Un sac en français...



Så läcker stolsdyna i Fransk mjölsäcksstil. Den kommer från Gruvgatan 13 i Falun.



En försikigt påskpyntning med liten björkkrans i hallen...
Den vackra gamla stolen har stått i Lisbeths fd café men huserar numera i min hall..



...skön att sitta på också är den "franska" dynan...



Ett annat ljus strilar in genom fönstren nu...hopp om vår.



En riktig antik mjölsäcksäck, denna kommer från Country by mail.



Och favoritlampan sedan många år tillbaka...

Tack till er som kikar in på min blogg, ha en bra ny vecka!!!

45 kommentarer:

. sa...

Så fina saker! Förstår att den lampan är en favorit, den är ju helt underbar!/Camilla

Skatan sa...

Godmorgon Mari!

Härliga och ljusa bilder som viskar vår lite försiktigt i örat! Det behöver jag efter en knepig cykeltur i alltför mycket snö...

Allt väl med dig idag? Här är läget under kontroll. Ibland när man har mycket framför sig är det faktiskt skönt att den nya veckan börjar så man får ta itu med eländet som stör mentalt...

Sköt om dig och på återseende!

Kram,

Anna

Hulda sa...

Vakre bilder! Så herlige gamle melsekker du har fått tak i. Nydelig stol også. Og bildene er enkle og fine, akkurat slik jeg liker det. Falt for kransen din også. Herlig å se sola skinne inn i rommene igjen.

I går la jeg ut noen bilder av et teppe jeg har sydd, kom gjerne innom. ;)

(eddas) sa...

Fine ting du viser...flott pute:)
eddaKlemmer

Vit som snö sa...

Åhh så fina saker. En sån säck har jag trånat efter men varit lite för snål... vi får se om jag slår till en dag.
Kram Cilla

Millas hem sa...

Tuff stolsdyna du hittat! Och tack för ljusstrimman...tar den till mig och drömmer mig bort!=)

Kraaam

Lisas torp sa...

Åh, så snyggt det är med mjölsäckar! Vilken fin dyna dessutom - passar ju utmärkt till den gamla stolen!

Härligt med solljus i rummen, här är den mera sällsynt - tyvärr!

Ja, lampan - den passar ju perfekt i ett gammalt hus, jag har en på torpet också - ett måste!!!

Ha en härlig marsvecka du också!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Stolsdynan passar så bra där hemma hos dig, och till de där gardinerna du har, guud vad snygga de var.
Ha det.
Camilla

Villa König sa...

Wonderful photos. I like this "säck" a lot!!!
Hugs Yvonne

Sussi sa...

Det är så fint med gamla mjölsäckar, och de passar till det mesta...synd att de ska vara så svåra att fynda! Vi ska iväg till Frankrike nästa vecka och då ska jag hålla ögon och öron öppna.. Ibland kan man hitta en fransk post-eller mjölsäck om man är morgonpigg på brocanterna.

Ha en bra start på veckan!
Sussi

Made in Persbo...Carina sa...

Hej raring!
Ja det var ljust i herrgården! Stoora höga fönster. Annat än hemma hos mig med våra små fönster.

Vilka härliga bilder du visar! Härlig vårkänsla i dem. Ert hus och hem är så ljuvligt vackert!!!

Kraaaam, Carina

Designe sa...

Hejdu fransyskan!:) Vilken supersnygg kudde och fin stol oxå! Gillar din mjölsäck! Jag är så nöjd med min oxå, vill ha fler!...och även kuddar sydda av mjölsäckar skulle jag vilja ha, såå snyggt! Så fint där i hallen och härligt med solen som lyser in! Har samma favvolampa som dig och jag gillar den jättemycket! Ha en bra dag! :)

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh Mari, idag frestar du verkligen mina sinnen. Underbara bilder och klockan på väggen är så fin!
Ha en fin vecka!
Kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra saker!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Vintage House sa...

Hej,
Underbart att ni har sol för här snöar det igen.
Mjölsäckar är på något sätt så vackra.
Mycket läckra bilder..
kram i massor
sandra

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint..vad många fina mjölsäckar du har..!!!
Underbart nu när ljuset börjar komma tillbaka !!
Kraaam Anette

Penseldraget sa...

hej
mjölsäckarna är helt underbara =) vackra bilder du bjuder på..
kram pia

Ullis/Leva på landet sa...

Så du har sett solen du, det var längesedan den visade sig här. Stolsdynan var verkligen så fin.

Ha en bra vecka!
kram Ullis

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Mari,
Vilken härlig blandning av detaljer. Den långa gardinen bakom hallstolen är riktigt ståtlig.
Kram, Nina

Vita små hjärtan sa...

Så vackert!!!! Å vilken charmig lampa. Ja visst är det härligt att det är ljusare nu. Fast våren verkar dröja :(
Kram Agnetha

Anette Willemine sa...

De putene var tøffe!!

Ønsker deg en deilig uke!

Klem fra
Anette Willemine

Marie - Systrarna sa...

Fina bilder att njuta av - som vanligt! ;-)
Önskar dig också en bra vecka!
Kram/Marie

Mitt hvite hus sa...

Nydelige stemnings biloder.. flott pute..


Klem Kerstin

Norregård sa...

Underbar dyna, vill haaaaaaaaaa;o)
Förstår att du gillar lampan;o)

Kram Kram Malin

linnea-maria sa...

Vad fint du har gjort! Jag borde pynta, måla och göra fint men på något sätt är man helt slut när arbetsdagen är över. Så nu sitter jag här vid datorn med fötterna i fotbad och njuter av andras flit. Kram /linnea-maria

Lerblomster sa...

Vilken snygg stol! Dynan var fin den också, passar bra ihop. Jag gillar också de blå Anemonerna och viden du visade i förra inl. Härligt med lite vårkänslor! Här viner snön utanför. Men snart kommer våren igen. Kram från Annika

[ c o y o t e ] sa...

Å denna härliga sol har tydligt visat sig hos dig och lyser upp alla dina härliga rum med vackra saker..

Ha en go vecka du med!
Kram Mia

kardemumma sa...

Gulle dig! Tack för rara ord! Den snygga dynan kommer till Kardemumma snart :)
Du skulle passa som kund hos mig ;)
Ha en skön vecka!
Kram

Bralliz sa...

Heej Mari!

Supersnygga bilder! Sittdynan var superfin, och vilken läcker lampa!

Ha det braa!

Kraaam Alice ♥

Kamomilla sa...

Åh såna bilder, du har det så fint!

Tanten sa...

Underbar lampa, gillar antiloperna i bakgrunden, lite oväntade

Ha en härlig vecka. Nu är våren på gång! =)

fröken knopp sa...

Så läckra textiler Mari!! :)

O även här börjar det smyg vårpyntas..underbart!!

Varma Kramar Elin

Josefine sa...

Heisan..

Så flotte sekker, de passer godt til stoltrekk, det gir et røft og stilig preg. Kjempefin den lampen din også Mari..

Syntes du har så mange fine sjarmerende skap som gir et flott landlig preg.

En enkel og fin påskepynt, tenk at det bare er noen uker til...tiden flyr! Klem fra meg

Bitte sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, dina bilder är oslagbara! :-)

Ha en fin vecka du också!

Kramar
Beatrice

Fru C sa...

Helt galet fina saker du visar......♪♫♪♫........jag nynnar lite när jag ser på dina fina bilder. Vårpynta, ja snart kan man kanske börja.....solen lyser här idag.....
Kram//Carolina

TUSEN VASER sa...

Mari! Det är så roligt att gå in på din blogg, man känner ljuset strömma mot en:)

Anonym sa...

Vilken mysig stolsdyna!!!! Snygg lampa!!! //Sofia

Elisabeth - anyhow.se sa...

Tack för att DU har en sån fin blogg att kika på! :)

Stina sa...

Du har ju så fint överallt du söta.

Ja, den där hängaren beställde jag för ett par år sedan hos cestlavie.se, och siffrorna hos Country by mail.
Kram Stina

Bibbi sa...

Mysiga bilder. Förstår du gillar fotogenlampan;) min morn har en likasan och de är verkligen vackra.

Marie sa...

Gillade verkligen den där stolsdynan, superfin!!!! Din mjölsäck är så vacker och jag förstår att lampan är en favorit.

Kram Kram
Marie

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
det är så läckert med dessa grova textilier. Tycker om mjölsäckarna, men har inte ännu lyckats hitta någon passande plats i mitt hem...men en vacker dag så?!

Stolsdynan är underbar!
Hälsningar monica

Conny - Frøken Klara sa...

Hejsa. Tak for en dejlig blog, som jeg kigger tit ind på. De smukke puder i melsæk lign. er ejg også sååå forelsket i og har også bestilt dem hjem til min egen butik.. De er skønne... knus fra Conny

Mina dagar sa...

Jag ser ljuset.....Jag ser ljuset... kan ju låta som det är tack och good by men neeej jag ser hur underbart ljus det är, det är Våren :D

Ta hand om dig Mari!
Kram Eva

Rutagården 1885 sa...

Allt är fint! Men mest av allt så är jag avis på kakelugnen!!!