint både i inredning och i klädväg.
Jag stickar på här ;))))

Roooligt med repotaget, jag längtar till att få se det.

Tennföremålen är underbara, de har nästan blivit lite bortglömda bland allt silver

Sov gott

//Lena

Lisas torp sa...

Så jätteesnyggt det är med det mörka mot allt det ljusa! Ja, speglar kan man inte ha för många!
Vackert med vårblommorna till.
Ha en bra vecka!
Kram
Lisa

Fruädel sa...

Sååååå fint! Lager på lager, mja det blir det på våra 22kvm vare sig man vill eller ej, hihi! Men visst blir det fint att ge lite djup till sina tavlor. Ser fram emot att få se reportage bilderna!! Roligt roligt! Kram på dig duktiga du!/ Tess

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, jag har också petat in lite svart här hemma. Hittade så mycket underbart på mina loppisrundor förra veckan så det är inte klokt alltså. En gammal trumpet, fantastisk gammal svart notbok med försättsblad framför varje notparti som fullkomligt tar andan ur mig, gamla glasögon i fodral.......
Det är helt underbart och jag frossar i godbitarna varje gång jag går förbi och tittar på dem.
Det är väl ändå lycka så säg?!

Gillar spegeln och ditt arrangemang.
Så ser jag jättemycket fram emot att få se reportaget. Ska bli spännande.
Ha en fin vecka Mari!
Kram från Mia

Mitt hvite hus sa...

virkelig nydelige bilder... dete r veldig fint med peil uten på hverandre...

skjønn inn skål du har...

gleder meg til neste innlegg...

ønsker deg en fin uke..

klem Kerstin

Hem och Lycka sa...

Grymt fint arrangerat, såå snyggt med lager på lager och tennglasen är underbara, säg till när du tröttnar på dem ;-)

kram Mia

Unknown sa...

Såå snyggt, gillade det verkligen.
Tenn är populärt igen, det är faktiskt fint.
Ha så bra kram Anna

Galleri Hönshuset sa...

Hej Mari..
Vad fint det blev. Nu förstår jag vad du menar med att den spegeln vita hade försvunnit, som du skrev för att tag sedan =) Kanonfint arrangemang.

Jag har limnande glas men dem används alldeles för sällan, bara till att ha blommor i...

Ha en toppendag. Kram Pirre

Galleri Hönshuset sa...

...den vita spegeln ska det ju stå förstås =))...

ANETTESHUS.COM sa...

Såååå koselig, Mari!! Dette var underbar inspirasjon på morgenkvisten!! Takk!! Nå må jeg nok ta meg en tur til blomsterbutikken på jakt etter perleblomster i alle fall;)

Ha en fin-fin dag!!

Klem
Anette:)

annashusidingtuna sa...

Hej!
Underbara bilder!Ska bli kul att se reportage bilderna.
Kram Anna

Marie - Systrarna sa...

Så fint!
Och lustigt - jag hittade en sak på loppis för ett tag sedan - nu ser jag att det har varit ett vinglas precis likadant som dina. Det är bara det att foten på mitt glas är borta! Så jag har ställt det upp och ner, ser ut som en klocka som man skulle kunna "ringa in sina barn" med!
Jag är nog inte så bra på material, jag fick för mig att mitt fd glas är i nysilver...

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan Mari!
Läckra bilder som vanligt : )
Egoexponering! Det ordet har jag saknat och letat efter i mitt ordförråd!
Det är ju det vi håller på med!
Men det visar ju oxå på kreativitet och glädje!
Roligt med nya ord på nya företeelser!
Ha det bra från fru Ekeby!

Livet på Vestergård sa...

Härliga pärlhyacinter längtar jag efter nu :) Tennglasen är jättefina, och allt annat du visar också :)
Ha en bra dag! Kram Kicki

Vita små hjärtan sa...

Hej Mari!
Så vackra bilder från ditt hem!
Det mörka är så fint till allt vitt!
Ha en mysig måndag!
Kram Agnetha

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Åååå så snyggt färgerna och materialn "gifter sig verkligen med varandra"

Ser fram emot bilder från repotaget.
Hälsningar Monica

Ann-Christine sa...

Kære Mari,

Hvor er det alt for længe siden jeg har besøgt dig herinde. Har haft SÅ travlt og fået tvillinger i mellemtiden. Nu har jeg lige nydt at de har sovet i 2 timer mens jeg har læst din blog, nydt dine flotte og inspirerende billeder og drukket en dejlig kop kaffe!

Ha´ en dejlig dag

Kærlig hilsen

Ann-Christine
Valdemarsro

Karin - Mina Rum sa...

Egoexponering! Det har jag aldrig hört förut. Låter lite som att man skulle tapetsera väggarna med bilder på sig själv.
Ha en fin vecka! Kram

Louise sa...

Vackert med kontraster och tenn är så ljuvligt!! Roligt att du visar upp reportaget snart! ha en bra vecka!

Vintage House sa...

Vad roligt mitt inlägg handlar oxå om svarta ramar:) jag lager på lager är så snyggt försöker förklara för mannen att man alltid behöver mer en än sak av varje hahah. en ljuvlig dag till dig sandra

Bygatan sa...

HEj MArie!

Visst ör det fint med lager-på-lager, det har jag också på nåt ställe. Även svart har letat sig in lite mer. Min m`Matilda vill måla sitt träbord bredvid sin svarta järnsäng ljusrosa...kan ju vara kul nu till våren som en karamell. Det verkar lite inne med mer färg på möbleran nu...och annars kan man ju alltid måla dem vita igen:))

Så fint med tenn oxå!

Ha en bra dag! Kram Lena

Useful Art sa...

Hejsan!
Haha egoexponering, det var ett bra ord på alla stilleben man fixar med :)
Jättefina bilder!

Hoppas ni får en mysig vecka!
Kram /Sara

Gela sa...

Vilka fina tennvinglas. Hoppas du inviger dom med nåt riktigt gott vin. Ha en fin fin dag/Gela

livet på utanäs sa...

Joho du , grejerna har nog vandrat runt några mil vid det här laget =)

Satt just med en inredningstidning och konstaterade samma sak. Det ska vara massor av en liknande sort.
Lager på lager är definitivt det som gäller ...

Ha en fin fin vecka !
Kram Sussi O

Anonym sa...

Hej!
Vilka underbara arrangemang du visar, du har sinne för att få det estetiskt. Dina tennföremål är så fina.
Ha fin dag.
Gun-Britt

fröken knopp sa...

Så fint Mari!!!

Läckert o bryta det vita med lite mörkt!! o tennföremålen gör sig perfekt där..Du kan du!!!

varma kramar elin

me and alice sa...

Hej tjejen!
Åh gud så snyggt!
Lustigt!! Jag har fotat här hemma idag och är inne på lite samma spår... Har ändrat om lite i hallen. Ska visa någon dag!!
ha det toppen!
Kramis Susanne

me and alice sa...

Kanske kommer smygandes med en flarra någon dag så vi kan inviga dina vackra glas...
*fniss*
Kram igen!!

me and alice sa...

Ha, ha såg att vi måste ha varit inne hos varandra och kommenterat samtidigt...
Telepati kanske??
Suss ♥

LinnaLi sa...

Hittade liknande vinglas på loppis jag med, men jag har mina som ljuskoppar för tillfället =)

Ha en bra dag!

Linda

Victoria sa...

Superfint att blanda in lite mörka detaljer i det vita! Tennglasen är häftiga, hade en vän som för länge sedan alltid tog med sig tennglas och drack vin ur när vi hade picknick!
Kul med exponering!
Vill se mera!
mvh Victoria

Hulda sa...

Disse bildene var vakre. Så flott den gamle kommoden er, nydelig ble det også med de svarte detaljene. Falt for speilene. Herlige foto!

Josefine sa...

Hei Mari

Så stilig du har satt sammen dine fine ting. Lekkert med kontrastene hvit og svart. De tinnglassene var tøff, de kommer til å gjøre seg godt på et gjestebord!

Og skapet er så sjarmerende:)

Ønsker deg en fin kveld, stor klem

C. Tvillingmamma sa...

*mmm* lager på lager gillar jag,både i kläder och inredning :)

[ c o y o t e ] sa...

Såå läckert! Gillar det lite råa med det vackra.. Var på Lustfyllt å köpte mig lite industriprylar.. Me like!! Ska visa nån gång..
Men du vad spännande med repotaget!
Ska bli kul å få se!

Ha det gott!
Kram Mia

Marie sa...

Hej!

Gillar också lager på lager när det gäller speglar, ramar och tavlor, snyggt! Så många fina tennföremål du har och oj vad det ska bli spännande att få se reportaget!!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Dona blogg sa...

Snyggt, snyggt! Har två stora fina, slitna ramar som står här och väntar på att hitta sin plats.

Ha en fin vecka!

Bitte sa...

Det är så fint med svarta detaljer mot det vita! Din tennsamling är så fin också, för att inte prata om de där glasen!!! De skulle jag vilja dricka ur :-).

Kramar
Beatrice

Annas skattkammare sa...

Jättesnyggt! Den svarta spegeln har jag suktat efter länge nu.. =)
Ska bli spännande att se reportagebilderna!
Kram /Anna

Tanten sa...

Du har fått en Award av mig.
Tack för en själsligt skön blogg. Vackert och soft.

vardagsvitt sa...

Hej Mari
Det är så himla fint med svarta detaljer...
Jag skulle verkligen vilja ha en sån där spegel, det är ju tyvärr inget man bara ramlar över så jag får nog satsa på att inhandla via butik...hmmm

Klart du måste inviga glasen vardagslyx du vet...
Bara vanligt bubbelvatten litt middagen vetja!
Ha det bäst Kram Marith

Vitt hus med svarta knutar sa...

Mycket vackert! Jag älskar sådana stilleben, man kan plocka om dem vara och varannan dag. Tennvinglasen var läckra. Det ska bli spännande att se bilder från reportaget i Casa Chic.
Kram,
Regina

Kamomilla sa...

Oj suck... Ditt sinne för det vackra är oslagbart! Det är enkelt, vackert och ger sån ro. Dina bilder återkommer jag till gång på gång!

♥ Fyra årstider sa...

Gud vad snyggt..du har sådan känsla.
Kram Lotta

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mari!

Ohh wow vad fint du har det där på skänken, helt otroligt vackert!
Den där kaminspegeln från Gruvgatan 13 mmm... såå fin! Ja, och ljusstakarna och pärlhyacinterna, så proffsigt arrangerat!

*klappar händerna* Åh vad spännande med reportaget! Skall bli så kul att se :)

Kram
Mia

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Vilken fantastiskt skänk eller byrå!!!! Härliga bilder :)
Ha det gott

gamla skolan sa...

Men är det du !? Fd Guldkant på livet ?! Visste inte att du hade bytt namn . Så fint du har gjort på skänken ,är väldigt fint att bryta av med det svarta . Jag kommer tillbaka . Kramar Susanne / den gamla skolan

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åhhh Vännen så fint du har gjort stod sist hos mamma och höll i lite tennföremål och visst har dom potensial alltid. Älskar när man smyger in lite av den svarta stilen mot allt det ljusa du har verkligen lyckats. Ha en bra dag.
Kram Theres

Pia sa...

Jag undrar inte alls, att du har en sådan mängd läsare och kommnenterare, för ditt hem är ju rena drömmen!!!!!

Nu fick jag städan lust!

Lerblomster sa...

Snyggt med lite mörkt också! Å vad roligt att få se lite ur tidningen! Nu har dina foton & exponeringar kommit långt! Lycka till - vad blir det härnäst? Kram från Annika

Designe sa...

Såå himla snyggt! Både med den nya svarta spegeln och lager på lager och ditt fina gamla skåp! Jag har varit sugen på att köpa den spegeln hos Hjärtats saga, är såå fin! Ha en bra dag! :)

Anna sa...

Grymt snyggt! Gillar den svarta spegeln mot det vita och silvriga! Vackert arrangemang på brickan också och vinglasen är så läckra:)

Åh vad roligt att få se bilderna från Casa Chic! Jag har ännu ej fått någon tidning i brevlådan. Verkar som om de har glömt bort att skicka en...

Kram
:)Anna

lottens vita och gröna sa...

så nedrans snyggt, kontraster är verkligen talalala!!! egoaxponering, haha, den tiden är som meditation ju, fniss! verkligen fina bägare!!!
varmkram lotten
pst ska bli spännande och se reportaget!

Jenny sa...

Hej Mari!
Åh vad fint!! Jag har oxå en sån där svart kammarspegel och den är jag så nöjd med:)

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

kram Jenny

Britten sa...

Smakfullt och jättesnyggt arrangemang!
Kikade in i Din lillstugas sovrum och blev helfrälst. Har Du fått bort den blå fläcken på golvet? Ett tips jag läst om är att låta såpa ligga och dra på färgen och sedan tvätta bort den upplösta färgen. Kanske det behöver skrapas också? Har man intorkad färg på penslar så skall man låta dom stå i såpa också och sedan tvätta dom ren från färg. Har själv aldrig provat, men det ska visst fungera och det kostar ju inte så mycket att prova och inget kan ju skadas heller. Använd gulsåpa, eftersom den gröna kan färga av sig.
Undrar också om Du kan lämna uppgift om den fina takbården?
Tack för en inspirerande blogg och ha det så gott!

Lantbacken sa...

Hejsan! Tack för dina fina kommentarer! Jag har tur som har en byggare Bob som sambo, han är otroligt duktig!
Kram/ Pernilla

Rutagården 1885 sa...

Jättefint! Svart lär bli det nya vitt inom en snar framtid ;)