Mina favoriter. Just nu...



Min godaste parfym just nu. Bali Dream från Estée Lauder.

Ngt söt, men inte för söt, lite doft av sommar, lite attityd, ngt pudrig men inte menlös, helt enkelt som jag själv: ) )
( hur kaxig kan man va...)



Denna tiden kan vara seg. Man vill liksom gå i ide den här tiden om året. Det är kallt. Bilen startar knappt och blommorna hinner nästa frysa ihjäl innan man får hem dem....många blir trötta och utan inspiration, ser att många i denna bloggvärld känner likadant, men vänta bara, vi laddar....Tvättmedelsburken köpte jag i Trondheim förra året.



Lite god doft till kropp, själ och hem håller oss levande så länge...Naturals Via med kamomill och olivblomma, ett underbart tvättmedel som ska vara skonsamt mot både natur, kläder och kropp..



Naturals Comfort, sköljmedel med olivblomma, doftar ljuuvligt och alldeles lagomt...
Den fina badrumsskylten kommer från Mias mysiga butik Ellis Corner.


Mjukt & lent med papaya från apoteket. Julklapp från styvsonen.Tavlan i bakgrunden är en gammal apoteksskylt från butiken Old touch.

Denna tid vill man som sagt ligga lite "lågt" man känner sig utmattad efter jul och ofta oinspirerad före påsk, jag har upptäckt att jag ofta vid denna tid längtar efter lite goddoftande ljus och goda duschkrämer, så här såg mitt inlägg ut vid samma tid 2008 och så här såg ett liknade inlägg ut 2007. Lustigt, det slog mej först nu att jag faller för goddoftande tips så här års...

Tjingeling!

34 kommentarer:

Designe sa...

Åh vilka härliga dofter! Har inte sett de där tvättmedlen och sköljmedlet! Har heller inte sett parfymen tidigare men låter som en mild och god doft! Vilka härliga julklappar du fick! Det är verkligen lyxigt med såna produkter! Just nu kör jag med Puma-parfym till vardags och CK One for her till fest men den börjar jag lessna på, doftar så starkt! Ha en väldoftande vecka då! :)

Cilla sa...

Vilken mysig blogg du har!!
Jag är såå svag för dofter och har dille på sköljmedel men detta har jag inte provat.. Åker kanske i korgen idag ;0)
Ha en underbar dag!!
Mvh Cecilia

Unknown sa...

Blir verkligen avundsjuk på dig som kan använda härligt doftande parfymer. Min son och min man är allergiska, så jag får hålla till godo med lite roll-on. Tråkigt.
Håller verkligen med om att inspirationen ligger på lågvarv just nu, men man behöver väl vila från det också ibland.
Finns ju som tur är annat att pyssla med, ta hand om sig själv tex.
Camilla

Marie sa...

Vilket härligt doftande inlägg, många trevliga tips som jag ska testa!
Ja, det här är väl en liten mellanperiod, men jag känner iallafall att min inspiration är på uppåtgående efter några riktigt oinspirerade veckor, skönt!

Kram Marie

vardagsvitt sa...

Hej!
Klart vi ska dofta gott den här tiden ja alltid egentligen.
Men det kan vara bra att testa nåt nytt så man känner sig lite extra fresh efter allt julbakande och stökande.
Ha det bäst.
Kram Marith

Soltorpsgarden sa...

Vad kul med lite tips på tvättmedel och sköljmedel mm, ska dofta på dom i affären när min näsa är sig likt igen, just nu känner jag bara vissa dofter...tjngeling Vivi

Smått å Gott sa...

Kan inte annat än att hålla med om att beskrivningen på parfymen stämmer in på dig. Tack för vårlig inspiration och vackra bilder. Må gott. //Maria

Syster vit sa...

Tack för tips om dofter. jag har alltid lika svårt att hitta något som luktar lagom. Fina tvättbilder ;-).
Kram Liselott.

me and alice sa...

Hej Mari!
Åh vilka härliga tips!!! Nu kommer det ryka några hundralappar nästa gång jag ska handla!! *fniss*
Och den parfymen bara måste jag kolla in. Är också så beroende av allt som doftar gott!!
Underbart inlägg vännen!!
Kram Susanne

Mina dagar sa...

Åååh tack för tipsen! Måste prova alla!
Fina bilder IGEN!!!!

Sköt om dig!

Kram
Eva

Hulda sa...

Så ut til å være noen deilige produkter alle sammen. Fint fotografert også. :) Parfymen virket veldig bra.

hemma hos lilla mej sa...

Vad gott det luktar från dej!!!!!Luktar ända hit.Är helt hopplös när det gäller dofter ska testa detta sköljmedel.Åh dessa goda duchcreme och lotion doftar ju dundet.Ska oxå inhandlas.1000 Tack gulliga du för tipsen.Ha en härlig onsdag Varma kramar Rita ♥

Lisas torp sa...

Tack för lite lukta-gott-tips! Själv är jag lite av en "parfymoman" - älskar parfymer! Sedan länge har jag Coco Chanel - Mademoiselle - underbar - passar mej perfekt.
Din passar dej säkert också och du kan gott vara lite kaxig :)!

De där tvättmedelen ska jag testa nästa gång!
Ha en härlig onsdag!
Kram
Lisa

Hem och Lycka sa...

Det är svårt det där med parfymer att hitta nån som man fastnar för i det långa loppet men jag har lyckats faktiskt, Thierry Muglers Angel är "min" :-D som jag haft i många år nu med vissa undantag som bara gjort att jag hoppat tillbaka ;-)

Tack för tipset om tvättmedlen, ska absolut kika efter dessa nästa gång. Och vilken fin skylt som skymtar ;-)

kram Mia

Bygatan sa...

Ja visst är allt trögt just nu, allra helst bilen!!

Kul med tipset på tvättmedlet, kände nästan hur det luktade rent och fräscht!

Har chansen att gå på mässan i år men hinner inte få någon lön så jag kan nog inte åka, synd...får nog lite inspiration där iaf.

Ha en bra dag! Kram Lena

ANETTESHUS.COM sa...

Her var det mange flotte tips, Mari!! Takk!

Ha en strålende dag!!!

Klem
Anette:)

Min Skattkammare sa...

Ha ha.....
" Något pudrig men inte menlös"
Det måste du utveckla?!
Jag är också doftoman.....mmmmmmm.
Jag blir även smått hysterisk om det luktar illa. En och annan oåtkomlig död råtta har utlöst den hysterin. ;o)
Det finns en serie som heter Clean, den luktar nytvättat....somrigt.
Ha det!
Kicki

Tulipa sa...

Hej mari!
Javisst är det en seeg månad...man känner sig blek och trött och det är lite långt till nästa trevliga högtid...
Vi har dock många födelsedagar i februari,- det är lite bra faktiskt! Denna tid på året behöver man pigga upp sig, lite väldoft är inte fel. Parfymen lät underbar på din beskrivning!! Och visst måste man få vara lite kaxig i sin beskrivning av sig själv!
Man kan ju inte skriva att man är blek och färglös,..*hihi*.. Nej, allt för at göra vardagen och livet lite mysigare och roligare!

ha det riktigt fint!/ Mariette

fröken knopp sa...

ljuvliga bilder med ljuvliga dofter!!! o sådana tips mottages gärna... Jag är en sådan som alltid tar det i hyllan i affären som jag alltid haft för jag vet att det funkar..hm..kanske skulle pröva på lite nytt..hihi.... imon ska det inhandlas lite nya dofter!!!

kramar elin

Josefine sa...

Hei Mari..

Her var det spennende tips på vaskemidler og bodylotion..

Den parfymen høres flott ut, fikk lyst til å prøve den. Flott flasken den hadde også...takk for tipset!

Stor klem

Pilo sa...

Tack för fina bilder och glad inspiration!

Kamomilla sa...

Jag tror jag måste pigga upp mig med nåt sånt där i doftväg...
Astmatiker som jag är så får jag vara lite föriktig bara, jag är väldigt känslig för vissa dofter.

Bitte sa...

Bali Dreams verkar vara en härlig parfym och jag som ÄLSKAR Bali... undrar om den påminner om dofterna där? :-)

Tack för alla braiga dofttips! :-)

Kramar
Beatrice

Norregård sa...

Hej!!
Kan nästan känna hur det doftar ända hit!! Härligt med lite doftinspiration!!
Kram Kram Malin

viktoriaK sa...

Härligt inlägg och bra tips..jag tror jag ska prova lite nytt till tvättstugan..kanske man blir lite piggare då, så här i vinterkylan.

Mitt hvite hus sa...

Her var det masse bra tips til vaske damen...
Kjekt å prøve noe annet når man vasker klær...

ha en fin uke videre.


Klem kerstin

Älskade pion sa...

Härliga dofttips.Ha en fortsatt skön vecka. Kramar Ulrika

NinaH sa...

Uhm- dofttips sitter inte illa vid denna tiden!!;-) En hel del av dem kommer nog att provas även här!;-)

Hannele på Hisingen sa...

Frysta blommor i is är snyggt nu.. islyktor.

Skogsdoft & havsbris sa...

Så härlig parfymen ser ut, snygg flaska! Så här års kan man verkligen behöva lyxa till det lite, både med väldoft och välgörande smörjor. Och lite väldoft till tvätten är ju inte heller fel, borde ta och testa tvättmedlet och sköljmedlet när jag ska köpa nytt nästa gång... Härlig tvättmedelsburk, en sån skulle jag också vilja ha!
Ha en fin och väldoftande fortsättning på veckan! :)

Nygammalt sa...

Hej Mari!
Nu när julens alla måsten är borta och man inte är lika stressad har man ju TID att känna efter och njuta så då passar ju dessa tips ypperligt. Det där tvättmedlet ska jag definitivt prova, man ska vara snäll om stackars huden. Och miljön såklart!

Den där doften är ju jättegod, ett annat tips jag har är Chloés edp, en lite pudrig doft som inte stör.

Estée Lauder har en massa fina produkter som jag ska tipsa om snart. Väl värda!

Kram.

Anonym sa...

Hej!
Underbara bilder du visar på parfym, kräm och tvättmedelsfdofter. Jag skall absolut prova tvättmedlet.
Ha en fin eftermiddag.
Gun-Britt

mylovelygrandma sa...

Hejsan!
jag håller verkligen med dig om årstiden.. fast du verkar ha inspirationen och orken kvar! :) det är ju bra för jag fick genast en kick! :) Det där tvättmedlet har jag med köpt! Jag hoppas att det stämmer att det är bra för naturen.. det är svårt ibland när man vill vara snäll mot naturen men många företag luras och får en att tro att man gör något bra.
Jag gillar din fina tvättmedelsburk! Kram på dig!

Millas hem sa...

Behöver en ny parfym! Tack för tipset Mari!

Kram till dig!

Ps, La till dig i min bildlista!=)