Jag har ingen fin toalett alls. Ganska omodern. Blå plast från golv, väggar nästan till tak, där det däremot är gulfuru. Stort, ja, det är ju praktiskt men fick jag pengar över skulle jag önska mej ett nytt fräscht badrum (och ett växthus!)

Men, man gör ju det man kan förstås, har jag gäster så brukar jag förutom att givetvis ha nytvättade handdukar även ha en ny pumptvål, en liten snittblomma eller en kvist från trädgården på handfatet och så ett brinnade doftljus. Mysigt och väldoftande. Ibland behövs inget mer för att man som gäst ska känna sig välkommen-även där;)

9 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Samma här..vårt badrum är inte så fint alls, men det kostar ju så himla mycket att renovera det så det får dröja..men ljus o doftande tvålar piffar till det !!
Kraaam Anette

Designe sa...

Det är så mysigt där ändå och jag har verkligen kännt mig välkommen när jag varit där! Man känner sig alltid välkommen hos dig! :) Ha en trevlig helg!

lisashus sa...

Likadant här! Badrummet är ingen höjdare, grönt, brunt och beige! Precis som du säjer - man gör vad man kan och jag prioriterar hellre ett fult badrum en inget alls! Jag har ju både tvättmaskin och badkar dessutom!
Vilken jättevacker tulpan!

Ha en fin helg!
Lisa

Mys och hemtrevnad sa...

här är mitt badrum i vinrött och svart kakel och med brunbeiga tapeter med fåglar på samt ljusgröngul badrumsinredning...skitfult! - Men det duger att skita i...ler...hoppas få ihop pengar till att renovera vårt badrum med, men det är ju alltid en massa annat som pengarna måste gå åt till..tyvärr...ha en underbar helg...kramis semlan

blockethuset sa...

Härligt inlägg...alla ska ju ha det finare än nån annan och värsta bästa snyggaste toan...å så ska man ju bara skita där..:)

VisaLiza sa...

Känner igen det där. Tråkigt att det skall vara så attans dyrt att renovera badrum. Man vill ju så klart att det skall hålla alla påfrestningar men tänk om det bara varit att riva ut och renovera på en helg. Liza

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för alla kommentarer!!! Och tack "deSigne"!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jag brukar också ha ljus på toaletten, det blir liksom lite mysigare då! Vi har inte gjort vårt badrum än, men jag längtar... Men faktiskt är det så att skavankerna är det nästan bara en själv som ser, gästerna ser bara trevliga levande ljus och fina tvålar!

Kram
Petronella

G:a Affären sa...

Tycker det låter som en bra och billig lösning med att piffa lite! Själv har jag världens finaste toa och handfat men ännu inte haft råd att iordningställa badrummet! När jag flyttade in fanns en mulltoa i en garderob, så det är i alla fall bättre nu...!
Suck, ekonomin håller inte alltid takten med drömmarna!

Kramar
Cia