Detta är mina favoriter!

Jag älskar parfymer och som med vin och läppstift så händer väl att jag köper samma sort ngn gång men sällan, jag vill pröva nya märken hela tiden!  Livet är för kort för att inte testa så mycket som möjligt!

Har ofta 3- 4 olika samtidigt,( ja inte samma dag förstås)  här ett axplock av vad som stått i min hylla under de sista åren..Lättare dagdofter såsom mer "partydofter". ( bilderna går att förstora genom att klicka på dem två ggr)

Jag gillar kvinnliga, pudriga dofter, inte "citrus-sportaktiga" och ej heller alltför kryddiga..

Men förutom ovannämnda gillar jag desutom flera av Burberrys dofter, Victor o Rolf samt många av Versace dofter. Vilka är era favoritparfymer???

20 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron parfymexperten !! Jisses vad många fina sorter du har...så roligt..jag har varit väldigt dålig på att prova nya sorter, men faktiskt så har jag på senaste tiden provat lite nytt, så nu har jag 4 sorter i skåpet, och jag gillar alla !!
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

Skatan sa...

Godmorgon!

Jag är lite dålig på parfym. Tycker lätt att det doftar för tungt och blir lite illamående...kanske har jag inte tagit mig tid att botanisera tillräckligt i hyllorna...

Önskar en fin dag!

Anna

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jaa visst är det underbart med lite härliga dofter:) Brukar också ha ett par opå gång samtidigt..doft beroende på humör..;)

Just nu ääälskar jag Escadas nya sommardoft..:))))

Ha en fin dag
Kraam Susanne

Mina dagar sa...

Min favorit är en av dom på bilden nämligen Dolce Gabanas Light blue! Jag älskar den doften!
En gång tappade jag den i golvet i omklädningsrummet på jobbet och POFF, gissa om det luktade Ligt blue i flera veckor efteråt;) Bättre än svettlukt iaf;)

Svar:
NEJ, jag gör inte egna friterade bananer...synd;) Fotade dom när vi varit på restaurang. Så mumsigt!

NEJ, jag är inte med i Fejan!

Ha en härlig dag där uppe i Falun!
Vi får besök av en falubo ikväll och han sover över. Måste hitta på nått gott till middag!

Kramar Eva

Tina sa...

Cloé, Ralph L Romance och Burberrys Beat naturligtvis..finns så många.

Ha en bra och doftande dag!
Kram

Puumuli sa...

Jag är inte någon parfymmänniska precis men av någon konstig orsak gillar jag mest gamla dofter som t ex L´air du Temps och Anais Anais. Chloé doftar fint men inte på mig...

Kram
Sari från Puumuli

Mejrams! sa...

Tyvärr tillhör jag de som inte kan använda parfym överhuvudtaget, är allergisk. När andra använder parfym föredrar jag lätta, svagt doftande sorter, annars kan jag knappt vistas i samma rum. Himla synd, för det känns litet lyxigt att ha parfym. Ha en riktig go dag!/Merja

Lantliv och Loppis sa...

Vilka läckerheter! :)
D&G Light Blue har även stått i min hylla, men tog snabbt slut. Just nu varieras det mellan Burberry (sport), Hugo Boss Orange och Gucci Rusch... Jag älskar parfymer och skulle nog behöva ett större badrumsskåp! *haha* Ha en fin dag! Tror solen är på väg fram!
Kram Jennica

Steekjes en Stygn sa...

Den här våren föll jag pladask för Marc Jacobs nya "Daisy Eau so fresh". Annars älskar jag "Oscar" från Oscar de la Renta och flera av Guerlain's parfumer.
Kul det här inlägget. Jag tittar alltid in hos dig men kommenterar mest inte. En trevlig blog.
Anje

EKTE INTERIØR sa...

Parfym känns lyxigt! Speciellt på sommaren gillar jag att använda parfym. Känns lite mer luftigt då och dofterna blir inte lika intensiva när man är mycket ute. Gillar Escadas "sommar" parfymer väldigt mycket. Hade den för fyra år sedan och nu har jag fått deras nya "Marine Groove" av mamma. Den luktar som en blandning av ljuvliga blommor och godis! :-)

Unknown sa...

Very, very lovely!!!!!!!!!!! ;)

Hugs
Tine

♥ Pia... sa...

Hallo hallo.. ja se parfymer är gott de..om de är lätta lätta och inte för starka.. blir lätt nysningar då och huvudvärk..Hr några lättalätta just nu och det är favoriterna för våren..Men tycker det är svårt att finna rätt... du tycks ha funnit många gobitar:) ha de gött och kram på sej..Pia

Hjärtats saga sa...

Hej Mari!
Vilka bra tips du ger. Jag ska åka utomlands till påsken och vill gärna passa på att testa en ny doft på Arlanda. Jag har sedan flera år alltid använt Cacharels Noa. Det är en fin rund flaska med en liten vit pärla i. Den doftar gott, tycker åtminstone min man och jag med. Nu ska jag anteckna dina förslag eftersom de var lite pudriga och det är så jag vill att den ska dofta.
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

Mamma C sa...

Jag älskar parfymer oxå. Köper alltid 1 eller 2 när vi åker på semester. just nu finns Armani Code, Lancome Hypnose, Givenchy Play och Pacco Rabanne Million.
Kram Mamma C

Lerblomster sa...

Jag gillar olika blomdofter, har inte så många olika sorter - använder bara parfym ibland, mest till fest eller speciella tillfällen. Annars använder jag gärna mjuka doftande hudlotioner. Ha en bra dag! Mvh. Annika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tycker väldigt mycket om parfymer och har några goa favoritsorter. Jag brukar alternera mellan olika dofter för risken är att man tar på mer och mer för att man själv inte känner doften efter ett tag. Mina favoriter...Cacharel, Noa Noa; Liz Claiborne, Curve Soul Vintage; Naj Oleari by Naj Oleari; Kenzo, Summer by Kenzo; Salvador Dali, Laguna...

Ha en fin onsdag!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Jag gillar det du kallar citrus-sportaktiga dofter! =) Jag har liksom du flera flaskor på G samtidigt. Just nu Puma Jamaica2, Puma I'm Going, Puma Create, DKNY Red Delicious, Tommy Hilfigers T girl och Mexx Pure Life. Den förstnämnda är favoriten. Den luktar lätt och fräscht, tycker jag.
Har du tänkt på hur olika parfymer kan lukta på olika människor? Tex Armanis vita luktar underbart på min bästa kompis. På mig luktar den Yes citrondiskmedel... Ingen hit! *Haha*
Tack förresten för att du länkar till min blogg i din blogglista!

Gunilla L sa...

Jag är också mycket förtjust i parfym, dock har jag ett arbete där man inte får dofta just alls (sjukhus). Men till fest så..!
Min favoritdoft för tillfället är Cerruti 1881, tror du skulle gilla den också. Kvinnlig, pudrig, sensuell. Fin, rund gammelrosa flaska.. Härlig. Testa!
/Gunilla

Designe sa...

Så läckert! Den turkosa Ralph-parfymen är min favorit! Återkommer till den ständigt när jag försöker prova på nya sorter. Har just nu DKNY, en rosa som luktar rätt så gott!

NerbyKatta sa...

Clean, Warm cotton" är helt klart min favoritdoft! Doftar ren tvätt <3

Kram Katarina.