Förra hösten la jag till lite lila accenter i vardagsrummet, och tydligen trivs jag med det för jag bara spär på det ytterligare!


Då köpte jag dessa höstfina vinglas på Åhléns, jag har sett att de finns i år också... ljuvlig färg!


Min två vackra grålila virkade plädar från Nordljus älskar jag, snygga bara så där men duger också mer än väl till gosiga tv-filtar. Så glad jag blev då Gruvgatan 13 hade fått in kuddar i samma grålila nyans med talgoxar på!


...den passade också så bra i min svarta gungstol med den trasmatten under, i lila rutmönster...

Sedan några dagar har det varit svårt att lämna kommentar hos vissa av er som har kommentarsfältet som helsida. Varför vet jag ej, men om ni vill att flera ska kunna lämna en kommentar, gå in på:
"Inställningar", "Kommentarer" och välj " Popup-fönster " ( stället för helsida)

34 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!!
Vad fint.gillar de lila nyanserna:))
Ska ändra mitt kommentarsfält!
Hade du länken så jag kan se mina följare??
Ha en bra måndag:)

Kram Malin

Anonym sa...

Me fascina el color!
Excepcional trabajo!
un abrazo.

Norrfrids Eija sa...

Vilka vackra lila glimtar du visar idag! Kom också på det där med pop-up fönster när jag fick mail om att det inte gick kommentera. Bra att du guidar, inte helt lätt att förstå hur man ska göra!
Ha en fin vecka, Mari
Eija

Fru Ekeby sa...

Mmm lila! Härliga lila nyanser du visar oss! Olika nyanser av lila och plommon är höst för mej. Skogspromenader-trattisar-lövräfsning-höstgrytor-tända ljus-en god bok.Då är det HÖST. Och så glöggen så småningom! Kram.

anise sa...

Jättefint med lite lila accenter.. tack för tipset om kommentarfältet
Ha en skön höstvecka
Kram Anita

Lantliga drömmar sa...

Väldigt härligt med lite färgklickar . nilla

Vintage House sa...

Hej
JAg har haft svårt att lämna kommentarer så jag ska kolla över min med...
Så j..vla läckert hos dig:)
härliga färger.
kram
sandra

kardemumma sa...

Men Mari! Vilka vackra bilder du visar jämt! Det är en fröjd för ögat att kolla in hos dig! Kram Carina

LIVS LYST sa...

Fine fine hjemmet deres!
Og så herlig å se så mange bilder fra utsiden i et innlegg lenger ned her. Det er så stemningsfullt og nydelig med disse laftede bygningene.

Herlig Mari!
Du koser deg nok i disse omgivelsene ;O)

Klem fra Liv - som blir inspirert ;O)

Mina dagar sa...

Den färgnyansen sitter som pricken över i:et där hos dig!

Den där kudden blev jag sugen på.

Må bäst!
Höstkram Eva

Mina dagar sa...

Tack för tipset. Nu har jag ändrat till popup. jag hade visserligen inte "helsida" utan det där sistnämnda men jag testar så här nu ett tag:)

Lisas torp sa...

Så vackert och inbjudande ditt rum är! Det är verkligen snyggt med de bleklila nyanserna - bryter av så ´fint mot det andra!
Kram
Lisa

Stina sa...

Vackert och mysigt som bara den.:) Kram Stina

Therése S sa...

Fint och fina detaljer.

Sallys hus sa...

Hej hej!
Sååå snyggt!
Jag köpte lila tyg till kuddar förra hösten...suck...det börjar kasnke bli dags att sy dem nu..;)
Kram Katarina

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så mycket fina färger♥ kram

Mia, New Room Interior sa...

NYYYDELIG!!! :-) Ha en fin dag! KLEM

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Du gjorde alldeles rätt med färgerna för det ser då himlans bra ut!!!
Ha en bra vecka!

Tina sa...

Aproppå glöggen i förra inlägget, så hörde jag på radion i morse att Luciauttagningen är i full gång...
Dina färger håller lika fint nu också, helt underbara nyanser!
Lite ljung, tycker jag...

kram o ha en bra måndag!/Tina

Mille sa...

Vilken härlig blogg!
Jag kommer att titta in fler gånger det lovar jag.

Sofia sa...

Har just hittat till bloggen då Underbaraclara länkade. Och vilken tur att hon gjorde det för nu har jag en till i listan av favvo-blogggar!
Tänkte höra om du har någon bättre bild på den lite lila mattan? Min snälla mamma ska väva en åt mig och vi båda behöver lite inspiration.
//Sofia

färgtrappan sa...

Härliga färger! :))

Hildas hem - Sofia sa...

Så fint du gjort! Lila hör hösten till på något vis :)

Jag önskar dig en fin kväll!
Kram Sofia

Designe sa...

Såå himla snygga kuddar och plädar! Gillar den rutiga mattan därunder oxå! Mysigt! Ja, det verkar va himla struligt det där med kommenterandet..massor av kommentarer som bara försvunnit ut i rymden! :)

Mamma C sa...

Den färgen är snygg den. Glasen är jättefina. Ja har oxå märkt av allt strul med bloggen. Just nu kan jag inte göra inlägg själv. Men det kanske bara är något kortvarigt. Får vi väl hoppas
Kram Mamma C

Livet på Vestergård sa...

Underbart vackert!
Kram Kicki

Kamomilla sa...

Vackert och rofyllt. Det är alltid lika härligt att kika in här..

Anna sa...

Så fint! Jag gillar också härligt lila nyanser! Även orange får flytta hem till mig i höst!

Blossas glögg ser jag verkligen framemot i år! Mums!

Lottas Fotografi sa...

Är det en ko-matta du har?
Jättefint!
Kram Lotta

Johanna Stålros sa...

Vilka söta kuddar! Kram Johanna

CreandoPhoto sa...

Underbara bilder! Lila är en favvo här också. Inte just nu faktiskt, men det är en färg som återkommer då och då. Just nu regerar dovt petrol här hemma (tillsammans med det grå, vita och svarta då...). Kramar Kicki

Junk De Lux sa...

Nyyydelige lilla detaljer i ditt fantastisk inspirerende hus! Vakkert!!

Håper du har hatt en fin start på uken!
Stooor klem!

Thyrasgård sa...

Hej MAri,
så fint med den milda lila färgtonen och talgoxe kudden är ju underbar!
KRAM Kicki

n o r d i n g å r d e n sa...

Sofia, ursäkta mitt sena svar! Jag har nog ingen bättre bild på just den mattan men vill du ha trasmatteinspiration kan jag varmt rekommendear denna blogg:

http://loppberga.blogspot.com/