Ungefär det här....


..är vad jag har gjort i helgen....Bara krattat lite, eldat desto mera...


Vilket väder, +22-23c i skuggan så Ernstboken åkte fram och ett par kalla glas vin skuggan...


Läsa morgontidningen utomhus i solen och dricka kaffe- vardagslyx!


...och så har jag planterat lite kryddväxter såsom basilika, citronmeliss och rosmarin, ska sätta gräslök och persilja också,. så trevligt och praktiskt att ha på altanen och klippa sig en kvist till middan.. gäller bara att komma ihåg att ta in denna balja på kvällen, litar inte på att det blir plusgrader på nätterna även om det är rena högsommarvärmen nu!

21 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Vilken härlig påsk du verkar haft:) Fina bilder också:)
Önskar dig en skön måndag också.
Jag ska nu ut och ta tag i trädgården på allvar;)
Kramkram / Nettan

marrimoster sa...

du har så otroligt vackra bilder på din blogg , härligt o avkopplande verkar du ha haft det i helgen och det är precis så det ska vara.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin den första bilden är, man känner solvärmen mot väggen. Det blev en fin påsk, sånt väder skulle det vara alla helger.
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Låter så härligt!
Ha en underbar dag!
Kram/Lena

Ting från Gammelgården sa...

Så vacker bild!! När vi var ute på upptäcktsfärd i helgen så fann jag en gammal kratta i ett totalt förfallet ödetorp. Den krattan ska nu få en hedersplats i mitt hem.
Jag har suttit ute på terassen och böjt ihop vackra hjärtan i gammalt rostigt hönsnät. Pilligt men sååå härligt och även här har vi fått sol på nästippen. Maria från Umeå

Hulda sa...

En herlig påske har du hatt, du også, ser jeg. :) Likte veldig godt det første bildet med det åpne vinduet, og rivene mot husveggen. :) Her har vi også vært mye ute, deilig!

sagapo sa...

Vilken härlig morgon du fick! Precis som det ska vara.
Blev så inspirerad att plantera örtkryddor är jag såg bilden, så det måste jag göra när det blir lite varmare här i Piteå.
Ha en härlig annan dag påsk./Carita

Thilda sa...

Summer has came at last! It is time to eat ice cream, and enjoy of warmness! So beautiful photos! :)

LantlivsAnette sa...

Åhhh så härligt..att kunna sitta ute, det känns så lyxigt efter denna bistar vinter som vi har varit med om..
Kraaam

Elin sa...

Hej!
Låter som om du har haft en kanon helg.

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Elin

Anonym sa...

Härlig helg med andra ord!! :-) Och en dag till att njuta av...underbart!!

Lisas torp sa...

Så härligt vi har det i denna sommarvärme! Det låter som om du har haft det riktigt skönt också och att sommaren kommit även till er däruppe!
Visst är det skönt att varva lite lagom trädgårdsarbete med lite njutning också!
Kram
LIsa

Norrfrids Eija sa...

Underbara sysslor. Du kan det där med att njuta och leva i nuet bättre än jag!

Hildas hem - Sofia sa...

Vilken underbart dag du haft! Hoppas att det blir fler sådana dagar :)

Kram Sofia

Designe sa...

Ja det har varit superhärligt i helgen! Ofattbart varmt men faktiskt kalla nätter här! Jag har oxå krattat i massor och öst upp löven i 3 släpvagnslass och kört bort.Jag har oxå druckit lite vitt och grillat. Den där fina Ernst boken har jag med! Måste prova lite recept ur den framöver! Såå fin bild med de gamla krattorna! Vi hörs! :)

Kamomilla sa...

Det har varit en härlig påsk! Bra att du tagit dig tid att njuta :)

Nyanser av vitt sa...

En helt underbar helg. Här har det också krattats så det blev en ond blåsa i ena handen (frökenfingrar...)
Kram Agneta

Marieberg sa...

Sköna bilder som beskriver ett sköntliv!
Dessutom har du ett mycket vackert glas.

Mariette sa...

Livsnjutarbilder!!!

Det är du så bra på att fånga!

Ullis sa...

låter som en härlig och avkopplande helg!
Ullis

Anonym sa...

hallo! Here in Italy temperature is very high! Yesterday was very hot, as a summer day.I have a big garden and I have planted some herbs.Good week,Kiki.