Livslust med ett stänk av gammelturkost...


Man känner i kropp & själ att våren är på G med stormsteg!  I lördags var det ett riktigt aprilväder, först sol från strålande blå himmel sen regn och sist snöstorm- i sidled!  Ett riktigt vårtecken!!!  Kanske meterolgerna har rätt, det känns som om vi är en månad framåt i tiden, inte mej emot!

Lillstugans sovrum har fått lite vårpiff i mildgrönt... en ny plåtlampa som matchar den gamla stolen....


Jag älskar denna gammeldags gröna färg på stolen... en kudde till den fann jag häromveckan...


I Köpenhamn av lene bjerre. Föll handlöst för mönstret och färgen....


...och den passade ganska bra till mina gamla loppisfyndade kaffekanna i liknande grön färg där påskriset fått ta plats....


..och Ellens läckra sommarbok som åter fått komma fram, som smycke för bordet men också en fröjd att bläddra i för mina kommande vår & sommargäster....


Nästa gång fortsätter vårtemat, i köket. Tusen tack till alla som kikar in här, det glädjer mej!

29 kommentarer:

Bjørkli Søndre sa...

Nydelige bilder å våkne opp til en mandagsmorgen! Bordet og stolen er fantastisk lekre. Kannen er litt av et funn. passer fint sammen i et vårlig bilde!

Har fulgt bloggen din en god stund, men ser jeg har glemt å legge meg til som følger. Gjør det nå.. :-)

lisashus sa...

Visst är det skönt att våren är tidig för en gångs skull?
Så vackert och inspirerande med de gammelgröna färgerna som går igen lite här och där! Stolen, kudden och boken - så fint!

Önskar dej en fin start på veckan!
Lisa

Vintage House sa...

Den färgen är så underbar:)
härliga bilder....
fin måndag till dig
kram
sandra

Tinis vita hem sa...

Den gammelgröna färgen är jättesnygg! Vackra saker har du hittat som passar fint med de gamla charmiga bordet :)
Ha en fin och solig dag!
kram Tini

Hulda sa...

Så flott du har gjort det på gjesterommet. Likte veldig godt lampen, puten, den sarte, turkise fargen. Virkelig friskt og flott! Et herlig innlegg!

Helena, The Swenglish Home sa...

Så VRÅLSNYGGT, Mari!

Otroligt snyggt stylad bild, vacker miljö, läckra detaljer och please, får jag boka in mig i detta rum några veckor eller så....? :-) Kan inte tänka mig annat än att man sover som en prinsessa här...!

Hoppas du får en bra vecka, varhelst den än tar dig på rälsen!
Kram, Helena

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint!Den färgen är kanon snygg.Ha en fin måndag.Kram Rita ♥

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Mari!

Det där är så snyggt! På landet har vi också den där underbara turkosa färgen nere i gästavdelningens kök. Älskar de gamla färgtonerna, vi har även gammelljusblått och den där ljust gula färgen i olika rum. Huset vi köpte var fullt av de gamla urprungsmöblerna från 20-30 talets landsbygd. Vi hade verkligen tur!
Jag minns hur jag gick omkring alldeles andäktig och tittade mest på inredningen:-) Och plötsligt frågade ägarna om vi kunde tänka oss att ta över alla möbler... Ehhh, joooo - kan vi väl...:-))

Ha en fin vecka - skönt med den tidiga våren, vi hade redan 10grader kl åtta i morse, kram H.

spetsar och änglar sa...

Underbara bilder!!!!

Kram
Heléne

Designe sa...

ÅH! Jag bara älskar det där underbara rummet! Där sov jag gott när jag hälsade på! Det är såå himla snyggt med det slitna bruna och den där grön-turkosa färgen till! Så vårigt och snyggt! I like!:)..vill se mer av det rummet snart igen! :)

Marianne sa...

Den färgen är verkligen härlig:)
Låter som ni haft ett riktigt vårtecken i väderväg, mysigt!
Ha en fin start på veckan!
Marianne

Especialmente Gaspas sa...

Soo lovelly! I like :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder och den mildgröna färgen är sååå vacker i den miljön. Superfint!

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Petra sa...

Väldans fint tycker jag;) Softa färger och våren är på väg med stormsteg!

LIVS LYST sa...

Å - jeg liker så godt de gamle rommene deres med de vakre tapetene. Dette rommet er helt nydelig og fantastisk!

Kos deg i vårsola. DEN er også fantastisk!

Lilla Blanka sa...

Underbara bilder, Mari! ♥

Jag gillar den färgen också - jättemycket ;)

Kraaaam
Mia

john sa...

How nice it looks with the turquoise....I especially like the old coffee pot ! have a nice week...Gail x

Blåbärs och smultronstället sa...

Så vårfräscht och mysigt!
Den färgen är läcker till det vita och gamla trädetaljer.
I dag satt jag en stund i solen och det var så skönt:-)
Kram Susanne

Helena sa...

Vad fint du har inrett! Turkost är min absoluta favoritfärg. Skulle kunna tänka mig mycket mer turkosa inslag här hemma!

LissasVita sa...

Så vackert du fått ihop det!! Kramen Lisbeth

Gabriella sa...

Vad härligt det ser ut! Mysigt. Och fint med de blågröna färgklickarna. Gillar också den underbara färgen=)

Kamomilla sa...

Oj vad fräscht och trevligt det ser ut! Den färgen är så fin!

G:a Affären sa...

Gammelturkos, ja det var en bra benämning på färgen. Färgen är även omtyckt av mig och jag tycker den passar så bra tillsammans med brunt i alla toner.
Härliga bilder Mari!
/Cia

House number 11 sa...

Oj vad härliga bilder!
Älskar den färgen och mönstret på kudden är ju underbart!
Trevlig blogg du har!
Kram Jenny

MODERN COUNTRY sa...

ÅÅåh du gjør det så fint Mari, her er det vår !! Herlig å føle at det bruser litt mer i kroppen ikke sant ? En har så lyst til å svirre rundt og fikse på alt. Selv må jeg vente litt til, sitter midt oppe i en del arbeid, men snart såååå.. Og ikke varer det lenge til vi kan dekke på ute heller. Det blir varmere og varmere hver dag. I dag har verandadøra stått oppe siden formiddagen, virkelig skjønt !!

Ha en fin ettermiddag !

~ Aina ~

re.do sa...

Såå fint! Din blogg är verkligen en fröjd för ögat :)

Johanna sa...

Älskar färgen på lampan och kannan! Ur tjusigt verkligen.

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga färger

Kram Rosa

Thyrasgård sa...

Hej MAri,
ahhh - min älsklingsfärg! ALLT i mormors & morfars hus var målat i denna färgen - investerade man i en dyr färgburk fick den väl räcka till allting sen antar jag... :-)
Kram Kicki