Snart så...



Jag och lilla Lubbe. En tid att längta till. När det är dryga 30c minus ute... allt är enklare och roligare sommartid! Jag ser att många gillar vintern och visst, var årstid har sin tjusning, men jag har ändå sommaren och hösten som favoriter.



Så nog kan jag säga att jag längtar till denna tiden, och till mitt hem. När man har dubbel boendekostnad och 44 mil till jobbet, enkel väg, kan det kännas tufft ibland, om än jag verkligen gillar jobbet som sådant och mina kollegor uppe i Jämtland! Önskar jag finner ngt jobb på hemmaplan i Dalarna till våren..

Här sitter jag som en rugguggla på en stol mitt på vår äng med mina krulliga polare. Alla halvbröder till Lubbe: )



73 kommentarer:

katarina sa...

Hej hej!

ååå så härliga bilder...förstår att du längtar dit!

Men du himmel 44mil...jag som gnäller över 3,m......ska inte göra det mer!!

jag håller tummarna för att du hittar nåt på hemmaplan!
Ha en mysig helg!
kraaaaaaaaaam

Blåbärs och smultronstället sa...

Vackra somriga bilder på fina får och du. Tänk att får kan vara så mysigt. Förstår att du längtar, jag gillar riktig vinter, men nu är det allt väl kallt...
Fina gamla ljusstakar efter din morfar i förra inlägget. Tävling hos mig!
Kram Susanne

Lavendel & Romantik sa...

Hej på dig..
Visst är det härligt med sommaren..
Detta kalla är väldigt tröttande, det går åt en massa energi för att hålla sig varm.
Ha en härlig helg Kram/Majsan

Vita små hjärtan sa...

Hej Mari!
Det var härligt att se sommarbilder!!!
Trevlig helg!
Kram Agnetha

Designe sa...

Va mysigt det ser ut! Jättehärliga bilder så här i kylan! Tänk att ha ett får att värma sig på!:)..
Jag gillar ju vintern jättemycket bara det är hyfsat normal temp...några dagar m svinkallt är ju helt okej men nu börjar det bli lite föör mycket! Hoppas på 10 minus i helgen...skulle va skönt! Trevlig helg! :)

Smått å Gott sa...

Oj så man längtar till sommaren när man ser de härliga bilderna. NU får det vara nog på kyla och snö. Håller alla tummar jag kan för att du hittar ett jobb här hemma. Må så gott. //Maria

Hulda sa...

Så koselige bilder av deg og Lubbe. Likte begge godt. Så fint med stolen du sitter på også, den gjorde seg godt på bildet. :)

Jeg er også et vår og sommer-menneske, men jeg har greid å lage to vinterinnlegg nå. ;) God helg!

Galleri Hönshuset sa...

Hej Mari.

Vilka underbara lurviga vänner du har. Jag längtar tills jag kan jobba mera hemma så jag också kan ha lurviga vänner eller höns...få se...men just nu finns inte den tiden =)

Du har det långt till jobbet. Jag är bortskämd med mitt avstånd, det tar ca tio minuter till jobbet fast vi bor på landet och jag jobbar i stan.

Jag håller verkligen tummarna för dig och ett jobb i Dalarna.
Och så önskar jag dig en underbar helg. Kram Pirre

Lerblomster sa...

Jag förstår dig! Sitter och fryser vid datorn! Även om vi inte har lika kallt här. Sommaren är bäst - även om jag gillar skidåkning mm. och att det är så vackert ute med snö och is. Men det är inte kul att frysa. Dina bilder värmer gott! Kram från Annika.

pepperkverna sa...

Så deilig å bli minnet om at det finnes en sommer laaaangt der fremme! Hege

C. Tvillingmamma sa...

Så fridfullt de ser ut...vilken underbar tid!

Love Your Homes sa...

Även om du har tur som har Östersund som arbetsort förstår jag att hemma är ju bäst....och med dina krulliga grabbar, söta är de.

Vi har inte fullt så kallt här i Stockholm men det gäller att ha redigt på fötterna när man beger sig ut i halkan. Man får knapra fram bilen emellanåt,

Må så gott,
Ia

Susanne sa...

Åh vad söta dom är,,sa just det igår till min sambo att jag önska att vi hade lite djur,,suck jag tror han slog dövörat till..Kram S

Viveka i Bläckhornet sa...

Skojar du Marie?
44 mil enkel väg? Men det är ju omänskligt. Hur i all världens dagar klarar ni det?
Hmm...ska inte klaga mer...

Kramar och en go helg
till dig gumman

Viveka

LantlivsAnette sa...

Lilla Lubbe och du..så söta ni är..javisst längtar man till sommaren nu..jag säger som du, årstider är bra, emn sommaren o hösten är bäst !!
Hoppas, hoppas att du får ett jobb på hemmaplan snart !!
Ha en fin dag vännen
Kraaam Anette

Pilo sa...

Vilken söting!
Jag håller med dig om att det är skönt med vår och sommar men hösten och vintern har också sin charm.

Håller tummarna att du får ett jobb på hemmaplan.

Anonym sa...

Jag kan längta till mitt hem bara efter några nätter på jobbet. Fast då är jag ju ändå hemma och sover på dagarna.

Ja, jobb får man ju ibland ta där det finns, vi får hoppas det finns ett i Dalaland till dig när det blir varmare.

Vilket gosigt får du har där. Jag gillar verkligen får, hemtrevliga krabater...

Ha en skön helg - hemma hoppas jag

//Lena

[ c o y o t e ] sa...

Hej Mari!

Å så varma och goa bilder du visar idag. Kan riktigt känna den ulliga och goa pälsen. Gräset är grönt och doftar skönt. Men kära du! 44 mil!! Jag kan förstå att du vill ha nått hemmavid.

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Just nu skulle jag gärna sitta där bland dina får, och så skulle det vara varmt! Han Lubbe är så söt, en riktigt fin bild.
Ha en mysig helg
Goa kramen
AnnaMaria

Hem och Lycka sa...

Men ojoj, 44 mil! Håller tummarna för att du får nåt på närmare håll i år.

kram Mia

Skatan sa...

Hej!

Men vilken resväg! Det har jag aldrig förstått tidigare...vad det skall slita på dig och er.

Hm, hoppas du får njuta av en skön helg. HEMMA.

Helghälsningar från ett isigt norr. Och ja, jag börjar längta mot värmen och ljuset jag med...

Anna

Skogsdoft & havsbris sa...

Så söt han är, Lubbe! :) Och vilken fin stol du sitter på där bland dina krulliga polare, fniss! :)
Ja, just nu känns sommaren väldigt långt borta... Vi har haft -27 som mest men det räcker till det också... Hoppas verkligen på lite mildare temperaturer snart, börjar tröttna på denna bitande kyla! Vackert så det förslår är det däremot, med all snö. Visst har vintern sin charm, den också, men våren och sommaren är mina favoritårstider.
Måste vara jobbigt i längden att ha så långt till jobbet... Hoppas det dyker upp något på närmare håll för dig snart!
Ha en riktigt fin helg i kölden!

Lisas torp sa...

Det låter rätt jobbigt och lite komplicerat med två boenden på så långt håll dessutom!
Jag förstår att du längtar då...hem och till Lubbe och hans kompisar!

Jo, visst är det vackert med vinter - snö, kyla och sol, men vintern är nog inte min årstid heller. Jag tycker mycket om våren, kanske finast på vårvintern när ljuset återvänder, det är nog det jag saknar mest!

Ha det gott i svinkylan!
Kram
Lisa

Mitt hvite hus sa...

nydelige bilder Mari...

Og sauene er nok heldige de.. med deilig ull på kroppen..

jo jeg liker vinteren..men så kalrt når gradstokken kryper mot - 20 blir det kaldt...


Vi får ta det vi får av vær..lite å gjøre med det...

ha en fin helg

Klem Kerstin

Solgården Butik och Café sa...

Vad härligt med får =)
Jag och min man ska ha lamm till sommaren Känns SÅÅÅÅ kul

Mysig Blogg!!

Kram Sofia

Lauras gård sa...

Vilka ulliga gulliga får! Jag har några liknande, fast med längre hals.

Själv har jag knappt 2 mil till jobbet och det känns som det räcker hmm... Kram Stina

Krukmakeri hemjord sa...

Helt underbar bild på dig och Lubbe*L*
annbritt

Norregård sa...

Hoppas verkligen du hittar ett jobb i Dalarna snart!
Vilka goa kompisar du har på din äng!!
Kram Kram Malin

Kamomilla sa...

Jag förstår dig, jag har 30km till jobbet (är det 30mil?) och måste åka färja också så resan tar nästan en timme dit och en timme hem. Så i veckan går det tio timmar till resorna av och an. Tänk så mycket annat man kunde hinna på den tiden...
Fina får! Sommaren är nog härlig... Tänk så tvära kast vi har. Att det kan skilja 50-60 grader mellan sommar och vinter...

Josefine sa...

Heisan..

Å søøøøte Lubbe!

Skjønner godt at du lengter til sommeren når du har 30 minus..huttetu..

Ikke kjekt å bo lenge hjemmefra heller. Må være vanskelig å være borte fra ditt koselige hjem lenge om gangen... Håper du får ønsket ditt oppfylt med en jobb litt nærmere.

Ønsker deg en fin helg:) Stor klem

Unknown sa...

usch då, har du så lååångt till jobbet. Låter inget vidare, lycka till med jobbsökandet!
Väldigt sött får. Fin färg!
Kram Anna

Birgitta sa...

Håller fullständigt med dej och jag hoppas kylan försvinner snart. Snön går an ett tag till. Men längtar till maj när allt grönskar igen. Men 44 mil till jobbet är ju alldeles för långt.
Ha en skön helg.
Kramis Birgitta

Mamma C sa...

Vilken sötnos den där Lubbe.
Kram Mamma C

Livet på Vestergård sa...

Härliga bilder! Sommaren är absolut bäst, men samtidigt är det verkligen roligt att vi har fyra årstider.
Jag förstår att det sliter att ha så långt till jobbet. Hoppas att du får något i närheten av där du bor!
ha en skön helg. Kram Kicki

Lillstuga sa...

Jag förstår vad du menar!! Jag får nästan lite ångest när jag ser dessa härliga bilder. Man kan nästan känna lukten av gräs, sommar och värme, ett och annat får också kanske, haha!!
Jag hoppas verkligen att du hittar ett jobba närmare hemma snart!! Det är verkligen inte roligt att vara hemmifrån!! Vi har under flera år haft dubbla boenden men nu är vi samlade under samma tak.
Kram Anna

Kamomilla sa...

Äsch jo, nu förstår jag ju... Det är inte enkelt med dessa mil och kilometrar och siffror överhuvudtaget som jag inte begriper mig på... Men nu förstår jag ju att du måste åka genom halva landet när du ska på jobb. Jösses ändå. och så orkar du blogga också..
Jag lyfter på hatten för dig och hoppas du hittar nåt jobb närmare...

Lillsnörpa sa...

Vilka UNDERBARA bilder! Jag vill sitta där på ÄNGEN tillsammans med DIG och dina KRULLIGA POLARE! /Lillsnörpa

Home No.1 sa...

Hej mari!! Ahh nu längtar man till varmare tider...rugguggla nehej du det tror jag väl ändå inte ;-)

önskar dig en fin helg! Kram Annica.

Inspiration i vitt sa...

Vilka fantastiska bilder på dig och Lubbe och den sommarbilden var ju så fin och visst är det härligt med vinter men inget slår sommaren.
ÅÅÅ vad jag hoppas för din skull att du hittar ett jobb i närheten. Jag förstår inte hur du orkar vara så långt hemifrån, du är en stark och stabil kvinna och det kanske är din tur nu att finna ett härligt jobb i Dalarna, det tror jag på.
Kramar i massor/Ingela.

Kära Hem sa...

Vilka härliga bilder. Ja, men kan ju inte annat än lägta till varmare årstider... - 30 grader i morse. Fy..

Håller tummarna att du hittar något jobb närmare - så där kan du ju inte hålla på :(

Kram
/Anna

Lantliga drömmar sa...

Låter tufft att ha så långt till jobbet. Förstår att du vill ha nåt närmare hemmet. Vilka härliga bilder du visar. Nilla

Karin - Mina Rum sa...

Vilka mysiga ulliga vänner! Sådär kramgoa är sannerligen inte min brors får.
Visst är sommaren och hösten lite bättre än vintern (det håller jag med om) men jag gör vad jag kan för att njuta av att det är "riktigt" vinterväder nu.
Kram!

vardagsvitt sa...

Hihi Rugguggla NÄÄÄÄ nu skojar du väl?!
Det ser så harmoniskt ut och jag förstår att du längtar!!
Skickar en värmande kram i denna kalla tid!!
KRAM Marith

ANETTESHUS.COM sa...

Så herlig bilder, Mari!! Huff, er det -30 grader?! Kaldt! Brrr .... Men nå går det heldigvis mot lysere tider!

Ha en riktig fin helg!!

Klem
Anette:)

Annas skattkammare sa...

Ser så härligt ut att sitta ute i hagen och att gosa med fåren.. förstår att du längtar!
Kram /Anna

Bralliz sa...

Heeej Mari!
Ååå, vilka underbara bilder!
Jag älskar den första bilden, han ser såå goo ut... lilla lubbe!
Ha det bäst!
Kraaam Alice ♥

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mari!

Rugguggla, hihi, du é la för go :)

Men åhh vad söt Lubbe är..jag känner att jag skulle vilja ge honom en stor kram jag också, han ser så himla kramvänlig ut!

Ja det måste vara slitsamt med den långa vägen till jobbet. Hoppas det dyker upp nån på hemmaplan snart.

Kram sötis och ha en jättefin lördagkväll!
Mia

Lilla Blanka sa...

30 minus??? Här är det 10 minusgrader och jag sitter under filten med brasan knastrande och vill inte gå ut :)

Älskade pion sa...

Men gud 44 mil enkel väg du är inte dålig du. ;) Hoppas att du hittar något jobb lite närmare där du bor.Ha en riktigt härlig Lördagkväll. Kram Ulrika

Kol och Rosors sa...

Såå härliga bilder...

Nu fryser vi bara...Vi har minus 25 Burr.

Ha det så gott och en trevlig kväll!
kram
L-Lott

ulrika sa...

Härliga sommar bilder, vist längtar man till våren.
Ulrika

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken fin blogg du har och vilka underbara bilder! Jag blir så inspirerad...
Kram/Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Härliga sommarbilder! Känns lite avlägset just nu men tiden går fort...

Hoppas du hittar något på jobbfronten hemmavid! Kram Marie

Olivia sa...

Jag skulle också gärna ha ett litet lamm och gosa med ;) Lubbe var ett fräänt namn själv har jag en katt som heter Elton, mamma kallar honom för Tony (undra varför) !

K R A M I S // O L I V I A

The Secret Garden sa...

Oj jisses! Det var lång väg! Kan inte kännas som om man bor hemma, liksom. Inte bra i längden. Men det är en konstig tid vi lever i. Människor behandlas liksom boskap...och boskap behandlas..som tur är bra, när man ser på dina bilder!! :)
Trevlig helg!

Janne sa...

Utrolig koselige bilder, det så herlig ut med litt sommer:) Det er ikke så lenge igjen nå før våren kommer... gleder oss til det..

Har du forresten sett angorasokkene inne på bloggen min??

K-Janne

Hanna sa...

Åh så härliga bilder, men det var otroligt långt till jobbet 44 mil, oj oj.
Kram
Hanna

Dona blogg sa...

Är beredd att hålla med dig om favoritårstider, men det gäller ju att försöka gilla läget :)
Fast det vet ju du om någon.... Så imponerad jag är av att du orkar pendla alla dessa mil!

Håller tummarna för dig!

KRAM

Bitte sa...

Lubbe är verkligen söt :-).

Jag håller med dig om årstiderna och själv börjar jag tröttna på vintern, trots att det är flera vintermånader kvar. Sommaren och hösten är bäst, precis som du skriver!

Kramar
Beatrice

Nygammalt sa...

Det var då mig en vacker rugguggla ;) hi hi.

Jag önskar också att du finner ett jobb på hemmaplan, du som har så mkt vackert omkring dig. Och allt resande tar ju så enormt med energi.

Skönt att få städa bort julen nu, är också leds på denna kyla nu. Kan tänka mig att din morfars fina ljusstakar betyder lite extra för dig.

Kram och god fortsättning på det nya året.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhh, vakre Lubbe!
Forstår så inderlig vel at du lengter til vår og sommer, det gjør jeg også!
Skal krysse fingre for at du får jobb nærmere der du bor, en blir trøtt av å bo 2 steder.

Ha en fin søndag og ny uke.
Klem

marita blücher sa...

Hej Mari,
Tack för din hälsning hos mig och vilket otroligt sammanträffande att du också är med i Casa Chic's januarinummer ! Skall bli jätteskoj att få se ditt reportage också. Har fått löfte om ett nummer av tidningen per post, men skall göra som du och höra mig för i en välsorterad Pressbyrå. Underbar öppningsbild på dig och Lubbe !
ha en bra vecka.
Kram/Marita

Marie sa...

Jösses vilken sommarlängtan man får när man ser dessa härliga bilder, Lubbe är ju för söt!!! Är urless på allt vad vinter heter för tillfället, tycker att det räcker nu, dags för vår enligt mig!!!

Hoppas, hoppas att du hittar ett jobb hemma i Dalarna snart, jag ska hålla tummarna för dig riktigt mycket!

Ha en bra vecka Mari!
Kram Marie

Vit som snö sa...

Borta bra men hemma bäst. Håller tummarna att du hittar något närmare!
Vet du att jag blev så förtjust i massageljuset jag vann att jag beställt 2 till. Lavendel o Vildfikon & vindruva. Mmmmmm
Tack igen för vinsten!
Kram Cilla

Mia sa...

Godt Nytt År, Mari! Og for noen herlige bilder du viser her... for visst lengter vi, til varmere tider, til lyset, til små lam som spretter i enga... Vinteren kan jo også være vakker, som iår, men visst kan den også være kald (som iår!) og jeg er redd for at jeg har allerede gått lei... Men, våren og sommeren (mine favvo årstider) kommer, de også, smått om sen. Kram fra meg.

Liz sa...

I would love to cuddle with sheep! I think they are the cutest animals, ever!

Annika Christensen sa...

Åhh vad ljuvligt...
God fortsättning på dig om jag inte har varit inne och sagt det innan.
Visst är sommaren bäst men den blir dubbelt så bra bara för att vi har vinter - eller vad tror du?
Sedan har du lite längre vintern än oss.
Ha det gott
Annika

Kullan Pullan sa...

Vintern är ju så vacker men otrevlig och längtan efter värmen bara växer. Jag röstar för två veckor vinter och resten sommar.
Ha det gott!
Kram Paula

linnea-maria sa...

Inte är du någon rugguggla inte!!! Jag längtar också till lite värme, trädgårdsdax och att djuren ska slippa frysa. Ha en fin vecka /linnea-maria

mig & alice sa...

Hej Mari.

Jag hoppas verkligen inte att Lubbe har gått över till de sälla jaktmarkerna för herregud så söt han är!

Jag är inte heller nåon fan av vintern, min favoritårstid på året är våren...då allt får nytt liv igen och det spirar både här och där...sommaren kommer på en klar
2:a plats :-).

Usiamig, kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas att bo dubbelt som du gör och vara tvungen att bo så himla långt hemifrån, härliga kollegor eller inte så måste det vara skitdrygt rent ut sagt.

Håll tummar och tår för mig att mitt drömhus blir vårt ;-).

Ha det bäst.
Kraam
Melinda

Anderssonskan sa...

Åh, han är ju bara för härlig din bagge! Ljuvlig!
Och det är ju fantastiskt att få kunna bo som du gör med dina djur och naturen alldeles inpå.
Snus om baggen från mej!

Gnistrande snö sa...

Underbara, underbara bilder! Jag blir varm i hjärtat av dem.

Jag bor också på två orter och visst är det kämpigt med allt resande men kom ihåg att dra av en del av omkostnaderna för dubbelt boende och resor i deklarationen. Alltid blir det några extra kronor.

Kram
Katarina

♥ Fyra årstider sa...

Jag tycker det är den vackraste rugguggla som finns:-) . En underbar vacker kvinna med fötterna på jorden. Visst nog inte att du jobbade så långt bort. Då har jag samma önskan som du att få jobb på hemmaplan.
Kram Lotta