Kan det verkligen vara så att våren försöker säga hej?!  +4c i dag och det droppar från taken!  Ljuset strömmar in genom fönstren. I natt trodde jag det var en orkan när jag sedan insåg att det var snön som rasat ner från taken!  Eskil & Sören sprang in under min säng och tog skydd under sängkappan=)


...och så är ju videkisstiden här, äntligen, dessa ljuvliga mjuka kvistar!  Om ett par veckor går vi in i första vårmånaden mars och med det har vi ju faktiskt bara dryga månaden kvar av denna vinter, fantastiskt! Idag blir det en kopp kaffe UTE i solen, underbart!

( Tack för alla fina kommentarer! Ser att det är många nya och nygamla bloggar som jag gillar och gärna skulle lägga till i min alfabetsordnade länklista men jag vet inte om blogger kärvar på den punkten just nu, för nu kan jag varken lägga till eller ta bort blogglänkar...den försöker "spara...." i evigheter sen står det längst ned, "error on page.." ?)

32 kommentarer:

Marianne sa...

Visst är det härligt med plusgrader och droppandet utanför fönstren!
Tyvärr har vi ingen sol idag men det är sååå skönt ute ändå:)
Ha en härlig kaffestund i solen!
Marianne

Solgården sa...

Men vilken lycka att kunna ta sig en kaffetår ute i solen! LÄÄNGTAR tills jag oxå kan det :)

Må så gott i solen
Kram/sofia

Rose Garden Malevik sa...

Hej MARI
javisst e de såååååå....VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRREEEEEEEEEEN e på G ...lovar :)
å missa nu inte.....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter......
redan 97fina bloggar med
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Line Elisabeth sa...

Så vakre bilder! For et nydelig hjem du har!

Jeg har det på samme måte som deg...får ikke lagt til eller fjernet blogger. Sånn har det vært nå i flere uker..jeg har måttet lage meg en ny bloggrull..så nå har jeg to:) Den nye fungerer men ikke den gamle..merkelig:)

Ha en fin søndag!
Klem Line E.

Livet på Vestergård sa...

Takdropp och kaffe ute i solen, det låter underbart!
Kram Kicki

Piffa och Puffa sa...

Även här strålar solen och det droppar från taken. Jag ska nog ta en promenad med hundarna och se om jag kan hitta några videkvistar jag också.
Kram

Vitspets sa...

Härliga bilder ...
Kram Karina

Skatan sa...

OJ... här viner snöstormen. Vilket hoppfullt inlägg för en insnöad norrlänning :)

Annakarin

Fint o Fult sa...

Låter ju helt underbart att ta få med kaffekoppen ut i solen!
Här på gotland har vi plusgrader och regn, det gör ju att snön försvinner fort men inte så att man får lust med en fika utomhus...

Ha en skön söndag,
hälsningar Monica

Villa Vinkelhaken sa...

Ha en skön dag! :)

Kram Jenny

Hulda sa...

Så skjønt med mildt vær! Er det her også nå, men vi har fått mer snø, dessverre.. Likte veldig godt disse bildene. Så skjønt med gåsungene mot den gamle benkeplaten. Vårvakkert med greinene i muggen.

Er litt vårlig i Ingeborgstua også nå. :)

hemma hos lilla mej sa...

Ha en skön söndag.Kram Rita ♥

Tinas bo sa...

Ja nu kan våren komma tycker jag!! :)
Längtar efter att kunna äta frukost på balkongen.. :))

har samma problem med blogger och blogglistan! Urtrist!!

Ha en mysig söndag
Kram Tina

lisashus sa...

Visst säjer allt våren "hej" då och då! Som vanligt så gäckar den oss sådär varannan dag...!
Skönt ändå med ljuset och soldagarna med snösmälta och takdropp! Det låter härligt med kaffestund ute!
Ha en härlig söndag!
kram
Lisa

Thyrasgård sa...

Halloj MAri, plusgrader ända uppe hos er! Här värme tom solen på näsan i fredags - man hade ju helt glömt hur det känns!
Kram Kicki

G:a Affären sa...

Hoppas du hunnit sitta ute i solen!
Oh, du kommer med videkissar! Vilka fina bilder!
Gissar att både Eskil och Sören är inomhus nu, det är rena snöstormen där ute. Men visst, snart är vårmånaden här!
Önskar dig en fortsatt fin söndag,
/Cia

Min lantliga dröm sa...

Nog tror jag att våren är på ingång, här har den inte knackat på dörren riktigt än men det är nära :)

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll!
Kram Ulrika

Designe sa...

Så vårfint! Ovädret som de varnade för blev ju inte alls mycket..har varit varierande väder! Det blev ett "hittepåsnökaos" visst! :) Snart blir det bio, Hamilton! Ha det! :)

Rosa i huset i vitt sa...

Härligt med töväder....våren är på G

Ha en bra kväll
Kram Rosa

Vita små hjärtan sa...

Jag tror som du...den är här och säger hej!!!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Helena sa...

Åh, videkissar! Här på Öland har det också varit plusgrader, och vi har små gula vintergäck som trotsar snön i trädgården. Underbart!

Kamomilla sa...

+4??? oj ändå!!

Vintage House sa...

så härligt det låter här har det regnat och varit så grått....
en dag inne...
kram
sandra

Grus och Glitter sa...

Lite snopet att jag missat din blogg i nästan 5 år! Hoppas att du fortsätter dela med dig av både bilder och tankar så att även jag får möjlighet att hänga med på resan.

Vackra videkvistar du visar upp, skänker hopp om både vår och värme. Här i västra Sverige har dagen bjudit på snö, regn, takdropp och sol!
/Anette G

Millygarden sa...

Nu hurrar vi för +4 dagar´..vil ha vår i massor!

Ha en fin Söndag Kväll!
Kram Marina

Rustik Romantik sa...

Bevis på att våren är på gång vill vi har mer av! Takdropp och en värmande sol är vad som behövs just nu. Så härligt!
Kram
Tina

Randi sa...

Så klart...man måste plocka in videkvistar! Tänk att jag helt glömt det. Bilderna är ljuvliga!
Kramis
Randi

Team Åsgård sa...

Härligt våriga bilder:)
Jag har suttit en bra stund nu och kikat runt på din fina blogg. Mycket inspirerande!

Vi har underbart väder här idag och solens strålar riktigt värmer i ansiktet.
Ha en bra dag!
//Cicki

No34 sa...

Man kan ana våren med sol och fågelkvitter...Mmmm, underbart!!
Ha det gott, kram Kate

Astri Moseidjord - Lensmannsgården sa...

Vårfølelse <3 Fin blogg du har! Her titter jeg inn igjen..

-Astri-

Kamomilla sa...

Idag hade vi en så underbar dag här, med -1 grader oc h strålande solsken. Fåglarna kvittrade och oj, det sjöng i ens hjärta!!

john sa...

Hurray for spring !! the days are definitely longer and a bit brighter....lovely photos you show...Gail x