Coolt...


...det kan man nog säga att det är i Åre. En värld för sig, trendigt och omåttligt populärt..


...och för första gången så föll allt på plats, ett ställe där både min och min sambos smak för en gångs skull inte krockade liksom. ( han var inte med men jag kunde konstatera faktum: ) Här finns läcker miljö med gamla dörrar, snygga tapeter i gammeldagsstil OCH älghorn och renhorn överallt! Lysande! ( just de läckra dörrarna och tapeterna hade jag inte möjlighet att fånga på bild..)


Någon brist på trendiga och personliga caféer och pubar är det inte...


Baksidan av mysiga Duvedsgården. Fin dörr och vackra fönster. Alla bilder tagna förra veckan och regnet öste ned den dagen...Nej, nu är det vår och jag lämnar mitt vinterparadis bakom mej, vi ses snart igen.
På Nordingården!

29 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

Så härliga bilder det var på renfällarna i solstolarna...me like*ler kramis semlan

(eddas) sa...

Det første bildet var kjempestilig:)ha en fortjusande søndag....jeg er på vei til markedet:)
eddaKlemmer

STENLYCKA sa...

Underbara bilder. Det var många år sedan jag och min familj var i Åre, och då på skidsemester. Tyvärr blev det ingen lyckad vecka i Åre, vår son bröt benet i första åket, så det blev en tur till Östersunds lasarett och gipsning och sedan var den veckan inte så kul längre.
Idag skall jag åter ut i min trädgård. Nu har jag snart gått igenom alla mina rabatter och pysslat om mina växter med lite näring och kärlek, så nu hoppas jag att de tackar mig genom en vacker blomning.
Ha en bra söndag!
Kram Raina

Unknown sa...

Åh va snyggt o personligt inrett!
Gör snyggt alltså!

Ser att du ändrat mall. Jätte snyggt med så stora bilder.
Ha nu en härlig dag..
Kram Anna mylovelythings

Tjohalia sa...

Ja, det är så jättefint och mycket personligt, även om det är på restauranger och cafét. Åre är ett fint stad. Vi var där två gånger.
Men ärligt talat såg jag aldrig de stolarna, de var snygga! :-)

Anonym sa...

Vilka läckra bilder från Åre! Perfekt när man hittar ett ställe där båda trvis. Mitt problem just nu är att hitta ett ställe där både föräldrarna och tonåringarna trvis, suck! Det är underbart med barn men vissa perioder i deras uppväxt får gärna gå fort :)

Du fångar alltid så härliga detaljer på bild som ger en njutning för ögat.

Ha re gott

//Lena

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh vilket ställe, så fint, och fina butiker !! Jag har aldrig varit där...
Du, vad fint, du har ändrat lite här på din blogg..till stora bilder !! Jättefint...
Ha nu en fin Söndag vännen
Kraaam Anette

♥ Fyra årstider sa...

Där skulle kunnat suttit en stund och tjuttrat med dig.
Kram Lotta

♥ Monica ♥ sa...

Så fine bilder. Nå er det mange år siden vi var i Åre, men jeg fikk absolutt lyst til å dra tilbake dit etter å ha sett på bildene dine.
Håper du får en fin søndag!
Klem M.

Lisas torp sa...

Det ser verkligen läckert ut där i Åre! Härliga bilder också från ditt förra inlägg! Åh, så snyggt med det svagt turkosa!
Ha en fin söndag!
Kram
Lisa

Norregård sa...

Hej!!
Har bara varit i Åre på sommaren, men skulle gärna dit på skidsemester!!! Det är så fint där;o) Tack för att du tog med oss dit!!!

Kram Kram Malin

Unknown sa...

Hej

Vilka härliga bilder.
Ha en forsatt trevlig söndag.
Kram

Inspiration i vitt sa...

Jag har aldrig varit i Åre men det ser så fint ut, fina bilder och vad bra att ni gillade samma ställe och saker, det är ju som du säger inte alltid det stämmer överens ;)
Kram på dig och tack för responsen om vårt uppslag.

Joans Country Living sa...

Hej snälla Mari

Tak for dine altid söde kommentarer hos mig ;o) Herlige fotos med skön stemning - som altid ;o) Kommer til at tänke på Sälenfjeldet, mit vinterparadis ;o) Nu er det snart tid til mit sommerparadis, Siljansöen ;o) Ha en fortsat bra dag. Kram fra mig! Joan

Josefine sa...

Heisan..

Så stilige bilder av et røft og tøft miljø...

Håper du koser deg på din gård i dag og at du har sol på deg!!

Ble så inspirert av ditt gule innlegg her om dagen, at jeg måtte lage et jeg også:))

Ha en fin uke, stor klem

gamla skolan sa...

Kul att se bilder därifrån , jag har aldrig varit där ! Verkar mysigt ! Kramar Susanne ♥

Mia sa...

Oi, så stilig dette var da. Ikke rart det falt i smak hos deg (og sikkert ville ha gjort det med din kjære også).

Morsomt å lese dine beraktninger om stilarter og livets korthet... og jeg deler dine tanker om den saken! Ei heller jeg er i stand til å sette min stil i en bås, men plukker litt her og der, alt etter årstid og humør, og kaller det min egen. Og er ikke akkurat det som man kaller "personlig stil", og er noe som så mange tross alt streber etter!

Poppins sa...

Roliga detaljer som du delar med dig av. Barstolarna med fårskinn var verkligen coola!
kramar från Poppins

Anonym sa...

Härliga bilder från ett trendigt Åre. //Sofia

Kamomilla sa...

Wow! Häftigt! Jag gillar!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mari!

Åh det ser riktigt läckert ut!

Har aldrig varit i Åre, det känns såå långt dit, men är väldigt sugen på att åka upp någon gång :)

Kraaaam
Mia

PS har inte glömt ditt mail, men det har varit fullt upp (beredskapshelg med mycket jobb för min del), kikar på det med headern så fort jag hinner.

Bralliz sa...

Heej Mari!
Ååå, vilka underbart vackra bilder! Älskar den första, ser supermysigt ut!
Och taaaaack för din jättte gulliga kommentar på min blogg :-) Att bo i NY är en av mina drömmar...
Ha en underbar Söndagkväll!
Kraaam Alice ♥

Mamma C sa...

Där har jag aldrig varit. Men det ser toppen ut att dömma, av alla dina fina bilder.
Kram mamma C

Marie sa...

Vilka underbart vackra bilder, verkligen inspirerande! Så vackert med den gula dörren mot det röda huset!

Ha en bra vecka Mari!
Kram Marie

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Marie!

Det såg ju hur inbjudande ut som helst.
Tyvärr har jag aldrig varit i Åre men nu blev ju ju väldigt sugen...

Ha en fin kväll

Kram Viveka

Mina dagar sa...

hihi..precis en likadan bild tog jag när jag var i Åre i vintras.(det första).
Vet också vilken butik du fångade renhornen och där finns det MYYYYCKET man vill ha:D
Kul om du får med dig mannen dit;)
Regn ja, det verkar det ha varit mycket av i vårat avlånga land den senaste tiden!
Sköt om dig!
KRAMAR

♥ Pia... sa...

Åhå..det var läckert och lite annorlunda:)...senast igår så sa jag till min loppiskompis ..där vi var på loppiset..ett sånd där renhorn tror jag nog inte jag vill ha..fick nog av de när jag var liten..du vet en pappa som jägare och så var man i Idre på sommrarna och alla renhornssovenirer som släpades hem av alla..hihi..kanske när du lägger upp det så här att det nog är liiiiiite fint ändå...:) ha de gött Mari..
kram..Pia

Tanten sa...

Åre Hemslöjd =)
Ja, Åre är sjukt trendigt men även genuint om man ger sig tid att leta o lyssna. Där finns allt. Vill man hitta det senaste i klädväg är Åre klockrent, vill man ha det senaste i inredning är Åre givet, Restauranger som håller mycket hög klass, Melker Andersson och Marcus Aujalays tex. Glöm inte alla kändisar, ja ingen tvekan- Åre är både trendigt, inne, äkta, genuint, gammalt, nära och varmt.

Åh, så jag njuter av all reklam du gör för Jämtland.
Har du provat någon av de tre spritsorterna som Buustamon tillverkat? Finns på Systemet. Bustasup, Hojt och ÅreVodka.

Ha en skön vecka och tack för de stora bilderna. =)
Kramen på dig

Lerblomster sa...

Där skulle man vilja sitta och mysa! Det verkar vara mer än ett skidparadis! Ha det bra i stugan Mari! Mvh. Annika