Varsågod, mina bästa vintips just nu!


Mycket party är det i min blogg just nu men därför brassar jag på med alla vin på en gång i detta inlägg!

Jag får en del förfrågningar om vin, via email och bland kommentarer, och visst, en av rubrikerna i min blogg är ju just "vin". Men, jag är ingen direkt vinkännare. Jag vet bara vad jag själv gillar och om jag ska vara ärlig, jag väljer sällan vinet efter maten...

Ha överseende med enriset på bilden ovan, den är från adventstiden, men detta vin gillar jag mycket, otroligt gott, med bara en lätt touch av kaffesmak och mjukt...


 Detta är också en stor favorit,  jättegott rödvin!


Det bästa dessertvin jag kan komma på nu är detta. Fantastiskt gott!
 

...och för er som är skeptiska mot Rosévin kan jag rekommendera detta, fräscht, en aning sötma och lättdrucket! 

Det bästa vita vinet för mej just nu är Bellingham. 
Och för er som gillar Maria Montazami är hennes eget vin riktigt bra, en Chardonnay även det.

Och, den bästa röda boxen enligt mej är definitivt Some Zin ( alla ord med kursiv stil i min blogg är klickbara!)

Ni som är på Formexmässa- shoppa med sans, öga & hjärta;)  Ni andra ha en toppenhelg ni också!

10 kommentarer:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Tack för alla tips♥
En trevlig helg önskar jag dig
Kram Gabriella

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Tack snälla för alla fin tips, de låter och ser verkligen goda ut allihopa!
Måste testas.
Stor kram o fin fredag.
Jessica

lisashus sa...

Tack för fina vintips! Du brukar vara säker enligt mej, men vi kanske har samma smak helt enkelt! :) Jag har provat flera av dina förslag och alltid blivit nöjd!

Ha en fin helg!
Lisa

Anonym sa...

Takk for herlige tips:)
Ha en strålende helg
Klem Merete

Ninnis sa...

Alltid roligt med nya tips...tack...!!!
Ha det bäst !

Kram Ninni

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mari
jamen Party är ju aldrig fel :)
så missa nu inte.....

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Halmhatt och mamelucker sa...

Tack för tipsen! Epicuron går under epitetet "hästvinet" hos oss nu och är jättegott. Dessertvinet var också jättegott! Tack för för att du delar med dig!
Fortsatt trevlig helg!
Kram Annika

Designe sa...

Tack för tipsen! Har inte provat nåt av ovannämnda förutom rosevinet som jag gillar! det kommer tvåa efter barefoot! :)

G:a Affären sa...

Tack för alla tips du delar med dig, jag sparar och tar fram när jag slentrianmässigt tänker köpa samma viner som tidigare. Det är kul och uppskattat med variation.

Kramar
Cia

Andreas Kjörling sa...

Vintips är alltid bra, hör gärna av dig om du vill lära dig mer!

Mvh
Andreas Kjörling, prisbelönt författare & sommelier