Jag har aldrig...


...varit ngn vintersportare. Jag har aldrig gillat att åka skidor, möjligtvis utför, men det blir så sällan att de få gånger det händer numera liknar det mest livsfarligt störtlopp! Försöker dock ta mej ut på en vinterpromenad då och då, bra skor och kläder är bra att ha..


Nog längtar jag till sommaren, isen var vacker igår men sjön är ännu ljuvligare sommartid i en båt...


Varm choklad dricker jag inte ofta numera, men det är tame sjutton det godaste man kan dricka utomhus, i ljusblå melaminmugg =)


Men allra mysigast är det att vara inne med mina vänner Sören & Eskil.!  De ska få komma ut så snart det blivit lite mildare, de ska naturligvis få springa ut och in som de vill  sedan. Här är jag & Go-Sören.

35 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh Go Sören, såå fin han är..och jag ser att du har likadan tröja som jag..visst är den väl mysig..min kommer från en butik nära dig..
Jaaa nu längtar man efter våren, solen, värmen..
Precis som du så dricker jag väldigt sällan choklad, men jisses det är ju väldigt gott..och i såna muggar som du har så blir det ännu godare !!
Så fina skor du har också !!
Kraaam Anette

Hildas hem - Sofia sa...

Jag föredrar också värme framför vinter men visst ör det mysigt när man väl ger sig ut och varm choklad är ju gudagott ute i kylan.

Sören är ju sååå söt att jah fullkomligt smälter.

Ha en fin dag!
Kram Sofia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Han ser väldigt go ut Go-Sören=) Jag föredrar att vara inne och kela med mina katter när det är vinter. Jag är ingen vintermänniska, men jag har uppskattat de två senaste vintrarna, för ska det vara vinter kan det vara det på "riktigt". Och ska vintrarna vara så här är det dax att skaffa skidutrustning, för att åka på längden gillar jag.

Ha en fin måndag!
Kram,
Regina

Mina drömmars hus sa...

Underbara underbara kisse. Oj oj vad fin han är.
Jag är så imponerad av ljuset i dina bilder. Önskar att jag vore duktigare med min kamera.
Må så gott
AC

Ett Vitare Hem sa...

Jag är inte heller nån vintermänniska, men bilderna är underbara!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Vita små hjärtan sa...

Hej Mari!
Det var en mysig liten morgonberättelse.
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Stina sa...

Härliga bilder.
Ja, det var ju helt undebart ute uigår. Man kände sig så glad när man var ute i solen.:-)

Lilla söta missen. Så otroligt fin bild.:-) Kram Stina

Fru Ekeby sa...

Det var riktigt härliga vinterbilder!
Solen har stor betydelse i sammanhanget!
Och Sören...vilken goding! Kram!

Unknown sa...

Vilka fina bilder, Mari! Men jag håller med dig, jag är inte heller någon vintersportare - skridskorna sitter illa och jag kan knappt svänga, skidorna brukar korsa sig och på så vis står jag mer på huvudet än på skidorna... Pulka gillar jag! Men fika sittandes på renskinn med varm choklad, japp, helt klart bäst!

Jag måste säga att det var superkul att få se Nordingården "bakåt i tiden" då jag relativt nyligen börjat följa bloggen, och igen, vilka underbara bilder! Det är ett skäl till varför jag återkommer hela tiden nu, inspirationen, bilderna och din härliga text!

Ha en underbar måndag!
Kram ia

Norrfrids Eija sa...

Dina vinterskor tror jag är de som jag dreglat efter halva vintern, har de en innersocka av filt med vit pälskant på? Så fina!
Sören är söt som spunnet socker han och din fiskartröja går inte av för hackor den heller!
Eija

Mejrams! sa...

Så go han ser ut lille Sören och vilket härligt kattliv han får som får bo hos dig. Tänk att som katt få bo på landet och komma och gå som man vill. Så hade mina katter det men har nu fått flytta med till stan och i stan vågar jag inte släppa ut dem.
Härlig tröja du har!/Kram Merja

Sussi sa...

Goa lilla kissemiss....sååå söt han är din Sören! Härligt med katter på landet...
En vinterpromenad i solsken och gnistrande snö är inte fy skam, men visst...nu längtar man efter sommaren!

Kram
Sussi

Vintage House sa...

Åh vad så härligt det ser ut:)
Gott med choklad, här nere i hos oss är det grått och trist..
ha en skön dag
kram
sandra

Designe sa...

Åh vilken härlig promenad med fika! Så fina vinterbilder! åsså myskatten där i din famn! Vilken fin tröja! Visst är det en "pippi-tröja"? Vi hade oxå sol igår, härligt! :)

Det vita dårhuset sa...

Sista bilden var väl för skön :0)
Jag är en all ätare men jag gillar sommaren mest av allt!!
Och snart så....snart kommer den ;)

Kramis*

Kickan Style sa...

OJ heelt ljuvlig bild på kissen, sku också vilja ha en liten sötis hemma som busar runt!!
Hälsningar Kristina

Linnéa - tre och en katt sa...

Vintern är trevlig i lagoma doser och nu när senvintern är i antågande kan det vara trevligt med några utflykter i solskenet. Men du har helt rätt i att sommaren är det man längtar till. Ha det bra!

ANETTESHUS.COM sa...

KJEMPE-koselige bilder, Mari!! Ha en fortsatt fin uke! ... lengter til sol og sommer nå, jeg også;))

KLEM KLEM
Anette:)

Annas skattkammare sa...

Vilka goa vänner du har! =) Sören var ju bara för söt!
Kram /Anna

bykerstin o. butikblandannat sa...

Å jag vill också ha en Go-Sören! Nu! :) Är inte heller nån vintersportare så jag längtar verkligen efter våren när man kan gräva i trädgården. Roligare än att skotta snö :) Kram Kerstin

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å så härligt med söta små kattungar att gosa med. Och dem är allt bra mysiga när dem blir äldre också. :-)

Varm choklad är ett måste på sådana vinterpromenader. Gärna med lite punsch i...

Ha en riktigt fin måndag!

Sallys hus sa...

Hallå där Mari!

himmel så söt han är Sören...;)
Jag har börjat uppskatta vinterpromenader jätte mycket sedan vi fick Sally..
Fick nya kängor och dunjacka i julklapp....bra kläder är a och o om man ska trivas ute i kylan.

Älskar att slå mig ner på ett liggunderlag hemma i trädgården med en mugg rykande varmt.....offtast kaffe men håller med om att choklad är bland det godaste man kan dricka ute.....gärna med en 3:a mintu och en 3:a drambui (hur det nu stavas) i....mmmmm....en riktig höjdare som kallas skidlärare. (visade receptet på den i Lilla Ugglebo bloggen för länge sedan.....kanske ska blanda en sån snart igen o lägga ut...;)
Kram o ha en härlig vecka!
Katarina

Elin sa...

Hej!
Fina bilder du visar.

Ha en bra dag!
Kram Elin

Love Your Homes sa...

Tack Mari....dina missar är förtrollande söta båda två, de håller nog matte igång både när de sover och är vakna.
Här sträcker en sömnig Kletus på sig bredvid datorn, sover i sin låda.

Så fort isgatorna försvunnit från huvudstaden, blir det promenad dags igen.

Må så fint,
Ia

Ingalill sa...

Så mysiga bilder!! Vi har ju också katter som förgyller livet! Köpte en mörkblå pippitröja till min man i julklapp - dom är så underbart vackra...Ha det gott!!

Marieberg sa...

Jag håller med dig, detta är ett inlägg jag själv kunde ha formulerat :)
Jag gjorde också varm choklad i helgen. Riktig med kakao och vispgrädde på toppen. Säkert hundra år sedan sist, och gott var det!

Bruno och Mig sa...

Bra kläder är ett måste. Annars blir det bara trist. Köpte mig ett par Merell vinterskor. Tjusiga, urdyra men ack så bra.

Det fina med vintern är just varm choklad, bullens pilsnerkorv och framför allt kolbullar som är otroligt gott.

Mys med katten är inte heller så tokigt...

Husprojekt Drömhus sa...

Hej Mari!!

Vintersportare har jag definitivt helllr aldrig varit fast jag försökt mig på både längd & utförsskidåkning. Men klart pulkarace med lilltjejen är utmaningar jag gärna antar, men då får man vara ordentligt klädd då jag är frusnaste tjejen i hela Sverige tror jag.. & klart varmchokladmjölk är aldrig fel efter det!

Men nu vill jag bara ha vår!!! :) antar det är att bita ihop hela februari med & säkert halva mars :)

Just nu säljer jag ut några av mina gamla kyrkbänkar pga tidsbrist & platsbrist..Hinner inte måla & skrapa dom & behöver utrymmet till nåt annat stort projekt jag har på G,

Så känner du nån som vill köpa så hojta gärna till, har 6 st. stående av modellen jag har i mitt inlägg, vara 2 redan blivit tingade..
Hör av dig om du vet nån som vill ha ett projekt & förnya sitt hem!

Kram kram & ha en fortsatt trevlig måndag!

Tiina

Stina sa...

Ser sååå härligt ut! Snygg mugg också!

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder!! Vinteren er vakker, men jeg er enig med deg, sjøen om sommeren er deilig!! Ha en fin kveld! Klem

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder Mari... og en varm kakao ute i det fine været hadde smakt godt..

puse kattene er så skjønne..

klemmer

Anonym sa...

Tack för att du tittade in på min blogg! Din söte lille Sören är lite lik min ena katt Aeneas när han var liten... Nu är han en stor stilig kille - som ligger och sover bredvid mig i soffan! På de tre första bilderna här "modellar" Aeneas och på den sista bilden ser man hans kattkompis Nike: http://hemmaihogalid.blogspot.com/2010/09/sota-drommar-pa-sodermalm.html

Ann-Catrin sa...

Morrn vännen!

kunde nästan ha varit jag som skrivit det där.. är verkligen ingen skidmänniska.
Underbart inlägg med söta Sören.. han är ju för löjuvlig..och din fina "pippitröja! är såå fin

Många kramar till dig
Ann-Catrin

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Så härliga vinter bilder du visar men börjar ändå tröttna på den nu...
Jag håller med om skodor, hellre blir det promenader för mig med :)

Ha en fin tisdag!

Kram

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Awww, Søren er litt av en sjarmør, nydelige pusen!
Oj, så mye snø dere har, her er den borte, i går gikk jeg for første gang på lenge med småsko på bar asfalt- deilig! Men mer snø kommer nok før våren slår seg ned...
Ha en fin dag!
Klem