Tusen tack och tusen färger!


Tusen tack för alla vänliga hälsningar i inlägget under, och tack även till er utan blogg, Turid, Skorpan, Chatarina, Lin ,Corinne och Gun-Britt, det betyder mycket !

Jag älskar porslin, gamla tallrikar, skålar och kannor, kan inte få nog, men mina förvaringsutrymmen börjar få det...

Dessa skålar är nya och det är så kul att ha lite olika färger att duka med, passar till det mesta och kostar allt mellan 30-40 kr styck, vad är det om man inte lägger så mycket pengar på vare sig kläder, krogbesök, långresor el dyra sporter varje månad, oj så många skålar man kan köpa i stället!!! Ha en trevlig helg!

40 kommentarer:

Tina sa...

Ja, det är sant!
Jättefina skålar i härliga färger.

Ha en skön fredag, kram Tina

LantlivsAnette sa...

Exakt..ojj så många skålar vi kan köpa oss..!! Sååå fina, och vad roligt att blanda så där..
Jag är likadan, älskar porslin och glas, köper jag nytt så får jag tränga in det, skulle vilja ha ett stort gammalt vitrinskåp fullt med vackert porslin..
Ha en fin helg vännen
Kraaam Anette

Marie sa...

Underbart vackra skålar i härliga färger!!!

Ljuvligt vackra bilder i förra inlägget Mari och grattis på bloggens 4-årsdag. Ja, tiden går verkligen fort när man har roligt, snart har jag också bloggat i fyra år. Tack för all inspiration som du delar med dig av!!!!!

Trevlig helg!
Kram Marie

Stina sa...

Härliga färger. Så fina allihop. Ha en bra helg du gumman. Kram Stina

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
underbara skålar i härliga färger

Här är alltid spännande att titta in
Ha en fin helg kram tina

Bonjade sa...

Such lovely collection of vintage bowls....
Love the colours.
Fine weekend

Fågel Blå sa...

Åhh så vackra färger!!!!!
Kram Kathrine

Rose Garden Malevik sa...

FINA :)
Jovisst e det härligt med färger....speciellt nu ....
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y


S
H
O
W

O
F
F

imorgon.....
VÄLKOMMEN att lägga till Din blogg :)
Håkan

hagagården sa...

Dom skålarna är underbart fina,har själv ett antal vita.
Kram o ha en fin dag.
Ninni

Charlotte sa...

Jag kan bli lycklig över 16 besök om dagen på min blogg!
Kikar ofta in hos dej och får inspiration!

Ljusa vardag sa...

Riktigt fina skålar! Fina pastellfärger. Tack för en bra blogg. Mvh anna

Mitt hvite hus sa...

herlige skåler Mari... ja det hadde blitt noen skåler det..hihi..

skjønne farger.nå mot våren..


ha en fin helg

klemmer

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mari!

Ja jag älskar också härliga latteskålar! Använder dem till allt, varje dag :)

Så fint med mixen av färger sådär, så vårlikt och friskt!

Grattis till så många besök och 4-års-dagen! Det går fort när man har roligt :) Jag firar 4-års-dag lite senare i sommar.

Livet på Vestergård sa...

Jag gillar också porslin, men tyvärr börjar jag utrymmesbrist. Jättefina skålar!
Ha en mysig fredag.Kram Kicki

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har hittat liknande skålar på loppis för någon krona styck och de är verkligen användbara.

Vilket fint inlägg det förra, men många fina bilder. Jag började blogga i samma veva som du bytte blogg, så Guldkant på livet blev jag bekant med först=)

Önskar dig en härlig fredag och en underbar helg!
Kram,
Regina

Lilla Brödhult sa...

Åh vilka fina bilder du visade i ditt förra inlägg!

Ja tänk vad många nya saker man kan handla nu till våren, det är alltid kul när man hitta nya/gamla skatter till sitt hem...

Önska dig nu en trevlig helg.. Helene

Designe sa...

Åh så läckra! De där blir man glad av! Då kan man välja sin skål för dagen utefter vilket humör man är på!:)

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Visst är det så kul att ha olika skålar..
Dom som du har är jätte härliga.
Ha en riktigt trevlig helg

Kram

Anonym sa...

Underbara färgklickar! Du har verkligen känsla för allt vackert:)
Kram Skorpan

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack själv Mari för all fin inspiration man alltid kan få hos dig... Jag hoppas du fortsätter minst 4 år till i alla fall...

Önskar dig en skön helg! Kram Marie

Anonym sa...

Hej Mari!
Skålarna är härliga. Tack för din fina blogg och de 4 år som du har bloggat. Jag har följt din blogg i ca 1 år.
Ha en fin dag.
Gun-Britt

Mia, New Room Interior sa...

Så nydelig, fine skåler!! Ha en super helg! klem

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, visst är det fint med olika färger!
Jag köpte alltid samma färg förut men nu har jag faktiskt olikfärgade kaffemuggar.

Ha en trevlig helg själv!
Agneta

[ c o y o t e ] sa...

Hej!

Sådana har jag med och jag älskar mina med.. Används flitigt varje dag av alla här..

Ha det fint!

//M i a

Mina drömmars hus sa...

Så härligt med en blandning av olika färger, tycker att det är så fint att duka med olika....
Ha en skön fredagskväll
AC

Fröken Kråknäs på vift sa...

Skålar kan man aldrig få för många av... eller porslin kan man aldrig få för mycket av. Älskar skålar, muggar, tallrikar i alla möjliga färger. Det är bara förvaringen som sätter sina gränser.

Ha det gott!
Katarina

Målargården sa...

Grattis till alla åren med din superfina blogg. Går ofta in hit bara för att njuta av dina fina bilder och du är ju så ihärdig med dina inlägg. Verkar aldrig som du får bloggtorka...., som alldeles för ofta drabbar mig. Ha en härlig helg/ Eva-Mari

Bruno och Mig sa...

Din blogg är jättefin. Som en oas. Kan sitta och njuta länge länge av alla fina bilder.

Skålarna är kalasfina. Jag har blåa favvisar från Indiska. Tyvärr blev jag dumsnål och bara köpte två. Men det är fint att blanda. Verkligen.

Ha en skön helg
Kramar L

ANETTESHUS.COM sa...

Herlige, fargerike skåler, Mari!! Og et herlig gjensyn med fantastiske bilder i innlegget under! TAKK for din flotte, inspirerende blogg!!!!

KLEM KLEM
Anette:)

Kamomilla sa...

Som karameller är de!

kardemumma sa...

Härligt med dessa härliga karameller! Ännu fler färger kommer ju i Mynteserien!
Ha en skön helg!
Kram Carina

Lilla Blanka sa...

PS Om du funderar på att baka mina muffins så är det nog smart att ha i mer kakao (3 msk eller så), du får smaka av och se när det känns lagom.

LIVS LYST sa...

Din "verden" er fantastisk! Og jeg digger slike små boller i keramikk. Jeg samler også, men har flest hvite. Vil ha tak i flere gamle med mønster. De er ursøte og kjempe praktiske. Bruker dem hele tiden!

Ha en fiiiiin dag!
Klem fra Liv

Snäckskalsdalen. sa...

Härliga färger som karameller när dom är som bäst!
Agneta kram

Nygammalt sa...

Så färgglatt och härligt!
Stort grattis till dina fyra fantastiska bloggår. Du är väldigt inspirerande och har ett fantastiskt hem. Du var ju även en av de första som jag började följa också :)

Önskar dig en trevlig helg!
Kram.

Huset i Lunden sa...

Tusen takk for "tapet-hjelpen" og for koselig hilsen på bloggen :o)
Supert at tapeten kan bestilles på internett også.
Nydelig skåler og så bruksvennlige som de er! Jeg har lysblå, beige, hvit og lys grønn, men samlingen kan stadig utvides med flere farger ;o)

Mona

Mamma C sa...

Härliga färger och supersnygga skålar. Bra att ha till mycket.
Kram mamma C

♥ Pia... sa...

Hej Mari! Är lite sporadiskt med mina bloggbesök:).. Men nu gör jag en liten ruda.. och ser att du firat fyra år.. härligt.. och vilken inspiration du gett mej och alla andra under dessa år.. otroligt vad mycket dessa bloggar kan ge.. som så många andra så gillar jag ditt mix av bilder.. så tack för att delar med dej av detta.. och hoppas du fortsätter ett bra tag framöver.. kram..Pia

JULIEK sa...

Herlig porslin....man får aldrig nog..... : )

Madame Nyberg sa...

Jamen dom är ju helt otroliga dom där skålarna. Längtar tills dom nya färgerna dyker upp..... Den mintgröna är såååå fin.
KramKram
Anna-Lena