Grönt och rött, inte bara till jul...


Denna jul hade jag accenter i grönt och rött i sovrummet, och en del ska få vara kvar, jag tycker det känns ombonat och rogivande..jag har så ljusa väggar och tak i övrigt.


I somras målade jag det lilla nattduksbordet i en gammaldags grön nyans. De sköna sängkläderna kommer från Hemtex. Pläden Oelana. Den röda kudden samt lampan Ikea. Övrigt loppisfynd.


Nu åker julstjärnorna ned. I år hade jag en ny vacker i rött och grönt i sovrummet, design efter Carl Larsson. Den fann jag på Backlunds möbler i Linghed. De hade stort lampsortimnet och är ni på soffjakt kan jag verkligen rekommendera den butiken, större utbud har jag aldrig sett !



Mitt andra sovrum, i lillstugan har jag dock andra planer för. Allt med barr åker ut denna helgen... nu får tulpanerna ha tronen själva, trevlig trettondagshelg!  Nästa gång är det andra färger jag vill disskutera:)...

34 kommentarer:

Tina sa...

Härliga bilder! Så fint med det röda, känns aningen somrigt tycker jag.

Kram Tina

Fru Ekeby sa...

Vilket hem du har, det har jag sagt förut och det tål att upprepas!
Mer hemlikt finns knappast!
Åhh färgerna och alla fina saker som harmonerar så fint tillsammans.
Jag har upptäckt att små rödrutigt passar bra på sommaren oxå!
Ha det bra Mari!

(eddas) sa...

Nydelig på soverommet ditt...
ha en fin fin dag
klemklem

Anonym sa...

Så fint du har!
Det är lite mysigt nu när färger börjar smyga in...
Ha en trevlig trettondag!
Kram Nina

Unknown sa...

Grönt och rött älskar jag också! Härliga bilder!!

Mina drömmars hus sa...

Underbart sovrum, jag verkligen älskar rött och kommer nog att ha en hel del rött kvar efter julen.

Härliga bilder
Ha en bra dag.
AC

SWEDISH HOUSE sa...

Beautiful!
I LOVE your clock next to the bright red books ;-)
RED is my favourite colour...although it contrasts beauitfully with a white/grey background.
Really enjoyed your photo's
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Nydelig soverom, Mari, og så inderlig koselig! Jeg vil også ha en sånn der Carl Larsson julestjerne, så fiiin...
Klem

Hulda sa...

Så skjønt på soverommet! Herlig sengetøy. Så vakre farger, og nydelig look på alt. Likte stjernen i vinduet og buketten på nattbordet. Det passer så fint sammen. Herlig nattbord også!

Så søte katttepuser dere har fått dere. :) Helt nydelige!

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig! Klem

Kamilla sa...

Vilket underbart sovrum . Helt i min smak. Men inte så högt i tak va?

Rött och grönt är favoriter hos mig med.

Kram

Sara Thörnlund Persson sa...

Jag älskar nattduksbordet! Hur fint som helst! Åh, jag vill också ha ett sovrum :( (Bor i en etta)

Lisas torp sa...

Så härligt ombonat ditt sovrum är och så snyggt med det röda och varma i dessa kyliga tider!
Kram
Lisa

Tigris Predikantan sa...

MYSIGT är rätta ordet!
;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag håller med, jag är stor älskare av rött. Så fint du lagt Oleanapläden på sängen, den har ett vackert mönster. Jag har ju min kvar i stugan, (den syntes på en bild i mitt förra inlägg) nu saknar jag den lite. Ett härligt inlägg Mari, vi behöver lite färg.
Ha en fin trettondag
Varm kram
AnnaMaria

MODERN COUNTRY sa...

Hei Mari, min gode bloggevenn. Godt nytt år til deg! Håper dine dager begynte bra der borte i vakre Dalarne. Takker varmt for din nyttårshilsen, åh så glad fu kan gjøre andre mennesker. Jeg ble varm i hjertet!!

Ja da var Julen slutt, og vi retter blikket mot våren. For min del synes jeg røde og grønnfarger gir mer energi enn ro. Et riktig energikick som gir klarhet i hodet med tanker om en varmere tid. Fine farger som passer livet på landet !

Ha en riktig skjønn ettermiddag, sender gode klemmer!

Aina

MODERN COUNTRY sa...

Åååh nå så jeg dem, de søte små nøstene av kattunger dere har fått. De er så gullige!!! Ojoj, nå blir det mye herlig kos med liv og røre hos dere. Elsker dem sånn ♥♥♥

Lantliv och Loppis sa...

Ditt sovrum hade ett fint och inbjudande lugn över sig. Det är vackert med lite färg mot det vita.

Hoppas du får en fortsatt fin 13dag!
Hälsningar Jennica

Livet på Vestergård sa...

Mysigt med det röda!Rött kan man ha fastän det inte är jul.
Kudden från Ikea har jag också, men jag har mina i soffan och de får vara kvar ännu fastän jag städat ut julen.
Kram Kicki

Tidsmästarinnan sa...

O vad jag gillar dina bilder och detta harmonifyllda rum...
Kram!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vilka fina bilder och vackert sovrum du har. Jag gillar oxå rött, har oreientaliska mattor som är röda och jag tröttnar aldrig på dem. Tycker det är fint mot allt annat som är ljust.
Ha de gott//Marie

Norregård sa...

Så varmt & ombonat!!! Vackert;o)

Kram Malin

linnea-maria sa...

Den julstjärnan var verkligen supersnygg! och tack för tipset om soffor. Jag har tänkt att spara ihop till en snygg och bekväm soffa så då vet jag var jag kan åka och kika. Jag vill inte ha en ikeasoffa. Sovrummet ser verkligen rofyllt och mysigt ut. Ha det så gott /Therese

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Massa braiga tips, tusen tack för det!
Vilket supermysigt sovrum du har, ombonat o sov vänligt ;o)=

Mamma C sa...

Mycket ombonat och fint tycker jag. Det röda ser inte juligt ut alls.
Kram mamma C

Mitt hvite hus sa...

Virkelig herlig soverom..og ja jeg er veldig glad i rødt utover vinteren..

det får bli noen røde detaljer her også..

klemmer =))

Inspiration i vitt sa...

såå vackra bilder Mari, härliga varma toner i ditt fina fina sovrum. Alla prinsessor sover gott där. Kram på dig/INgela.

Fröken Grön sa...

Jättehärliga färgkombinationer! Ser vårfräscht ut.
Gillar ditt lilla gröna nattbord, kommer du ihåg vad nyansen heter?

Må så gott!
/Anna-Karin

helle sa...

Dejligt at du vover at sætte lidt kulør i din indretning!!! Jeg synes også det er varmende og ro-givende!

Kram
Helle

Kamomilla sa...

Det är så vackert att jag slutade andas för en stund!! Fantastisk fina julstjärnor också! Huh. Underbart underbart! Jag vet att jag har sagt det förr men det tål att upprepas: Jag älskar din stil!!

Vintage House sa...

hej
vad fint med rött...
du har ett sådant vackert sovrum..
kram
sandra

Designe sa...

Åh va hemtrevligt och mysigt! Gillar dina färger där i ditt ljusa sovrum! Verkligen trevligt! Ha en trevlig helg! :)

Norrfrids Eija sa...

Mari, du är en riktig färgklick i bloggvärlden, som någon här innan sa "jag slutade andas en stund", precis så känns det att landa här! Du får mej att gilla alla färger, för alla färger blir vackra hos dig!
Eija

LOPPISLIV sa...

Så fina bilder Mari!! Härligt med de röda accenterna! Jag har röda böcker också som stått framme nu i jul, men nu får de vara i gästrummet istället, där går tonerna i vitt och rött så de passar fint där inne även efter jul :-) Kram Paula