Beautiful green...


Ja, ni kanske såg mitt sovrum. Jag har börjat smyga in lite grönt här och var, det är en sån ljuvlig färg och vanligt förekommande förr...Jag hittade såna underbara rosenkuddar i rosa och grönt som passade så bra i lillstugans veranda. De finns på Gruvgatan 13 i Falun. Det finns också lika snygga med turkos botten!


De vackra gröna assietterna kommer från Blomsterstugan i Hedemora och handduken under från Nordljus. Mina gröna glas kommer från Mig & Alice i Säter.


Grönt är minst sagt skönt.....

28 kommentarer:

Hulda sa...

Mmm, så herlige foto, Mari! Jeg falt helt for den gamle krakken din. Virkelig skjønn! :) Jeg er så glad i slike selv også, fikk nettopp en gammel av tanten min. Nydelig med pelargonim i vinduet. Jeg falt også veldig for bordet du viser, flott med sprinklene. Puten så også veldig fin ut. Jeg er også glad i den grønnfargen. Nydelige bilder! Ha en fin dag!

Brunkullan sa...

Lovely! Den ljuva gröna färgen på kuddarna skulle passa så fint till vårt radhus! Det är lindblomsgrönt:)
Susanne

Steekjes en Stygn sa...

Härliga sommarbilder. Den ljusgröna färgen försökte jag mig på förra året och blev jättenöjd. Den hör sommaren till.Tycker om dina tallrikar.
Ha en bra dag.
Anje

Birgitta sa...

Den gröna färgen är verkligen snygg tillsammans med det ljusa och lite bruna. Snygg pall, enkel och lite rå.

Det är skönt med grönt, eller hur? Hoppas midsommaren varit härlig och trevlig för dej och att du njuter i din stuga som verkar så mysig. Och vilka fina pellisar du har, underbart med dem i ett verandafönster.

Kramar och ha det gott. Birgitta

Designe sa...

Åh så ljuvliga gröna saker! Pallen var jätteläcker så där krackelerad! Hoppas helgen varit bra! Här har blåst som 17 men solen har ju visat sig mestadels i alla fall! ..även idag!:)

LantlivsAnette sa...

Ohhh jävlars..nu var jag tvungen att svära..fniss..sååå fint..vilken underbart fin grönfärg du har smygit in här o där !!!Såå fina glas, tallrikar..och de där rosen kuddarna..mmmmmmm..ljuvligt..
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

Lisas torp sa...

Vilken härig färg detta är! Pallen var dessutom så vackert sliten!

Så många fina och härliga sommarsaker - ljuvliga bilder!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

MODERN COUNTRY sa...

Ja det er det!! Og blande det med dine saker blir det enda penere! Glassene fra Mig & Alice likte jeg ekstra godt. Har en sans for spesielle glass med riller. Det må være skjønt å sitte der inne i lillestugan å nyte sommeren nå. Spesiellt kanskje på kveldene når det er litt kjøligere i luften med et deilig kaldt glass med vin. Har dere det også så varmt?

Ha den fineste dag Mari!
Sommerklem

Aina

Mitt hvite hus sa...

Ja grønt er fint,.,og den krakken var bare så nydelig..


skjønne bilder hos deg..

Klem kerstin

Magdalena sa...

så vakkert, så vakkert...
god sommer!

Desirée sa...

Grönt är Underbart skönt!

linnea-maria sa...

Åh den där gröna kudden blev jag ju kär i :) Jag har lite gröna inslag i mitt sovrum så de skulle passa fint där. Ha en fin vecka /Therese

Lavendel & Romantik sa...

Hej du!!! Så fina bilder och saker du har...Det gröna är så läckert! Och önskar dig en härlig sommar...
Kram/Majsan

Mamma C sa...

Jaaa, du har så rätt, denna färg är mycket skön. Pallen var mycket snygg.
Kram mamma C

Marie sa...

Grönt är defintivt skönt! Underbart somrig färg! Blir alldeles kär i den ljuvliga pallen, såååå fin!

Soliga kramar!
Marie

It's me sa...

I really like green................beautiful pictures !! have a wonderful evening.................hugs from Ria.....

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mari!

Jag håller med, och speciellt när jag ser dina fina bilder!

Mmm pallen är helt underbar!!!

Kram
Mia

Blommiga Karin sa...

Jag håller med dig helt och fullt. Den gröna pallen föll mig i smaken. Dina glas är också fina. Undrar just om inte det är dags att byta snart...hmm!=)

OlgaA sa...

Pallen - min favo! Så fina glas och tallrikar!

kram/Olg@

Vintage House sa...

Den gröna färgen är så underbar...
Pallen blev en favorit hos mig.
ha en skön kväll
kram
sandra

Hos Otto o. Emma sa...

Grönt är skönt... så sant som det är sagt..

Kramis
Maith

Lyckoslanten sa...

Väldigt vackert! behaglig grön färg. Vackert porslin också!

Josefine sa...

Hei Mari..

Så flotte bilder!

Nydelig med de rosa pelargoniene mot det grønne. Glassene var skikkelig flott, og krakken...sukk...den var så sjarmerende. Herlig farge på puten også, passet i korgstolen din.

Klemmer fra meg

Margareta sa...

Så mycket fint du visar på en gång. Ser ut att passa så bra ihop.
Så härligt med mårbackan där på den gröna pallen.Sommar!!!!

ha det gott i värmen!
Kram Margareta

Skogslyckan sa...

Ja då var det dags att inspirera oss andra med massa fina gröna saker igen..mmmm. Och de gamla lerkrukorna..har massor som jag njuter av. Ha en fin tisdag!
Kram Pia

♥ Monica ♥ sa...

Så skjønne bilder! Grønt er virkelig sommerfargen. Herlig.

linnea-maria sa...

Oj då! Jag tänkte häromdagen att du redan slutat men så såg jag att du hade varit lite aktiv och tänkte att du kanske fortsätter ändå men i lite mindre skala. Men nu är det gjort och det känns riktigt skönt faktiskt. Vi får hålla kontakten här istället. Kram /Therese

Elina sa...

Grönt är min absoluta favoritfärg, när jag ser dina bilder påminns jag om varför!