Jag kallar dem livsnjutarböcker, men de har alla fått en egen kategori som heter "Böcker" under mina etiketter. 

Jag kan inte säga att jag är någon bokmal direkt, jag läser kanske 3- 4 böcker per år men just såna här vackra-bilder-böcker lägger jag gärna till ett par också utav...

Livsnjutarböcker gör mej glad och handlar om det min blogg handlar om-mer eller mindre.

Mia Gahnes underbara bok Sommarlätt med just sommarlätt mat i vackra miljöer och vackra foton. Trevliga recept att ta till hela sommaren, ja, annan tid på året också för den delen. En bok att bläddra mycket i....

En fin gåbortgåva i sommar!  Det är Ica bokförlag som ger ut den och finns bland annat att köpa här.


Och så vill jag säga hurra och sända en hälsning till grannlandet och alla trevliga Norska bloggare som firar sin nationaldag i dag!

5 kommentarer:

Maj sa...

Jag läser ju väldigt mycket, köper en hel del böcker men lånar numera romaner mm på biblioteket. Bokhyllorna är fulla!
Det du kallar "livsnjutarböcker" kallar jag för Blädderböcker och sådana kan man nog inte få för många av. Har man inget att göra/eller ingen lust kan man alltid ta fram någon av dessa böcker och drömma sig bort....underbart!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Tack för tipset :)
Kram o ha en fin helg.
Jessica

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mari
ja just det ja.....de e 17e Maj idag :) passar ju bra med värmen då.....
å missa nu inte......

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
Välkommen
Håkan

Mia Gahne sa...

Roligt! Vad glad jag blir. Tack.

Designe sa...

Så läcker bok! Ser ut som en bra å ha bok!:)..å fin att ha framme oxå!