Fest med betong och fjäder...


1 april, vi välkomnar våren på riktigt denna helgen med besök av mina föräldrar och firande av deras bröllopsdag! Dukning i lila och undertallrikar i betong, lite fjädrar som dekoration på bordet, en känsla av att påsken är nära, fast den är ovanligt sen i år, hela tre veckor kvar...



De vackra betongtallrikarna gör min vän Kattinka K.


Min stylist för dagen tittar djupt ned i glaset, tur det inte var något vin i ...


Lila vin och lila tulpaner, helgen är räddad =)

40 kommentarer:

(eddas) sa...

Flotters dette her:)
klemklem

Ett Vitare Hem sa...

Det låter som om ni har en underbar helg framför er!
Kram/Lena

Lisas torp sa...

Här finns alla förutsättningar för en lyckad middag! Både vackert och säkert gott!
Katter ja! De förnekar sej aldrig...:-)!
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

♥ Pia... sa...

Det där gillade jag:).. betongfaten alltså:) Jag vill såå gärna prova igen att göra liknande fat.. misslyckades totalt i somras! Men nu "testar" jag med mindre saker.. ägg:) och det går skapligt.. din dukning var suverän.. häftigt. snyggt oxå.. Önskar dej en skön helg.. kram..Pia

Designe sa...

Såå snyggt! Rufft och fint ihop! ..och tänk att du lyckades hitta en vinflaska med lila etikett oxå!:) Skrattade när jag såg kissen titta djupt ner i glaset:) Fick dunet va ifred? Jag har oxå en liten assistent som ska va med överallt!:) Ha en trevlig helg med firande! Hälsa förresten! :)

Charlotte sa...

Hahaha! Katten va vackert! Lila är en färg jag verkligen lärt mej älska genom alla lila mattor jag haft pippi på! Man blir glad av lila!

dagdrömmar i vitt sa...

Katter är roliga;) Vilken fin dukning, du kommer få en riktigt härlig helg, låter det som.
Kramkram / Nettan

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Mari.
Vilken underbar dukning, så himla vackert porslin.
Betonfaten var gudomliga..
Ha en fin fredag och en härlig vårhelg!
Kram
Jessica

Stina sa...

Otroligt vackert.:-) Kram Stina

emilias gömmor... sa...

Underbart vacker dukning! Gillar betongtallrikarna skarpt!
Önskar er en härlig helg!

Kram Mimmi

♥ Fyra årstider sa...

Å vad vackert du har dukat. Blir alltid så glad av att kliva in i ditt hem:)
Kram Lotta

Galleri Hönshuset sa...

Heeej, allt väl?

Dem där betongfaten har jag velat göra själv länge nu. Få se om det blir ett litet provprojekt till sommaren sen =)
Underbar dukning, och härligt med besök och bröllopsdagsfirande.

ha en undernar helg. Kram Pirre

Fru Ekeby sa...

Grått och lila - suveränt ihop!
Men en sån stylist skulle man ha!
Hoppas ni får ett trevligt kalas och gratulera föräldrarna!
Kram.

Vita små hjärtan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Livet på Vestergård sa...

Så vackert du dukat!
Kram Kicki

Vita små hjärtan sa...

Underbart!!!!
Ha en härlig helg.
Kram Agnetha

Mejrams! sa...

Så vackert dukat! Sicken liten "fyllekatt", så söt och nyfiken. Låter man sen fantasin skena iväg riktigt så kan man ju tro att katten inte bara kalasat på vin utan annat också med tanke på fjädrarna.
Så fina bilder Mari, jag njuter!/Kram Merja

Kickan Style sa...

Jätte vacker dukning och en helt härligt nyfiken kisse :) !!
Hälsningar Kristina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

He he bilden med katten är jättebra, där var du snabb med kameran. Och vilken ljuvligt fin dukning du gjort, en hyllning till våren och dina föräldrar.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Lerblomster sa...

Läcker dukning med kontraster i olika material! Kul med firande, mina föräldrar gifte sig också 1:a april på 60-talet,inget aprilskämt! Hoppas ni får en mysig vårhelg! Må så gott mvh. Annika

Magdalena sa...

Sådana underara tallrikar, dem hade jag inte sagt nej till i första taget. Jag hoppas att du får en toppen helg och att du får njuta av besöket riktigt ordentligt. :)
Kram Magdalena

The Secret Garden sa...

Härliga färgkombinationer! Jag gillar ju lila. Här hemma tänker jag också tjuvstarta lite med påsken. Känner för att leka lite med färger.

Ha en fin dag!

Norrfrids Eija sa...

Betongtallrikarna är bara så häftiga, hälsa din kompis det! Bilden där katten botaniserar bland fjärdrarna ser lite rovdjursaktig ut, som om missen hade svalt pippi-fågeln och vill släcka törsten efteråt...
Ja, allt är sent i år, våren, påsken, värmen. Hoppas ni får en trevlig stund vid middagsbordet!
Trevlig helg,
Eija

Maria sa...

Hum lilla katten ner i glaset :) Påminner om våran lilla Leia.
Önskar dig en trevlig helg. Kramar från Maria

Marie - Metodbanken sa...

Ja det där med fyrbenta små stylister på bordet känner man ju igen.... ;-) Din verkar dock ha mer talang än mina, de sätter bara tassavtryck på duken...
Härligt med lila vin och tulpaner. Trevlig helg! Kram/Marie

kavallinskan sa...

Underbart vackert...och katten är kul den :)

EKTE INTERIØR sa...

Läcker dukning, vackra glas!
Jag har också en stylist som liknar din men vi har inte samma smak. Han lägger bara hårtussar runt omkring på golvet och jeg förstår inte riktigt grejen med det. Kanske det är en trend som kommer starkt nu utöver våren? ;-)
Ha en finfin kväll!

Lotta Zetterling sa...

Vackert med betongfaten mot det fina tallrikarna.

Kram Lotta

Marieberg sa...

Så vacker dukning!
Fint med kontrasterna i materialen och den avskalade, enkla lite spartanska känslan fastän mönstren är mjuka och krusidulliga.
Kort och gott: Snyggt!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Mari! Så skönt att någon är lite petig med vilket vin man väljer till blommorna:-) Vackert!

Ha en skön helg, hopppppas nu vi får lite värme! kram H.

Huset i Lunden sa...

Så heldige dine foreldre er som kommer til et så vakkert dekket bord! Nydelig kontrast med betong til det vakre serviset. Har selv den norske versjonen fra Egersund og er så glad i dette mønsteret.
Så skjønn stylist du har :o)
Ha en riktig god helg!

Mona

Anonym sa...

Vilken fin dukning! Och det tycker visst katten också...

OlgaA sa...

Mycket fin dukning!!

Precis - lila på bordet och inget mer behövs! ;)

kramar/Olg@

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder!! :-) Ha en super aprilhelg!! KLEM

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygg dukning. Känner igen det där med hjälpreda när man håller på. Mitt i vägen ska de vara;)
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Jenny sa...

Hej Mari!
Vilken vacker dukning!

Ja, er Eskil (coolt namn på en katt;)) är ju riktigt lik vår Elvira! Hon ligger förresten helt utslagen på soffan efter en intensiv eftermiddag med mina små systerdöttrar på besök! De lät henne inte vara ifred långa stunder, hihi!

Den blå tapeten i vårt matrum är vi så nöjda med, den är från Boråstapeters kollektion Anno 1905.

Ha en mysig söndag!

Kraam Jenny

Helena, The Swenglish Home sa...

ÄÄÄÄlskar färgkombinationerna här... lila och grått - åh så snyggt!

De betongfaten har jag dreglat över förr, men trots att jag släpat med mig de mest underliga saker (och stentunga) på flyget hem till UK förr, så har jag lovat mig själv att inte köpa betongfat och försöka forsla hem... men är bra sugen på att försöka att göra. Fast gissningsvis skulle de inte alls bli en bråkdel så fina som dessa...

Jättevackert, allt, som vanligt!

Kram,
Helena

Ann sa...

Men oj så mye lekkert det var her inne hos deg da!! -Så herlige bilder! Takk for at du stakk innom meg slik at jeg fant deg! :)) Jeg har lagt inn Nordingården i bloggrollen i margen på Glassveranda i dag slik at jeg skal kunne finne tilbake til deg! ;) SOM jeg gleder meg til vår og sommer, hi, hi!

Ha en flott ny våruke! :0)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Ann sa...

PS! Aldeles nydelige betongfat! ;)

Anonym sa...

Oh..oh..the cat on the table.Noooooooo
Luisa