Kjøkkenet...


Lite detaljbilder från köket som inte publicerades i Vakre Hjem. Foton: Carina Gran. Min vackra spillkum gjord av Marianas Keramik. Den har jag alltid framme på vedspisen fylld med frukt eller ngt annat gott..


Min loppisfyndade våg och ett gammalt bakbord som jag har för att dölja den så övrigt fula köksbänken...
Citronmeliss. Världens bästa kryddväxt och vacker så man kan ha den som krukväxt. Denna köpte jag mitt i mörkaste vintern och den bara växer och växer. Det är inte ens soligt i detta fönster.Mycket tacksam, god och dekorativ i desserten, drinkar, bakverk mm


En hörna som aldrig fotas i normala fall men här lägger jag min disk, så ni vet: )  Mer bilder kommer och även lite recept som inte kom med.

Med start på fredag och så långt lagret räcker är det 50 % rabatt på resterande reavaror oavsett tidigare priser! Välkomna till Gruvgatan 13 i Falun!
Tel : 023- 132 12

31 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Kikar in och ger en liten sommarhälsning! Det är så underbrt ute idag!
Och vad roligt med reportaget! Snyggt!

Ha det gott!

Designe sa...

Såå snygga bilder och vilket ljus! Den där keramikskålen är ju såå himla snygg! Tycker jag känner igen en kökshandduk där oxå! Kul!..kanske skulle göra ett nytt försök med att köpa tidningen idag! Ha det! :)

Alberte sa...

Så lekkert!
Vakre bilder og vakre tablåer.
Takk for deilig inspirasjon.
Alltid kjekt å komme innom deg og se og nyte:)

KLem, Jannicke

Felix sa...

Så många ljuvliga bilder du visar! Har missat några inlägg så jag har läst ikapp nu.

Ett gammal bakbord har jag också som jag har ärvt. Jag har tänkt att ha det i växthuset, men har inte kommit på någon bra placering än. Kanske får bli altanen i stället, vi får se.

Sommarhälsningar
Elisabet

SeelenSachen ♥ sa...

Soooo beautiful! A wonderful kitchen!

Greetings!

Nora from Austria

Lisas torp sa...

HÄrliga bilder från ditt hem i reportaget! Nu måste jag köpa tidningen!
Spillkummen är ljuvlig!
Kram
LIsa

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Guuu vad vackra bilder!!! Har inte fått tag på ett r av VH ännu, men skall förstås (som vanligt) köpa den. Reportaget ser underbart ut av de bilder du visar!

Håller med om citronmeliss, jag har också alltid en kruka att njuta av. De både är vackra att se på och att lukta på =) Har även en ute i kryddlandet och den har nästan blivit till en buske, hihi.

Kram gumman, ha en jättefin dag! Hoppas ni har lika vackert väder som vi. Strålande sol och skön sommarvärme.

Mia

Livet på Vestergård sa...

Så härliga bilder ! Du har verkligen ett vackert kök.
Kram Kicki

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint !! Himmel o pannkaka säger jag bara..och den där spillkumen med ert gårdsnamn på..jag började genast att fundera vad jag skulle kunna ha för text på en sån..hmmm, måste fundera lite..den var ju såå fin alltså..
Jag ska söka efter tidningen idag, har inte hittat den här ännu !!längtar såå..
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Oh my...that second photo just took my breath away!!! LOVELY! All the best,Chrissy

Jord under naglarna sa...

Vi planerar ett nytt kök nu och det är just känslan du förmedlar som ajg vill uppnå i vårt kök! Jättefint!

Just nu klurar jag på tapet och bänkskiva... Vill ha en tålig bänk som inte behöver så mycket omsorg, men samtidigt ge en go känsla. :)

Unknown sa...

Är oxå på jakt efter en fin gammal våg, hoppas jag hittar nån.
Fin blogg du har by the way =)

Catta

Guttemamma sa...

Ser helt herlig ut på kjøkkenet ditt,landlig,lyst og vakkert!!
klem♥

OlgaA sa...

Så fina bilder! Reportaget var ju kanon roligt att se! OCH läsa ;)

kram/Olg@

tre nyanser av vitt sa...

Vilket fint kök du har och fina bilder. Spillkummen är ju jättecharmig.
Ha de bäst/Marie

Marie sa...

Igår köpte jag Vakre Hjem, reportaget från ditt hem var helt underbart Mari! Så många fina bilder, ditt hem är verkligen något alldeles extra.

Kram Marie

Skogslyckan sa...

Åh så vackra bilder, så fint!
Kram Pia

Unknown sa...

Hei!!
Jeg leste reportasjen i Vakre Hjem igår, den var kjempeflott! Dere har et nydelig hjem;) Likte så godt den gule vedkassen din!

June J. Larsson sa...

I likhet med alle de andre så syns jeg at reportasjen i Vakre Hjem var veldig flott!! ...også er det moro at vi får se bildene som ikke kom med! Herlig!
Jeg er spesielt glad i de blå og hvite kjøkkenhåndklene du viser fram. Jeg har nesten helt like selv som er kjøpt på loppis.

Gleder meg til flere bilder!

Klem fra June
Nostalgi & Skriverier

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Mari!

Så fiiint hos deg! Jeg og vil ha hvit kjøkkenvekt..... eller en annen pastellfarge. Så sommerlig fin når vekten er lys i fargen.
Og gjett om jeg ønsker meg til Gruvgatan!
Ha en fin dag.

Klem

Designe sa...

Nuu har jag äntligen köpt tidningen! Reportaget var underbart! Vilket ljus! Kul att se lite nya vinklar hemifrån dig! Fin bild på dig oxå! Ska försöka läsa reportaget oxå! :)

Katta sa...

Vad fint med gårdsnamnet tryckt i skålen! Härliga toner på bilderna och de turkosgrå i förra inlägget med. Så ditt hem har varit med i Vackre hjem, då ska jag skaffa den och se tycker det är en av de absolut bästa tidningarna så det måste vara ett fint repotage.Kram Katta

♥ Fyra årstider sa...

Vilka underbara foton! Du bor så vackert.
Kram Lotta

Karoline Sofie sa...

Eg leste reportasjen i Vakre Hjem, sååå flotte bilder! Du har virkelig et nydelig og inspirerende hjem:)

Klem Karoline:)

LIVS LYST sa...

Hei Mari!

I går satt jeg og viste Thomas de koselige bildene fra gården deres i VAKRE HJEM! Så gøy! Var det ikke moro å få fine bilder i bladet fra DERES HJEM da?!!! Det var virkelig inspirerende for oss å se på i alle fall. Jeg digger at du bruker litt farger. At ikke alt er hvitt og grått. Jeg vil ha litt farger jeg. Det skaper liv og er litt mer tradisjon her oppe i våre land.

Nydelige tapeter på veggene og!

Du er flink til å gjøre det koselig rundt deg. Jeg hadde digget og sette meg ned på ditt koselige kjøkken og drukket en koppo te! ;O)

Ha en fin dag! Her er det regnevær, så jeg holder meg inne og vasker gulver. Gjør det koselig inne. Jeg koser meg. Og nå må jeg stikke. Skal på butikken og handle litt lunch til Thomas og meg ;O)

Klem fra Liv

Annas skattkammare sa...

Jättefina bilder från ditt kök! Älskade verkligen spillikummet! Ha en fortsatt skön sommar!
Kram /Anna

mig & alice sa...

Hej Vännen.

Så otroligt vackra bilder från köket...du...den där spillkummin var nog bland det vackraste jag sett!!!

Jag åkte till affären och köpte tidningen igår innan jag skulle öppna och lusläste reportaget...du måste känna dig jättenöjd? Vilka ljuvliga bilder och långt var det ju :-)!!!

Jag är så avundsjuk att du har den ljuvliga stugan på gården...du har ju på så sätt alla chanser i världen att dekorera två stycken hem!!!

Och tänk om jag hade en sån...då kunde jag gå ut och njuta för mig själv när alla ungar skriker samtiudigt och Janne surar, hahahah.
En liten pms-stuga kanske??? Så skulle han slippa mig också, hehe.

Iallafall grattis till ett fantastiskt reportage.

Kram på sig.
Melinda

Lisbeth sa...

Herlige billeder fra dit smukke hjem i Vakre Hjem som jeg fik idag..:-o)
Du bor utroligt dejligt.

Hej fra Lisbeth

Fridas gård sa...

Så vacker din spillikum är!!
Ahh, tom du har små hörnor som kan arbetas vidare på. Men visst är det tur, hela tiden måste det finnas projekt.
kram Therese

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så fina bilder du är min favorit bland alla inredningsbloggare.
Tydliga och fina bilder och så smakfullt.
Kram Anette

Hanna sa...

Vilka fina bilder.
Kram
Hanna