Natur är HETT!


Som sagt, ser att jan-mars upplevs tung för många, såsom för mej men som också en del säger, vi kan ju inte ha det sommarvarmt och mysigt jämt, då skulle vi antagligen inte uppskatta våren & sommaren så mycket som vi gör. ( håller med en tillkommen kommentar om att förvåren är FUL, innan det grönskar, blä, bara slask, skräp, grått och hundskit överallt;)

Nej, nu ska vi göra det bästa av saken och se de små fördelarna vi kan. Vi har tex just nu sommaren FRAMFÖR oss, en härlig känsla!

En kruka med tazetter i brunt papper gör mej glad just nu!


Naturen har varit hett i inredningen ett par år nu, jag gillar det, dels finns mycket gratis att "shoppa" i "naturvaruhuset" och så känns det fräscht i inredningen...tänk så vackert man kan göra med bara en lång björkkvist på middagsbordet! Och så omålade trärena bordskivor, mmm va snyggt!


Blå fina pärlhyacinter, de finns till för att glädja oss och får oss att leva på hoppet om en vår som komma skall...


Den lilla björklyktan fann jag på Notre Dame i Köpenhamn...


De fina björkkrukorna har jag köpt på Granit. Just nu med de små granarna jag köpte på Ikea före jul, men snart så ska jag sätta vita pelargoner i dem, längtar!


Lillstugans veranda är kall och trist just nu men man får göra det bästa av saken som sagt men snart så....Formexmässan drar igång denna vecka så jag önskar alla butiksägare trevliga inköp;)  Jag själv tänker inte gå i år men önskar mina kollegor på Gruvgatan lycka till, ha så skoj!

37 kommentarer:

Anonym sa...

Wha, vad fint du visar som vanligt. Som tur är gillar jag vintern helskarpt. Tycker det är mysigt med mörker och lite kyla med för den delen.
Alla årstider har sitt, men kan säga att all smuts på våren inte är något som jag uppskattar.
Ha en fin dag
AC

Malin's Hus sa...

Finfina bilder!!! Jag ska inte heller gå, sparar mig till hösten ist. Verkar vara många som hoppar jan mässan iår o satsar på hösten. Må så gott, kramkram

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint du visar oss..du lyckas alltid hitta så fina nyheter !! Jaa, Formex, nog vore det något det, men man kanske åker till Hösten, så skoj det vore, tänk om vi kunde träffas där du o jag..
Kraaam Anette

Brunkullan sa...

Tycker också det är snyggt!
Björknäver krukorna från Granit har jag också!

Kram Susanne

Mia, New Room Interior sa...

Åh, er det kommet perleblomster i butikkene, det MÅ jeg ha!! :-) Deilig å vite at vi har våren foran oss, det blir lysere for hver dag nå! :-) KLEM

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

visst är det härligt då det börjar komma lite "vårlökar" i affären. Även om det bara är januari än så känns det att det börjar gå mot ljusare tider, inte kolsvart då man slutar 4 nu..Nice!
kramar i massor♥

Hildas hem - Sofia sa...

Ja, det är verkligen årstidernas skiftningar som får oss att uppskatta våren och sommaren. Att sätta in små knoppande växter ger hopp och lycka :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Hulda sa...

Åh, så fiiint! Nydelig med perleblomster og tazetter. Venter de inn her nå også, jeg har ringt hagesenteret og spurt etter de. ;) Nydelig på verandaen i lillstugan. Falt for dette. :)

Designe sa...

Åh så mycket fint! Jag gillar oxå naturinspirerat! :) Superduperfint! I like!

Vintage House sa...

hej
Så roligt det var att läsa din kommentar igår och själv kör jag på det som jag tycker om men det är kul att se trederna och om man gillar något är det superkul...
Naturen är det bästa och så enkelt och vackert.....
kram
sandra

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Mari..
Vi går mot ljusare tider, det märks både ute och inne och på människor tycker jag :)
Naturen är underbar och man kan hämta mycket där som blir så fint i inomhusmiljö :)Dina bilder är jättefina.
Ha en fin dag.
Kram kram
Jessica

Lottas Fotografi sa...

Vackra bilder du bjuder på! Hav tålamod, inget är som väntans tider. Snart är våren här!
Kram Lotta

Norregård sa...

Hej Mari!
Jag älskar den första bilden:)

Kram Malin

lisashus sa...

Natur är alltid vackrast - årstidens växter, oavsett årstid - så fint och så man gläds åt varje blomma som kommer! Ser att redan pärlhyacinterna har kommit och de ger ju verkligen en aning om vår! Det är så vackert sparsmakat nu såhär på vintern - senare på våren,för att inte tala om sommaren, ja då slösar man ju i blomster av alla slag!!!

Vackra bilder!
Lisa

Mina dagar sa...

Jag mår så bra av att titta in här till dig! Det ger mig ett lugn!
Underbart rofyllt och vackert.

Här vet jag inte i vilket hörn jag ska börja städa i:(

Må bäst!
Kram Eva

Norrfrids Eija sa...

Naturtrenden vill jag ska hålla i sig forever, det är precis min stil som jag gärna blandar upp med mitt bohemiska och gammeldaxa...gratis är gott! Ljuvliga björkkrukor du köpt, passar in så bra på verandan!!!!!!!
Nu ska vi snart avnjuta lite Formex-nyheter vi också! Hoppas man blir inspirerad!
Kram Eija

Hem och Harmoni Marie sa...

Väldigt fint!
Själv har jag haft svårt att hitta krokus och pärlhyacinter i butikerna än, det kanske är för tidigt.
Men då har jag något att längta till :)

Ha det fint!
Kram

Stina sa...

Så fint och mysigt.:-.) Kram Stina

Rustik Romantik sa...

Vilken stor vill-ha-känsla!Naturtrenden är så harmonisk! Mvh, Tina

Solsjö - Under en vind sa...

Vackra bilder!!

Jag vill också ha den ljusa årstiden - men man får hitta saker som gör att denna tiden känns och blir ljusare.

Kram!

Mamma C sa...

Härliga krukor och ljuslykta du hittat.
Kram Mamma C

Everyday living etc. sa...

Hej, vilka härliga bilder du låter oss njuta av denna annars så gråa och mörka årstid. Det är så fint att ta in naturen i hemmet.

Ha en fortsatt bra dag! kram Linnéa

Unknown sa...

Jag är ju en sån där som gillar alla årstider. Men visst längtar jag efter värme. Och då helst 30 grader och sol på plajan.
men först vill jag ha riktig vinter.
Kram

Silvia sa...

I love it. You have a beautiful blog.
I`ll follow you.

Silvia

Härligt hemma sa...

Visst är det härligt att ta in lite natur i hemmet :). Måste genast hämta hem lite pärlhyacinter :). Vi bor i Hallsberg, förstår att du vistats här en hel del om du jobbar inom järnvägen.
Ha det så gott och tack för din gulliga kommentar :)). Gillar ju ditt hem/blogg skarpt!!
Kramar Madeleine

Johanna Stålros sa...

Du har sååå rätt- gäller att hitta det lilla i vardagen som man kan glädjas åt;) kram

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har! Blommor piggar verkligen upp den här tiden på året. Jättefint med naturmaterial.
Kram Kicki

LOPPISLIV sa...

Så fina bilder Mari!! Björk krukorna är så fina, får mig att längta efter våren ännu mer :-))

Ha en fin kväll. Kram Paula

Blåbärs och smultronstället sa...

Fint har du hemma och naturmaterial är fint att kombinera med!
Jag fick rosa tulpaner av mamma idag, så fräscht. Pärlhyacinter och andra vårlökar är en härlig vårkänsla:-)
Vi var på FORMEX i september
och det var jättekul. Jag och en kompis har en nyöppnad liten firma Drömmar & Ting som bl.a syr på beställning och så är vi sömmerskor åt två företag här i vår stad. Vi jobbar som lärare, men brinner också för att sy och pyssla.
Ha det fint!
Kram Susanne

linnea-maria sa...

Vilka fina arrangemang. Det ser så lagom rustikt ut! naturens pynt är det finaste (och billigt). Kram /Therese

Ljusa vardag sa...

Vilka fina vårbilder, eller längtan på vår bilder kanske jag ska säga. Snart är vi där! Jättefina björkkrukor! Ha det så bra. Mvh Anna

Sallys hus sa...

Hej hej!
Vilka vackra blommor!
Kram Katarina

Annas skattkammare sa...

Det är så fint med lite natur i inredningen. Jag har ofta förkärlek för det råa, enkla, döda växter och enkla grenar.. Men nu börjar man längta efter pärlhtacinter, pelargonier osv.. :)
Fint du visar!
Kram Anna

Bromans Bravader sa...

Jag gillar ändå den här tiden (kanske inte lika mycket som de andra) men det blir ljusare och ljusare och man blir glad av tulpaner och tasetter.
Kram

Rapport till Vänfors sa...

Visst är det fint med naturens pynt...och billigt är det också;)
Kram Annika

Lilla Blanka sa...

Underbart fint Mari!!!
Blir så glad av dina härliga bilder :)

Kram och natti!
Mia

summersoul sa...

i found your blog this morning and love your taste. the more i learn about nordic style the more i like it. happy new follower.

MC