Jag funderar.....


I takt med vårsolens strålar så infinner sig lusten att fixa, inreda och dona igen....man känner för lite förnyelse helt enkelt!  Just nu står nya tapeter i sovrum och hall på tur, men hallen blir det som kommer fixas först denna vår, hur det blir med sovrummet får vi se....

Jag har i all hast fotat några tapeter med en pryl framför för att man ska lättare förstå helheten...Denna tapet skulle jag i af kunnat tänka mej till sovrummet. Jag vill ha nåt grönt där, tror jag....

Tapeten heter Karlslund 2923 och kommer från Boråstapeter. Den ärgade gröna läckra ljusstaken finns på Gruvgatan 13 i Falun.


Denna är ganska neutral men ändå lite kultigt retro. Den var i sf kandidat till hallen, den tilltalar mej men det blir nog inte denna....den kommer från Boråstapeter och heter Bohéme 3398


Denna blev jag helt hatokig över!  Men .... kanske den är för gul? Och röd?  Läcker var den i af, jag ser framför mej hur jag redan nu bäddar med pastellgula kuddar i sovrummet....och har en nött gammal ljusgrön kommod intill sängen=) Den kommer från Boråstapeter och heter Bohéme 3372


Tja, det enda som jag är nästan klar över är att det nog blir denna tapet till hallen. Jag har mycket svart/grått/brunt där och det är öppet till köket som går i grått/vitt/svart så denna hoppas jag bllir bra där och håller ett tag... den kommer från Duros gammelsvenska kollektion 2011 och heter Kjellbergska gården....jag vill kunna byta till gröna, blå och röda accenter...

24 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Men så kul att läsa om dina tapettankar. Kan riktigt se de framför mig på nordingården i och med dina arrangemang. Genialt! Gillar speciellt de två sista. Båda är riktiga Mari-tapeter!
ha en bra dag,
Eija

LantlivsAnette sa...

Men ohhh så många fina tapeter, förstår att det inte är lätt att välja...spännande att få se sen vilka du valde..den till hallen var kanon fin..
Kraaam Anette

Vintage House sa...

Det var inte lätt att välja alla är så fina men föll nog oxå för de två sista....
ha en skön onsdag
kram
sandra

No34 sa...

Gillade dom blommiga tapeterna.. Men den som du tänkte till hallen var kanon, den gillade jag oxå!! Ha en härlig dag!! Kram Kate

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Godmorgon!
Smart att sätta saker framför..man såg liksom bättre då.
Den Gula med rosor blir väl underbar i ditt sov rum..
ha en bra dag
Gabriella

G:a Affären sa...

Den gröna kommer att bli ljuvlig som sovrumstapet!
Och den sista passar så bra till en hall eller ett kök med bröstpanel. Oj, så inspirerande det är med tapeter och lite färg.
Känner igen det där med mattor som ligger huller om buller efter kattlek, vilka Pusar!
Ha det gott i vårsolen!
/Cia

Bjørkli Søndre sa...

Nydelige tapeter alle sammen.
Uansett hva du velger, så må det bare bli skjønt!
Elsker å kikke innom bloggen din!

hemma hos lilla mej sa...

Vad spännande att se vilka av dom fina tapeterna du väljer.Alltid lika skoj att förnya sej.Ha en fin onsdag.Kram Rita ♥

Mariette sa...

Alltså tapeter, det är verkligen så svårt att välja..finns alldeles för många fina och sen ska man ju förlika sig med tanken att de ska sitta där länge...
Alla dina förslag är ju rätt så klassiska, utom den som var mer retro...Ska bli kul att se vad det blir!
Jag vill också göra om vår hall, men den har så högt i tak och svängd trappa, inget för en hemmatapetserare alltså!

Hulda sa...

Flotte tapeter du har prøvd. Likte veldig godt de to siste. Vil nok passe godt hos deg!

Mys och hemtrevnad sa...

himla fina tapeter allihop...bilden du målade upp med boheme var ljuvlig i min fantasi....kramis semlan

Annas skattkammare sa...

Jättefina allihop. Den översta tyckte jag var finast. Ska bli spännande att se vad du väljer. Kram Anna

Designe sa...

Åh, vilka fina tapeter! Gillar mest den översta och den nedersta!:) Den översta så lugna och fina färger! Underbart! Den nedersta kommer passa kanon med de färger du tänkt och är ju väldigt neutral! Kanske man får se dom live senare! :)

Krusidull sa...

Hej i solen
Jag gillade den sista tapeten.
Är inte så mkt för tapeter men svart vitt känns alltid så fräscht.
Tror att vad du än väljer så blir det fantastiskt bra.
Mvh
Krusidullan

Galleri Hönshuset sa...

Härliga tapeter, och kannan och ljusstaken var så fina dom också =)Ja, spännande och få se resultatet sen.
Kram från Solvarbo.

Johanna Stålros sa...

Underbara tapeter!!! Kram

Kamomilla sa...

Det snurrar här också- man vaknar nog till av vårsolen och vill förändra!!

Fröken Grön sa...

Underbara tapeter! Föga förvånande hejar jag på nummer 1, hihi!
Må så gott!
/Anna-Karin

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Mari,

Jag säger som Eija, jätteroligt att få ta del av din tapettankar, och med illustrationer för oss läsare att grubbla lite parallellt med dig...! :-) Själv föll jag som en fura för den första, och särskilt i kombination med den gamla trästolen och den vackra ljusstaken... Finfint!

Kram,
Helena

Norr om Köpenhamn sa...

Den gulprickiga med rosor är helt underbar...den röstar jag för ;o) Det kan ju vara snyggt med gröna detaljer till den.
Fast den gröna gillar jag också skarpt. Hmmmm...inte lätt det där med tapeter, men såååå himla skoj!

Ha en go' torsdag!
Kram
Ulrika

Marianne sa...

Gillar ditt troliga val till hallen, så fin:) De andra förstår jag att det är svårt att välja mellan, att du kan ha grönt till alla gör ju kanske inte saken lättare:/
Lycka till!
Marianne

MISS ALICIA sa...

Älskar den sista tapeten! Superfin.


____________
Ta jättegärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där du hittar spännande brittiska märken!

Maria sa...

Vad kul att gå i tapetserartankar... :) Såg att just den tapeten inte var aktuell, men själva har vi Bohéme 3398 på en av väggarna i vardagsrummet och jag är helnöjd! :) Att blanda lantligt och retro är så himla superfint!

Önskar dig en trivsam och fin helg!
Kram

Therese på Granne med Pellgårn sa...

Jag blev helt såld på ljusstaken:)
den blekblommiga tapeten var också mycket fin.
Trevlig Helg!/Therese