Gästbloggning & Vårdukning!


Det är vår, kan ni fatta det!?  Det är roligt att duka med olika färger, nu känner jag för lite grönt i min dukning....  syrenerna har jag "tvingat" fram inne i vatten, tallrikarna köpte jag ett helt gäng i början av 90-talet på auktion. Handukarna med gröna monogram är Myranfynd...

På tal om dukning, festernas tid är här igen! Kanske man behöver ett gäng servetter, ljus eller annat, kika in på Duni : http://www.duni.com/sv/  de har massor till din dukning och just nu, from 15 mar- 15 april får du hela 20 % rabatt på hela din order om du uppger rabattkod:blogg1515


"Berså", Stig Lindbergs klassiska mönster från 50-talet håller i sig ( såg att det fanns helläckra tekoppar på Norrgavel för ca 450 kr styck)....för 8 år sedan hade vi sommarstuga i Smedjebackens kommun, den äldre kvinnan som bodde där före oss lämnade allt. Mycket slängde jag men jag behöll bla dessa skålar som jag tyckt varit kanske lite "burdusa" för min smak men det är tur man behåller det som man känner att man kanske, kanske kan komma att tycka om längre fram....Vinglasen från Åhlens köpte jag i början av 90-talet och har dammats fram igen...


Grovt salt är gott och praktiskt att ha framme på middagsbordet för gästerna. Denna kommer från Notre Dame/House Doctor, praktiskt liten burk med lock... det goda saltet kommer från Granit...Den ljust gröna handduken kommer från Hemtex.


Till maten & vinet serveras självklart vatten, här vackra glas som funkar lika bra som ljuslyktor- från Nordljus. Där gör jag för övrigt ett gästblogginlägg i dag, kika in här. Smaklig måltid & välkommen våren!

12 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Gomorron Mari!
Härliga bilder!
Det där porslinet (Rörstrand?) är så fint med sina små "gropar".

Kram och ha en jättefin dag!
Mia

Vintage House sa...

så härligt vackra bilder och läckert med det gröna:)
kram och härlig onsdag till dig
sandra

Designe sa...

Så vårgrönt och fräscht i din dukning! Ja den som spar hon har!:)..jag är oxå en sparare..särskilt på porslin!:)Borde använda vissa saker oftare, är ju kul att variera sin dukning lite särskilt om man har gäster! Härligt vårigt inlägg hos Nordljus och så fina glas!

Marianne sa...

Så vårfriskt, härliga bilder!
Ha en fin onsdag!
Marianne

linnea-maria sa...

Åh vad jag tycker om översta bilden! vilken vacker grön färg!
Ja visst är det bra att vara försiktig med att göra sig av med saker, rätt vad det är tycker man om dem. Jag kommer ihåg salt o pepparkaren av stig linberg (det var en gumma och en gubbe på dem) jag tyckte de var så fula, jag tror jag sa det högt också. Sen när jag blev vuxen undrade jag vad de tog vägen för då hade jag börjat gilla stig linbergs design. -Äh de var så fula så jag slängde dem sa mamma.
Kram /Therese

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbara bilder.Ha en skön onsdag.Kram Rita ♥

No34 sa...

"Vårgrönt" är väl härligt! Längtar till allt det skira gröna slår ut.. Ha det gott, kram Kate

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så tøffe skåler, Mari! Bra du ikke kastet de, moten går i ring, alt kommer tilbake:)
Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Men du, bruker du Pinterest? Har sett etter deg der inne, men finner deg ei....

Gabriella sa...

Åh så härligt det ser ut! Fint med grönt, det är jag också sugen på i min dukning=)

Thyrasgård sa...

Halloj Mari,
snyggt som alltid! Såg att du varit inne hos Anna T igår :-) Har också fått dille på grönt, köpt gröna tapeter till typ ALLA rum (Hjälp vad har jag NU gjort?) Längtar fö till nya Bredbandet så jag kan börja Blogga mer. Nu är det HUR segt som helst...
Kram Kicki

Marie sa...

Jättefina bilder, jag älskar grönt!!

Trevlig helg!
Kram Marie