I takt med värmen och ljuset så ökar lusten att DONA!  Lillstugan får sig en våromgång ! Lite pastellgult och grönt till den lilla verandan ...


Den fina pallen kommer från Indiska och den läckert ärgade krukan/vasen från Gruvgatan.


Alla småvaser står och väntar på att fyllas med vårens och sommarens blomster...


Eskilpusen som är mattes hjälpreda jagar bort döda och levande flugor och så påminns man om att man måste tvätta fönstren, gud så skitiga de är! Pastellgul kanna loppisfynd.


Den gulvita minipenséen har tagit sig bra, har fått sällskap av ett äkta gåsägg och ett gulrutigt ägg från Åhléns...


Utblommade små påskliljor, kanske man ska testa och sätta ut dem i rabatten...


Ett äggrede som jag köpt för flera år sen men som jag gillar lika mycket nu kommer fram varje påsk...

24 kommentarer:

Linda sa...

Vackert vackert! Oj vad jag gillar den mintgröna pallen!Den väckte habegäret! :)

Ha en fin onsdag!

Kram Linda

G:a Affären sa...

Nyvakna flugor och deras surr är också ett säkert vårtecken. Här är de flesta fönstren oputsade, det kanske blir några rena i helgen.
Gulvita penséen är så söt och en av mina favoriter. Jag gissar att pallen från Indiska kommer att få en strykande åtgång, jättefin färg på den också.
Önskar dig en fin dag,
/Cia

Rapport till Vänfors sa...

Jaaa, klart du ska sätta ut påskliljorna så fort tjälen gått ur jorden...de kommer troget tillbaka varje år:) Finfina bilder, gillade verkligen det rutiga ägget ( du har en förmåga att hitta de där små prylarna som tiltalar mig lite extra) Gillade också Eskil:))
Kram Annika

Lotta sa...

Åh så mysigt och vackert, Jag gillar verkligen formen på vasarna som står i fönstret, är de gamla eller nyköpta???
Ha en skön dag.
Lotta

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint, så fint..och lilla Eskil, han är ju bara bäst, den lilla filuren..Så fin pall också..
Du, tack söta du för den fina kommentaren inne hos mig sist, jag känner mig inte smal alls..har gått på lite diet de senaste veckorna, måste det nu inför sommaren, samma visa varje år, jag har säkert bantat bort över 100 kg under alla åren..men det är ju så gott att äta o fika..
Kraaam Anette

Jenny sa...

Hej Mari!
Duktiga Eskil som hjälper Matte:)


Underbara bilder!

Ha en bra dag,

Kraam Jenny

Bjørkli Søndre sa...

Så friskt og lekkert! Vårstemning av disse bildene.

Mejrams! sa...

Så inbjudande att slå sig ner hos dig en stund och plocka ner Eskil i famnen och gosa litet. Apropå fönstertvätt, jag håller på för fullt och tvättar fönster och upptäcker hundratals små "nössavtryck". Ja, jag brukar kalla nos i plural för nöss. Mina två katter har verkligen gjort avtrycke. Ha det gott i vårsolen!/Kram Merja

andi sa...

Fint och fräscht! Den där randiga saken i fönstret med sötaste tassen, den gillade jag skarpt ;), och ägget med redet, så mysig :)

Vårhälsningar
A-C

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Så fint! Jag önskar att jag någon gång i livet får en veranda som är inglasad..
Ha det så skönt idag..här i Norberg är det kallt brrr!
Kram Gabriella

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint har du gjort.Mysigt med lite påsksaker.Ha en fin onsdag.Kram Rita ♥

Norrfrids Eija sa...

Hos dig blir alltid det enkla som vackrast. Gillar din påskstil skarpt!
Eija

Hulda sa...

Så fint å få se bilder fra Lillstugan igjen. Ordentlig fint pynta til påske. Likte de gule detaljene. Så flott stemorsblomsten er også. :) Fint å se. :)

kråke sa...

Härlig påskinspiration...tack!!:))

Kram i solen..

kråke

♥ Fyra årstider sa...

Så mysigt, jag kommer och flyttar in:)

Kram Lotta

Designe sa...

Så fräscht med pasteller och påskblommor! fina shabbiga krukor till! Å så söt-eskil i fönstret, levande rekvisita!:)

Tinas bo sa...

Underbara bilder!!
Så ljust och fräscht.. :)

Här jagas det oxå flugor... hihi

Kram Tina

Annika B sa...

Åh så mysigt! Jag vill åka till stugan NU pronto och dona lite. :)

Gabriella sa...

Åh så härligt det ser ut! Mysigt och hemtrevligt. Fint med små ljusa färgklickar.

mig & alice sa...

Hej Mari.

Ahhhh , vad härligt vårigt d har gjort...nu blev jag lite taggad att fixa hemma. Skomakarens barn du vet ;-).

Kläderna som jag visar på bloggen finns i L och vissa i XL, dock är jag övertygad att L skulle passa dig då det är ganska rymliga kläder. Var det något särskilt klädesplagg du fnderade på så kan jag kolla :-).
Ha det så gott.
Kraaam
Melinda

Mariette sa...

Så mysigt och välkomnande...Man får liksom lust att slå sig ner där och dricka en kopp kaffe och snacka...

Klart du ska plantera minipåskliljorna i marken, här hos oss kommer de igen nästa år...

Marthina, Holmbytorp sa...

Jag verkligen älskar ditt hem och dina bilder! Ljuvligt! Kram.

Ankan sa...

Åh, så fint du har på verandan! Skulle gärna sitta där och bara spana ut...Önskar jag också hade en veranda att göra påskfint på!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så fin blogg og sååå nydelig glassveranda du har ! God påske !