a surprise....


-Jag håller för dina ögon Eskil och räknar till tre, sen får du titta! ( har sett bygglov med matte och där gör de så..)


-Nå, vad tyckte du brorsan?


-Åh suck, va fint du och matte har gjort i sovrummet, i grönt som jag älskar!


Jahapp, större förändring än så här var det inte, men så skönt och grönt. Ljuvliga sängkläder med klädda knappar från Hemtex som passade mitt grönmålade nattduksbord så bra...


Grönt kan vara svårt, både i inredning och på kläder men jag dras till det och när jag tänker efter har jag nog alltid haft ngn grön detalj, både i inredningen och på mej själv...


Så länge det inte finns blommor ute att plocka gratis får man plocka det som finns och så länge det är vinter duger en gran el tallkvist bra..


Gröna kuddar i massor, de som inte används ligger dekorativt i korgar...


Här är min sovrumsstylist i full färd att styla det gröna nya bäddsetet för er bloggtittare.Inte bara så bara...:)


Bort med de röda böckerna och in med de gröna. Petitesser kan tyckas men helhetsintrycket känns lugnare då. Här en grön hög med gröna böcker och de som känner mej privat ser nog varför jag sparat en av böckerna där i hyllan:)

Nu är Formexmässan i full gång men i år ska jag inte besöka den. Det är lite mer stiltje i blogglandia pga den kan man märka. Shoppa lugnt alla mässbesökare och ha så kul!

77 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

God morgen Mari

ÅÅÅ for noen herlige bilder av pusene ... blir nesten kjær i de... og skjønner at han vill overraske brorsan..for de grønne detaljene var skikkelig fine...

Nydelig farge..

God helg Mari=)

Klemmer

Villa Solgården sa...

Vilket UNDERBART INLÄGG!!!! =)

LantlivsAnette sa...

Gomorron min vän !!
Åhh vad gulligt..de små kissrna som hjälper till !! Och sååå fint alltså..grönt är så vackert, och du lyckas få det så där mysigt och fint !! Jättefina nya påslakan, i den perfekta gröna tonen..
Jag har märkt att jag också har en del gröna kläder faktiskt, jag gillar den där starka gröna tonen i sjalar och linnen..
Ha nu en fin helg vännen
Kraaam Anette

(eddas) sa...

Herlig...grønt er beroligende for sjelen:)
Ha en fin dag
klemklem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Och jag som inte har gillat grönt, har ändrat mig nu efter jul. Och nu är jag helt säker på att jag gillar grönt, så fint det blev i ditt sovrum. Underbara bilder på katterna!!
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Lisas torp sa...

Åh, vilka sötnosar du har!
De är helt bedårande och jag kan tro att det är full fart emellanåt!

Så jättesnyggt det blev med det mildgröna sängbordet!

Jodå, jag såg en del sköna, gröna färger igår på Formex! Fötterna värker fortfarande...:)!
Har redan gjort ett inlägg och det kommer mera!
Jo, säkert är halva bloggvärlden där, träffade ju flera dessutom!
Ha en fin fredag!
Kram
Lisa

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Har alltid gillat grönt, underbar färg!!

Verkligen fina sängkläder du köpt dig ,o)=

Linda sa...

ÅHHH....så vakre pusekatter! Herlige bilder! Har selv alltid hatt katter. Verdens vakreste kjeledyr.

Soverommet er søtt i grønt.

Ha en super helg, klem Linda

Laura @ 52 FLEA sa...

Love that shade of green on your nightstand and the bedding blends so perfectly. Your kitties are very sweet! Take care, Laura :)

Unknown sa...

Sååå vackra bilder,å vilken duktig stylist du har...:)) Ha en skön och härlig fredag..Kram/Annelie

incasadisilvia sa...

DOLCISSIMI GATTINI...
CIAO...
SILVIA

C. Tvillingmamma sa...

Grönt är skönt

Snäckskalsdalen. sa...

Katterna är så söta så det finns knappt, vilken inredningsdetalj. Fint har du gjort det, väldigt fint och inte blev det sämre med dom små pissarna!
Kram

Hulda sa...

Dette var virkelig et blinkskudd av et innlegg, Mari! Så utrolig flink assistent du har hatt til styling av soverommet. ;) Dere er flinke sammen! Så skjønt det er blitt i ditt grønne rom! Herlig! Flotte puter og tepper, likte veldig godt nattbordet ditt også. Jeg har også en litt grønn periode oppe på inspirasjonsrommet. ;)

Ps. nå ligger innlegget med putene ute. :)

Ha ei god helg på Nordingården, hilsen fra Ingeborgstua.

Norrfrids Eija sa...

Ooooh jag gillar dina stylingjobb skarpt och med grönt som är så skönt dessutom! Visst går det bättre med små medhjälpare?
Inget Formex för mej heller, har ju en annan resa att se fram emot i mars!
Ha det gott,
Eija

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Et fantastisk vakkert innlegg, Mari! Herlig! Ha en god helg!

=^..^=

bakom berget sa...

Jättefint! Grönt är skönt!
Kram till Dig på Kramens dag!
Åsa.

Den där Victoria sa...

Men jag tror jag dör, vilka underbara kattungar och vilket superfint sovrum med min favoritfärg GRÖNT, jag älskar't . Helt fantastiska bilder.

//Elvira

Mejrams! sa...

Finns det ngt sötare än kattungar, dina är så ursöta och fint har du gjort i rummet. Grönt är verkligen skönt!/Kram Merja

Brunkullan sa...

Men kissarna var väl det mest bedårande:)
Och den gröna nyansen är så rofylld! Passar utmärkt i ett sovrum. Jättefint!

Susanne

Huset på landet sa...

Vilken härlig bild!!!! Den gör att man blir tiktigt glad inombords!! Jag kommer att bära med mig den på näthinnan länge!!!!

Trevlig helg
Maria

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint!
Ha en finfin helg!
Kram/Lena

anna k. sa...

Åh, jag smälter när jag ser dina urgulliga katter! Roligt att se hur du fått in grönt i sovrummet, jag går själv och grunnar på hur jag ska få in grönt i mitt sovrum.

Ha en fin helg nu!

Älskade pion sa...

Guuuuuud va söta.....jag visade barnen dom skrattade.;)Jättehärliga bilder.Kram ulrika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka sötnosar! Man smälter ju direkt!
Och så härligt det var med alla gröna färger... Man saknar lite grönt nu när det är vinter...
Såg en hel del av den färgen på Formex igår...
Och boken om Herr Grönlund, var ju väldigt passande :))
Kram
Marie

Plupps krypin sa...

Underbara bilder som vanligt. Älskar din inredning. Goa kissemissar. Bor granne med Doktor Westerlunds stad (såg boken).
Ha det gott
Yvonne

Tina sa...

Hej, lade genast märke till Eskils lilla goa tass. Minns när min lilla Kajsa var liten och hur varm och skön just trampdynan var..dina kattungar är bedårande!
Grönt är skönt, det har du verkligen övertygat mig om idag!

KRAM Tina

Norr om Köpenhamn sa...

Himmel så söta de är, dina katter. Ljuvliga bilder :o)
Och så fint med grönt i sovrummet. Det måste ju vara sant att 'grönt är skönt'...det känns i alla fall så och speciellt nu på vårkanten. Jag har själv lagt till lite grönt i sovrummet :o)

Bästa helgen till dig!
Kram Ulrika

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken härlig start på denna fredagsmorgon, jag kiknar av skratt. Mysiga små dunbollar.

Det blev fint med grönt. Ibland så överraskar verkligen vissa färger.

Ha en bra fredag!

Kram Teres

Galleri Hönshuset sa...

heeelt fantastiskt inspirerande bilder....och dina småttingar där...oooh så härliga dem är.

underbart med grönt.

ha en skön helg. Kram Pirre

Fröken Grön sa...

Uuuunderbara bilder på dina kissekatter! Jag längtar efter husdjur när jag ser dem, men någon katt blir det inte, för sambon är allergiker...

Angående ditt sovrum har jag bara en sak att säga: När kan jag flytta in?! =)

Önskar dig en riktigt god helg!
/Anna-Karin

ale sa...

Ma sono bellissimi i tuoi mici!!!
:)
Sono proprio teneri!
:)
Ale

Bitte sa...

Vilka små raringar du har! De är ju hur söta som helst :-).

Jag har också alltid tyckt om grönt, i början av nittiotalet var det väldigt grönt hemma hos oss... speciellt i köket :-). Även fast det är rätt vitt hemma hos oss nu, finns det några gröna detaljer kvar, och den här tiden på året får jag alltid lust att köpa nya krukväxter och snittblommor med mycket grönt till.

Ha en fin helg!

Kramar
Beatrice

Designe sa...

ÅH, helt underbart! Vilka sötnosar du har där och så himla snyggt med allt grönt! Jättefina sängkläder, är det linne? Härligt vårgrönt reportage! Jättefina bilder oxå! Där måste ni sova gott!
Ha en fin helg!

spetsar och änglar sa...

Vilka underbara kattungar!!!!

Ljuvligt och vackert med grönt!

Ha en härlig helg
/Heléne

Vintage House sa...

Så grönt och skönt från dig idag och så söta de är...
kram och en skön helg till dig
sandra

Mira sa...

Så skjønne hjelpere du har!
Nydelig grønnfarge!

Ønsker deg ei fin helg!

Klem,

Tulipa sa...

Vilka ljuvliga stylister!!!

Jag blir knäsvag!

Härligt fixat och donat och stylat!

Trevlig helg!

(Gillar den mintiga gröna skarpt!)

/Mariette

Deb sa...

This is my favorite post of all. Those pictures of your kittens are absolutely adorable. I just want to hug them. Green - my favorite colour and that shade is the best. You did a beautiful job in your decorating. Lovely. The last picture of the kitten in the bedroom is so captivating. Lovely! Hugs, Deb=^..^=x5 Canada

Norregård sa...

Vilka underbara små kattpojkar!!!!
Vackert i ditt sovrum oxå Mari;o)

Kram Malin

Hildas hem - Sofia sa...

Jag smälter totalt av de små sötnosarna. Jag vill bara borra in näsan i deras päls och sniffa kattungedoft! Sååååå söta! :)

Allt det gröna var också supersnyggt men jag tappade liksom all koncentration på allt utom kattpojkarna :)

HA en fin fredag!
Kram Sofia

fröken knopp sa...

Mmm...så vårigt o vackert!!!

Önskar dig en underbar helg!!
Kramar Elin

Anonym sa...

super pictures !!! and I'm happy that OUR cat has cousins (tiger one) in Sweden ;) !
As always, I really enjoy visiting your blog, MERCI !
corinne

No.7 sa...

Vilka härliga bilder!! O dina små fyrbenta vänner är bara såååå söta!!! skulle inte bli mycket större :)Älskar små kattungar!!
Ska själv krypa ner i samma påslakan-fast med rosenknopparna på i kväll e Let`s dance...
Hoppas du får en underbar fredag med dina söötisar.. Kramar Therese

Ett hus i vitt sa...

Åh vilka sötnosar :-)!! Och ljuvligt vårigt och fint med det gröna i sovrummet! Kram, Anette

LOPPISLIV sa...

Ahhh grönt så skönt!! Och vackert också, superfina påslakan, har kollat på samma fast i linnefärgat. Gud så söta de små kissemissarna är, som små ljuvliga ulltussar :-)) Kram P

Margareta sa...

Men såå söta de små liven är.Och duktiga kan jag tänka...
F.ö så fina inspirerande bilder.
Vackert ,skönt, rofyllt....

Ha en fin helg!
Kram Margareta

mammi sa...

Nästan så man blir tårögd, helt underbara
Kram

Grip dagen sa...

Ja takk, begge deler.
Både kattene og grønfargen var nydelige!!!

Jeg er også helt vill etter den lyse, grønn fargen. Har fått tak i gamle møbler med slik farge.
Har også pusset opp møbler og prøvd å finne samme fargen.
En rolig og god fargetone å omgi seg med!

Virkelig flotte bilder!!!!!!
Klem Marit

Susanne sa...

Såååå fint det blivit i dit sovrum, härlig grön färg! Katterna är ju helt bedårande....åååååå ;)
Susanne

Livet på Vestergård sa...

Åååh vilka sötnosar :)

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej

Vad söta katter du har.
Det är klatr att du måste byta böckerna i rummet.
Jätte fint har du !

Synd att du bor så långt borta annars hade jag kunnat vispa ihop en kaka till idag :)

Ha en trevlig helg

Kram Sirpa

Lilla gårdshuset sa...

Hur läckert som helst i ditt sovrum! Grönt är skönt;).

Kramis/Heléne

Min lantliga dröm sa...

Har också inslag av grönt i vårt sovrum. Sägs vara en bra färg till just sovrum då det har en lugnande effekt. Har faktiskt märkt en viss skillnad sen vi tapetserade om :)

Blev jättefint!

Trevlig helg!
Kram/ Ulrika

Hem ljuva hem sa...

Åh, så söta katter. Visst är grönt skönt, själv älskar jag grönt och tycker inte det är en svår färg. Har haft mycket grönt i mitt hem ända sen jag flyttade hemifrån för många,många år sedan. Grönt passar till de flesta färger och ger lugn och harmoni i ett hem precis som naturen gör oss lugna med alla sina nyanser av grön på våren och sommaren.
Önskar dig en härligt helg
Kram Anneli

Färjtorp sa...

men alltså vilka söta dunbollar!! gudomliga :)

Fina bilder i övrigt, tack för titten.

Kram Johanna

Solgården Butik och Café sa...

Så ljuvligt med det gröna inslagen, ger en sån mjuk och behaglig känsla!
Känns väldigt vårigt!

Vilka sötnosar du har hemma hos dig! vill bara plocka upp och lukta på dom :)

Ha en mysig fredag kväll, kram/Sofia

Kamomilla sa...

Kära nån ändå så fina bilder!!
Tack för dina härliga inlägg!!!

Jag förstår dig med de där böckerna, ibland är det fast vid detaljerna, man får inte ro annars. Min man förstår mig nog inte alls om jag dillar om sånt, men skönt att höra att det finns andra som tänker på de där inte så synliga men nog så avgörande detaljerna. :)

dolamorola sa...

Sukk!! Nydelige puser og nydelig rom! Jeg elsker grønt, og syns det ble kjempefint!! :)

God helg til deg.. og pusene dine ;)

lottens vita och gröna sa...

ohhhh mari gahhhh ett sånt skönt grönt inlägg, vackert som 17on!!!
aha vi har fyndat likadan lakan
underbar kulör för 75 spänn
superfynd ju!!!
ha det gott varmkram lotten

lottens vita och gröna sa...

tänk att jag gllömde kissekatt bilderna, alltså den första där är såååå himla grymt fin!!!skicka in den nånstans!
varmkram igen

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej och tusen tack för alla trevliga kommentarer!! VI blir så glada:)

Men Lotten, 75 pix? Mina kostade 300 och då var det ändå 50% !! Det måste ha varit ett superfynd, jag köpte dem för tidigt alltså, attan, om det nu är samma sort,

Vi ligger under dem i kväll, Mari, Sören & Eskil, go natt:)

Mina dagar sa...

Men åh, jag smälter...vilka otroligt söta katter du har!!!! Helt fantastiskt söta!!!!
Allt det milt gröna är så fint och vårligt! Du får alltid till det!

Snälla Mari, kika in till mig igen och läs mina frågor i senaste inlägget!! (jag får inte till det)
Ha en underbart mysig helg!
Kram Eva

Mamma C sa...

Förstår att dina små kissemisser blev till sig. För du har fixat till det jättefint med det gröna. T.o.m. grankvisten var fin ;-)Du ser även sommarmänniska kan ändra sig. Receptet nedan ska jag testa, det lät jättegott och så enkelt.
Ha en fin helg.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Hej!
vilket härligt inlägg du hade med dina katter, är de dresserade att göra det du vill(skojade lite) eller var det slumpen, du verkar ju kunna det mesta här i livet menar jag
Ha det så underbart du bara kan. hälsning Meta

lavendel mio sa...

Nydelig blogg du har.
La meg til som følger så jeg husker å se inn til deg:)
Og sååå søte kattepuser:)
Klem Hanne

Sussi / Sussinghurst sa...

Det er smukke detaljer fra dit soverum, dejligt for øjnene med de duce grønne farver. Skønne missekatter !

Made in Persbo...Carina sa...

Å vilka söta sovrumsstylister! Å vilket fint jobb de gjort sen ;) Tom tänkt på att bokhögen ska matcha. Läckert!

Jag har också varit ute i naturen och hämtat in kvistar sen juldekorationerna åkt ut. Stod på ICA häromdagen med en bukett krispiga tulpaner i handen....men 55 kr för 10 st tycker jag var lite väl mycket för mig. Brukar man inte kunna köpa sådana för typ 39 kr? De fick stanna kvar i butiken. Snart kan man nog hämta in vårens första snödroppar :)))

Fin fortsättning på helgen!
Kramar, Carina

Felix sa...

Riktiga sötnosar som stylar i sovrummet! ;-) Jättefina bilder både på katter och annat... "Kurragömma-bilden" är både rolig och gullig!

Vinterhälsningar
Elisabet

Ljusa Rum sa...

Vilka underbara bilder, för att inte tala om katter. Dom är helt bedårande! Kram/Veronica

Mina drömmars hus sa...

Helt underbara kissar......

Ha en skön kväll
AC

Sallys hus sa...

Jag döööör!

såååååå söta!

Jag har också alltid varit svag för grönt. Både i inredning och på kläder...;)
Kram o ha en mysig kväll!
Katarina

linnea-maria sa...

Åh vilka söta kattungar! De kan busa förstår jag :) Vad vackra färger det är i ditt sovrum! /Therese

♥ Fyra årstider sa...

Men himmel vad vackert..jag blir så glad av både katter och dina bilder.
Kram Lotta

titti sa...

Jag säger bara en sak, BEDÅRANDE!!

*Minna* sa...

Hälsningar från Finland med dålig svenska! Så fin blogg och härliga bilder! Vad är den där boken "Linnea 1917"? Jag har en dotter Linnea (bara 3 månader :) ) och kanske därför märkte ut boken ;)

Anonym sa...

Vilka fantastiskt söta kattungar! :) Och visst är grönt skönt!