Tack alla fantastiska människor!


Tänka sig, detta med att blogga, hur ska man kunna sluta med det?!  Det är ju så kul! Detta är mitt sätt att uttrycka den enda lilla kreativa ådra jag har, att arrangera och fotografera det. För som jag brukar säga, jag kan varken sy, baka eller måla så detta är min hobby och stora intresse!  Bloggen är också en plats för mej själv att gå tillbaka till, vad hade jag för sommarblommor förra året, hur dukade jag förra påsken etc...

I dagarna är det FEM år sedan jag började blogga!  ( med denna blogg drygt två år...) Inte klokt vad tiden går! Jag har sagt någonstans att det var snart 6 år sen men då gick jag visst händelserna i förväg men nu är jag i af inne på det sjätte året....men dessa fem år har verkligen gått fort, bloggen sätter guldkant på mitt liv!  Och det gör många andras bloggar också, en fantastiskt kul värld!

Jag vill passa på och tacka för alla som kikar in här, alla kommentarer, även fr de generösa utan blogg som skriver en rad ibland, det gör mej jätteglad! Och för alla mail! Kan jag glädja ngn annan än mej själv också så är det ju bara en bonus!


Jag kommer fortsättningsvis, även om just denna tid är lite seg att .....: blogga om köptips & godsaker i glasen...och självklart kommer en och annan utlottning fortsättningsvis också förekomma...


..och godsaker på faten såsom goda ostar och även mat. Självklart också dukning och annat. Foto Carina Gran.


Uteliv och trädgård på Nordingården ..


Såklart blommor, frösådder, blad & grönska i sin enkelhet ..


Mera livet på landet....detta är köket i min lillstuga, 5 meter från det permanenta huset:) Fotograf Katarina Malmström Brown, reportage publicerat i Allt om Fritidshus.



..och såklart, mina bästa vänner Eskil & Sören....detta var förra vintern, då de ännu var små, men de är lika goa nu!

Jag inser att många bilder har förekommir förr och ni är säkert många som känner igen dem, men har man bloggat så länge som mej så blir det lätt lite inläggstorka emellanåt och då är det bra att ha "gammelbilder" tillhands. Jag har också sett att det är många nya bloggtittare här och för en del kanske faktiskt bilderna är nya...


Främst bloggar jag om inredning så klart. Köket inne. Sommarbild av fotograf Carina Gran vars reportage varit publicerad i Vakre Hjem.


Lillstugans sovrum som förra hösten fick en ny skepnad med dessa nygamla tapeter...


Mycket fika blir det, bakar inte så mycket själv men tipsar gärna om caféer och annat. Detta är gott julfika som min mamma bakat och bilden har fotograf Anna Danilesson tagit och som varit publicerat för reportage i Lantliv.


Köket, bild av fotograf Katarina Malmström Brown för 3- 4 år sedan var tänkt till Expressen men nyttjades aldrig.... Åh vad jag längtar tills jag får se grönskan utanför fönstren igen, men snart är vi där !  Välkommen till Nordingården- nästa gång blir det nya bilder!

41 kommentarer:

kråke sa...

Grattis till dina fem fina år och tack för härlig inspiration:))

Kram på dig!

kråke

NANIKA sa...

I love your blog :) You inspire me ... have a nice day ...

Dubbelörn sa...

Grattis till dina fem år! Du är en inspirationskälla med dina ljuvliga bilder. Din blogg var nog bland de första som jag började följa...

Här firas det också 5 år, helt otroligt vad tiden går.

Kram

(eddas) sa...

Grattis så masse med 5 års dag,ja hvor tiden flyr:)
ha en kos dag

Rapport till Vänfors sa...

Grattis Marie på femårsdagen))
Stor kram Annika

Anonym sa...

Grattis till dina fem år. Alltid roligt att titta in och inspireras av fina bilder.
Ha en riktigt skön dag idag.
AC

Malin's Hus sa...

Grattis till dina 5 år! Wow! Vad roligt! Superfina bilder. Må så gott, kraaaaaam

G:a Affären sa...

Så härlig bildkavalkad du bjuder oss på! Och ett stort Grattis till Dina Fem Bloggår! Jag blir så glad när du fortfarande tycker det är roligt, att du inte tycks ha en tanke på att sluta, tack o lov!
Nordingården är en stor favoritblogg hos mig och jag gläder mig över alla fina inlägg som kommer!
En stor kram från mig
/Cia

No34 sa...

Ja, grattis till Dina fem år!! Du ha verkligen en jättefin blogg och ett vackert hem!!! Jag vill oxå bo lite på landet... Ha det gott, kram Kate

Solstrimmor sa...

Grattis till fem år i bloggvärlden. Du har glatt mej lika länge och är en av orsakerna till att jag startade min blogg!

Ha en fin dag!
Kram Eva-Mari

Made in Persbo...Carina sa...

GRATTIS till dina fem år! Så roligt att du fortfarande njuter av att få ge uttryck för din kreativa ådra....som inte är så liten som du tror ;)....dina inlägg är alltid så inspirerande (även om jag är suuuuperdålig på att kommentera och berätta att jag tycker det ;)).
Själv har jag snart bloggat i tre år *förvånad*.

Du.....de där bulliga flaskorna....den stora har jag fått av min pojkvän som hade den hemma på vinden. Den lilla har jag loppat. Satt i ett sånt där träfodral du vet...tror de kallas Damajean eller nåt sånt :)

Ha det gott fina Mari!
Kram, Carina

LantlivsAnette sa...

Åhhh Mari...vilken ljuvlig bildkavalkad du bjuder oss på !! Sååå vackert ni har det...som en dröm..jaa, tänk att du bloggat i 5 år nu..jag har snart också gjort det..jag började någon månad efter dig..och vi har följt varandra !!
Ha en fin dag vännen
Kraaam Anette

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Mari !

Det är så kul att kunna dela med dig ditt fina blogg och hem.
Den inspirationen som du sprieder med dig!
Tänk så många år ! ;) Kul och det är på ett sätt eget tid .
Jag har bara bloggat dryga året. Och ibland undrar jag värför jag gör det.
Men det är ett sätt att kunna dela med sig inspiration, lära känna många nya människjor och så klart trevlig avkoppling.

Härliga bilder!

Ha en fin onsdag!

kRAM Sirpa

Vintage House sa...

Hej
Grattis till dina fem år och jag känner precis som du man får leva ut en massa via bloggen som man aldrig annars hade fått gjort...
Fantastiska bilder och du bjuder alltid på så mycket fräscht...
kram
sandrfa

mariaemb. sa...

Stort grattis till fem fina år! Vi hoppas på många fler!

KRAM

lisashus sa...

GRATTIS till fem år! Så härligt att få en liten kavalkad! Jag tröttnar aldrig på dina bilder och din kreativa ådra är nog allt annat än LITEN! Du är verkligen duktig på att få till bra bilder och arrangera! Så inspirerande!
Jag ser fram emot många flera inlägg framöver!
Kram
Lisa

linnea-maria sa...

Ja det har varit 5 underbara år att följa din blogg. Du var en av dem som inspirerade mig att börja blogga, vilket jag gjorde för nästan 5 år sedan :)
När jag var liten så lekte jag tidning, det här är lite som att göra en egen tidning som man fyller med precis det man tycker om själv och är intresserad av. Och så är det kul att gå tillbaka och titta i "gamla nummer" och inspireras av sig själv. Det är kul också att se hur man själv utvecklas. Kram och god fortsättning med bloggen :)

Marianne sa...

Grattis för dina fem år! Underbart inspirerande blogg:)
Marianne

Vida sa...

oj fem år redan..stort grattis och tusen tack för inspiration;))

Vidakram

gamla skolan sa...

Grattis till dina 5 år och tack för alla vackra bilder !!
Kramar // Susanne ♥

Norrfrids Eija sa...

Grattis Mari till de fem åren, må det bli minst lika många till!
Alltid en ren njutning att kika in här, vare sig det är nya eller gamla bilder. Oliiiidligt snygga och stämningsfulla är de som alltid!
Du är min som många andras bloggidol Mari!
Kram Eija

Hildas hem - Sofia sa...

Hipp hipp hurra! Jisses, fem år! Jag har visserligen inte följt dig i alla de åren men i säkert 2-3 och jag har fortsatt att komma tillbaka, för du visar sådant som jag gillar. Och så har vi samma kökstapet :)

Själv har jag bara hållit på i drygt 1 år och tycker fortfarande att det är roligt. Jag hoppas att du fortsätter länge till - fast det måste kännas lustfyllt och det får inte bli ett måste.

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

hemma hos lilla mej sa...

Stort Grattis till dina 5 år.Bara så himla fin bildkavalkad du bjuder på.Ja du bor som en dröm.Ha en fin onsdag.Kram Rita ♥

Happy Gunhild sa...

Du har en underbar och inspirerande blogg. Vackert och lustfyllt. Färg och form. Man blir glad och inspirerad. Och visst är det skoj att blogga. Det är ett eget universum. Aldrig kunde man väl drömma om att det fanns så mycket skaparkraft där ute, så mycket driftiga, roliga, kloka, fina människor. Det är härligt!

Mariette sa...

Grattis Mari!

Wow så vackra bilder!!!

Tiden går fort när man har roligt eller hur, och hur ska man nånsin kunna sluta?!

Man blir liksom "hooked" och din bildkavalkad visar ju vilken strålande bloggare du är! Du bjuder verkligen på det goda lantliga livet i din vackra bilder!

Må gott!
...och keep on blogging!...

Designe sa...

OJ, redan 5 år!...hmm..jag har missat mitt jubileum igen!!...men det gör inget! Såå fina bilder från ditt hem och jag kan garantera att det är precis såå fint även i verkligheten för jag har ju varit där. Ätit såå god mat hos dig och sovit i den underbara lillstugan! Hoppas du hade en trevlig alla hjärtans dag igår!..
ps. tack för allt pushande ang. keramiken från dig med! :)

Norregård sa...

Fem fantastiska år!!!!
Ser fram emot många fler:)

Kram Malin

carin sa...

Älskar älskar älskar din blogg/hus. Heja Nordingården. Min absoluta favvo!

Anonym sa...

Hejsan


Stort Grattis!!!!
Så roligt att läsa din blogg du har så vackra bilder. & ibland får man tips. Perfekt.

Ha en trevlig dag
Jag lääängtar oxå till det börjar att grönska (hihi)
Krammiz
Sussi

Tinas bo sa...

Grattis till 5 års bloggande!!
Hoppas du bloggar minst 5 år till! :))
Härliga bilder!!
Kram Tina

Maria sa...

Ditt kök är fantastiskt, det gör inget om du återanvänder bilder. Att fota är ju definitivt en talang du har och det kan man komma långt på om man vill!

Många kramar och tack för att din fina blogg finns!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Grattis till dina fem år tänk vad tiden går...åh lika fina och inspirerande bilder som vanligt bjuder du på det GILLAS.
Kram Theres

Anonym sa...

Du har så otroligt fint hemma och pojkarna är ju bara <3 <3 <3!
Vill du inte ha ett medelålders sommarbarn i juli? ;-)
Kram Caroline

Fröken Grön sa...

Grattis på 5-årsdagen!
Nog är det vi läsare som ska tacka DIG, för alla härliga bilder och all fin inspiration!
Hoppas vi får hänga med i minst 5 år till!
/Anna-Karin

Kamomilla sa...

Grattis - fem år- det är inte alla som orkar! och du har alltid varit min favvo! Tillsammans med Kristin ( I mitta Paradis)

Hulda sa...

Veldig koselige bilder, og tekst, Mari. Gratulerer med dine 5 år som blogger. Når jeg tenker etter så har jeg faktisk blogget i 6 år, denne vinteren.. tida går fort i godt selskap. :) Storkoser meg her hos deg, du skaper den gode, landlige følelsen. :) Klem fra meg i Ingeborgstua.

Linda sa...

Grattis grattis till dina fem år! :) Ja men visst, inte hade man i sin vildaste fantasi kunna ana hur roligt det skulle vara att blogga!

Dina bilder är alltid lika vackra, oavsett om det är "arkivbilder" eller nya!


Ha en fin dag!

Kram Linda

LIVS LYST sa...

Å - alle de vakre bildene fra det utrolig sjarmerende hjemmet ditt. Likte spesielt godt der man tar en titt inn på kjøkkenet fra gangen (?). Sommerbildet. Lyset. De blå detaljene i tekstil og det gule lille møbelet. Det er AKKURAT slik jeg liker det så godt.

Du er så flink, Mari!
Klem klem

Anonym sa...

Massor av GRATTis till dig och din jättefiiina blogg!

Du sprider så mycket god inspiration omkring dig!

Go for it!!
Catharina

Stina sa...

Härligt! Jag har bloggat i 5 år, imorgon.:-) Kram Stina

an angel at my table sa...

Grattis till ett sådan fin blogg karriär. Jag håller med om att bloggen ger väldigt mycket.

Allt gott Mari