Att ha öppna sinnen...



"Man får ha öppna sinnen..." sa kvinnan som arbetade på systembolaget. Och det är sant. Men gillar men röd glögg, varm glögg och även lakrits, ja då kan jag lova att du gillar denna,  Herrgårdsglögg. (klickbar länk)

Detta är ju inte en så traditionell glögg men det finns ju så många glöggar numera, jag är inte så förtjust i vare sig vit eller kall eller glögg smaksatt med saffran, då föredrar jag mycket hellre denna- en häftig glöggupplevelse!

Mina antika gamla glöggmuggar kommer från "bonussvärfar".
Trevlig helg gott bloggfolk och glöm inte tävlingen här.

18 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh du..vilka söta små glögg muggar !! Och jaaa, det är alltid så roligt med nya glöggsmaker..ska prova Dufvenkrooks chili choklad om jag hittar den..
Ha en fin helg
Kraaam Anette

bakom berget sa...

God morgon i stugan! Tack för glöggtipset. Det ska testas. Jag ääälskar nämligen lakrits.
Åhh vad dom glöggmuggarna är söta! Jag minns att såna fanns hos min mormor och morfar när vi var barn.
Hoppas du får en fin fredag! Kram Åsa.

ANETTESHUS.COM sa...

Mmm ... Takk for gløggtips! Ha en riktig fin helg!!

Klem klem
ANETTE:)

(eddas) sa...

God morron....:)
Jeg er ikke så gla i den tradisjonelle gløggen..men den der tror jeg ikke har smakt...må vel til Sverige for og få tak i den....
Koselige gløggkopper....
eddaKlemmer

Mys och hemtrevnad sa...

OJ UNDRAR OM JAG HAR ÖPPET SINNE...HUM...VILL MEST HA TRADITIONELL RÖD SAFTGLÖGG*LER och då i små doser...kramis semlan

Designe sa...

Du är så duktig på att prova andra sorter och visar alltid upp sånt som jag aldrig provat! Låter spännande! så fina antika glöggmuggar! Ha en trevlig helg!:)

hagagården sa...

Underbart fina glögg muggar du har.
Kram o ha en fin helg.
ninni

Snäckskalsdalen. sa...

Dom är väldigt fina dina gamla glöggmuggar!
Kram

emblas-kanel sa...

Å, for noen skjønne gløggmugger! Jeg har også noen fine - fra Sverige! som jeg kjøpte på en bruktbutikk i Luleå for mange år siden. Blir å blogge om dem i min adventkalender som starter 1. desember.
Ha en fin dag i det trivelige huset ditt.
Klem fra eva

Maliva`s verden sa...

Supert, takk for gløggtipset...den skal jeg kjøpe på tirdag. God helg! Klem fra Maliva

Hos Otto o. Emma sa...

Åhh... nu blev jag tvärsugen på glögg! Med så vackert att dricka ur kan det bara bli bättre.....

Kram och trevlig helg!

Maith

andi sa...

Goderafton!
Nu lurade du mig allt lite, jag trodde det skulle vara ett "djuuuuupt" inlägg av rubriken att döma ;) Men glögg är aldrig fel ;) Vart lite sugen faktiskt...

Supercoola glögglas! :)

Trevlig Helg!

Hulda sa...

Stilige gløggkopper du har. Virkelig julefine. :) Kos deg med gløggen i kveld!

Inredningsfrun sa...

Varje år har vi glögg-mingel och glöggprovning hemma hos oss. Ditt tips får nog bli "årets nykomling" :)!!

Så tack för tipset!

KRAM

// Inredningsfrun :)

Vintage House sa...

Hej
Tack för glöggtipset
Smakade på en supergod glögg igår, dock hemmagjord.
ha en mysig helg själv bär det av till göteborg
kram
sandra

Tidsmästarinnan sa...

hej Mari!
mmm, den vill jag nog prova då! Fast jag har väldigt svårt för typ anis-smak, men lakrits är ju gott!
Ha en riktigt mysig helg!
Jag ska till Ullared och trängas :-)
Kram
Susanne

Kamomilla sa...

Nej sjutton också- nu flyttar jag till sverige!!! Ni kan ju det där med glögg!! Här får man inte tag på den där... :(

Lisas torp sa...

Glögg i all ära, men jag tröttnar så lätt på den!
Bäst är min torpgrannes hemgjorda och din goda äppelglögg!
Ha en härlig helg!
Kram
Lisa