Den rätta nyansen...


Lillstugans sovrum har nu fått ny takfärg och nya tapeter i gammal stil. Det gamla fina bordet fann jag på Lokgården. En nyans jag gillar så mycket är den gammelgröna! Jag har hittat en grön stol och den passade min gamla kaffekanna i emalj...


...men också vissa ränder i trasmattan. Är man sjuklig som bryr sig så mycket tro=)


Hundkex, ett vackert ogräs.


Ni som bor i Falun med omnejd, ni har väl inte missat att ni kan köpa Nybakt surdegsbröd på Gruvgatan 13 varje fredag, flera goda sorter, från surdegsbageriet i Säter! ( finns det ngt kvar på lördag är det ännu godare då - det är rykande färskt, jag vet för jag har själv hämtat det på bageriet i morse!)

Ha en bra helg och tack till alla som kikar in här, utan er hade inte denna blogg existerat!

38 kommentarer:

Unknown sa...

Underbart vackert!!! Å du är inte sjuklig...hahaha..
Ha en härlig fredag..KRAAAM!!!

Malin's Hus sa...

OH SÅ SOMMRIGA OCH VACKRA BILDER! STOLEN ÄR MAGISKT VACKER. FINT MED LITE FÄRG JU!

MÅ SÅ GOTT O HA EN TREVLIG HELG!

KRAM MALIN

LantlivsAnette sa...

Nämen du...sååå jäkla vackert alltså..jaa, man blir lite sjuklig med nyanser o allt...fniss..men det bjuder vi på..:)
Jäklars alltså så snyggt med det gröna..och bordet...vilken lycka att hitta ett sånt..!!
Häftigt att Gruvgatan säljer bröd också...säkert jättegott !!
Ha en toppen dag vännen
Kraaam Anette

Anci sa...

Fint ! Oroa dig inte, det är helt normalt :)

Kram
Anci

Norrfrids Eija sa...

Tänk att gammelgrönt, rött, ockragult, brunt, och vita hundkex gifter sig så fint ihop! Hurra för färg!
Eija

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så snyggt med den görna nyansen, drömmer om ett gammalt bord eller stol i slitet rosa....men lär nog få leta.Ha en bra dag.
Kram Theres

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Guuud så fint!
Allt bara gifter sig med varann och är jättevackert.
ha en underbar dag.
Kram
Jessica

Ellinor sa...

Jag lider av samma "sjuka" och tycker bara det är så underbart när det stämmer färgmässigt. Så jag tycker dina bilder är helt underbara!
Ellinor

Designe sa...

Gu sååå snyggt! tycker det bryter av skitsnyggt med både det gröna och bruna mot din fina tapet! Såå mysigt!.. och jag vet ju att det är fint i verkligheten oxå! I heeela rummet så det är ingen blogghörna!:) Ha det bra i helgen!

kariogjon sa...

Kall det heller kreativt enn sykelig.

Unknown sa...

Love this table, chair, and enamelware pot!!! It all works so well together...perfect harmony!!!
Chris :o)

Villa Carl Larsson sa...

Eller hur! Utan alla som kikar in blir det rätt så trist att blogga. Alla besökare gör det så skoj faktiskt.

Vilken ursnygg stol och som den passade den fina kannan.

Trevlig helg. Kram Josefin

LIVS LYST sa...

Hei Mari!

Sååå nydelig lillstugan deres ble!! Wao! Jeg måtte rope på Thomas her. Vi lurer jo som du vet på å tapetsere hele stuen for å få den litt mer gammeldags. Den er for "rett og ren" nå syns jeg.... Og nå ble jeg gira igjen. Den vakre rødfargen og det fine mønsteret var helt nydelig hos dere!!

Vi går nok for noe blått hos oss, men nå tror jeg at jeg må få litt fortgang på det her også....!

Ha en fiiiin dag, Mari!
Vi knottes ;O)
Klem fra Liv

ting med sjel sa...

virkelig vakker fargekombinasjon.

hilsen Dagný

Puumuli sa...

Även min absoluta favorit är den där gröna. Det har blivit väldigt fint och mysigt i lillstugan ser jag!

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

EKTE INTERIØR sa...

Nej vi "interiörnördar" är inte sjukliga som bryr oss om ALLT. Det är detaljerna som gör skillnaden!! LÄCKERT!!! :-))

Sandra van Doorn sa...

love it , want it...

Johanna Stålros sa...

Den färgen är bara så rätt!!! Underbar nyans, passar verkligen där i din stuga. Trevlig helg. Kram Johanna

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej vännen!!

Tack för den fina utlottningen.
Kul med vinsten. Blev så glad ¡¡

Har lpnat min väns data och mejlat adressen och
som tur sp har jag vänner som bloggar. Då fick jag information att jag hade vunnit

Vilken härlig färg eller färger. Passar så bra där
i lillstugan.

H a en riktigt trevlig helg!

Kramsirpa

Lotta sa...

Tack för underbara bilder, riktigt som förr i tiden!! Kram Lotta

Norrfrids Eija sa...

Samma sak när jag försöker gå in, går inte att rösta. Det är något knas. Nåväl, tack för din omtanke iallafall, Mari! Klickar på dej!
Eija

Anonym sa...

Jag älskar den gröna nyansen, men jag hade aldrig hört namnet "gammelgrönt" förut. Men det passar ju väldigt bra! :) Jag har en allmogeskänk hemma i just den nyansen. En favorit från en gårdsauktion i Härjedalen för ett par år sen.

HWIT BLOGG sa...

Underbart vackert! Så fina bilder...
Önskar dig en skön helg..
Hälsningar
Titti

Mariette sa...

Hej Mari!

Härlig grön nyans...
Och det där med brödet, det lät inte dumt! Vi säljer jordgubbar i vår butik, direkt levererade varje morgon...det är också mysigt...

Önskar dig en härlig helg där uppe!
/Mariette

Högagärde sa...

Så finstämda färger. Milt, lantligt och ljust. Helt i min smak.

Vintage House sa...

Hej
Den färgen är min absoluta favorit just nu:)
ha en skön skön helg
kram
sandra

Vintage House sa...

Hej
Den färgen är min absoluta favorit just nu:)
ha en skön skön helg
kram
sandra

Junk De Lux sa...

Nydelig!!! Jeg elsker den fargen og tittet på en stol inne hos frøken Anker for litt siden som var veldig lik!

Herlige bilder!

Med ønske om en deilig pinse!

Stooor klem!

Helena, The Swenglish Home sa...

Jamen ååååh, ÅÅÅHH så snyggt och jag säger som Eija: hurra för färg! Och du har ett så stensäkert öga för nyanser och kombinationer och stilrent och bara alldeles JÄTTESNYGGT! Fingertoppskänsla, kallas det, och det går inte att köpa på burk.

Stor kram och trevlig helg hälsar
Helena (som huttrar i ett regnkallt England - vid åttatiden ikväll visade termometern 7 grader...hu!)

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Jeg er også totalt vild med den grønne farve - den er helt fantastisk ;o))
Og hvor ser brødet lækkert ud ;o)
Håber du får en skøn weekend - klem Tina

Nygammalt sa...

Supersnyggt! Är också väldigt förtjust i denna gammelgröna nyans.
Självklart är det inga konstigheter att man vill att det ska matcha lite här och där ;)

Ha en riktigt bra helg!

Drömblomma sa...

Jag älskar verkligen den där nyansen av grönt. Bryter av så fint mot det vita. Har tänkt att måla en stol i sovrummet i stugan i den färgen. Gäller bara att hitta exakt rätt nyans./Kram Lena

Mitt hvite hus sa...

Nydelig vakkert...og den grønne fargen er kjempefin... passer perfekt hjemme hos deg


god pinse helg =)

Mamma C sa...

Låter som du är helt normal tycker jag. Det är en superhärlig färg det där. Har precis tagit ut limpan från ugnen här hemma. Men det var ingen surdegslimpa denna gång. Måste sätta en ny surdeg, har ingen för tillfällett. Ha en fin pingst.
Kram Mamma C

Camilla pysslar sa...

Så fina bilder Mari, du är en otroligt duktig fotograf. Ha det så gott//Camilla

♥ Fyra årstider sa...

Gud vad harmoniskt hos dig! Nu har jag dig som app på iPaden så jag har koll på dig:) kram sötaste

Maria sa...

Nej då...inte sjukligt. Helt normalt att det skall matcha. Så himla snygg färg. Kram Maria

Liz på landet sa...

Tapeten var verkligen jättefin!