Hyacintfrossa!  Detta är ju egentligen bästa tiden för den, att kunna frossa i dem till mycket bra priser!  Vackra blommor som doftar gott och som i övriga Europa betraktas som en vårblomma så jag väljer att se det så också och kommer köpa dem så länge de finns ute i handeln!  Hittade läckra små passande krukor i minst lika läckra Torvehallerne i Köpenhamn!


Ska jag välja att tipsa om bara ett vin i vinter( fler tips kommer säkerligen ändå;)  så måste jag rekommendera detta- Epicuro från Italien! Så mjukt och gott! 

Och en jättegod soppa tipsar jag om i inlägget nedan- trevlig helg!!!

12 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja de er vakkre ! Så ja , hvorfor bare kjøpe de til jul.. God fredag !

Villa Björkenäs Backen sa...

Och det samma till dig !
Kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag gör som du, handlar hyacinter så länge man kan köpa dom :)
Tack för vintipset.
Ha en underbar fredag och njut av allt gott livet har att erbjuda.
Stor kram
Jessica

Katta sa...

Tycker också de färgglada Hyacinterna är riktiga vårblommor, man blir riktigt glad av dem. Kram Katta

Designe sa...

superfina rustika krukor!...å vin har du laddat upp med ser jag! Nice! Ha en fin helg! :)

VisitCarolina sa...

Väldigt härliga blommor! :)
Vad tycker du vinet passar till för maträtt? Vi äter mycket viltkött hemma hos oss och funderar om det passar till det?

Mvh Carolina.

OlgaA sa...

Vackert! Jag ska frossa i pärlisar... ;)

Gott med gott vin!

kramar/Olg@

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mari
jamen visst e de så......men jag liksom tröttnar på hyacinter direkt efter jul...lite dumt :)
å missa nu inte...

T
U
L
P
A
N

P
A
R
T
Y
T

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Rapport till Vänfors sa...

Står ofta och smygnjuter i butikerna där det står stora vagnar fulla med utblommade hyacinter...helt sanslöst.
Kram Annika

Anonym sa...

Underbara krukor!!
Köpte vit hyacint igår men hittade ingen kruka trots idogt letande.
Ann

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Ja det er ett jätte gott vin!
Ha en fin dag

Hans sa...

Epicuro smakar fantastiskt!
Tack för en bra blogg också...

Hälsningar
Hans - en dansker i Skåne :)