Jag är inne i en gulperiod, det är så fint ihop med grått, den perioden började förra vintern i sovrummet men nu har den blommat upp igen, tänk att man kan bli så glad i en färg som man förr ratat!

Gruvgatan 13 där jag jobbar extra, har fått in så mycket snygga kuddar. "Vill-ha-nerven" vaknade till liv ( som om den sover ofta, nää tyvärr..) Trasmattekuddar så läckra och många andra, kika in på deras blogg och kolla in alla godbitar, för med en ny kudde eller två förändrar man enkelt hemma! En sådan ska nog få flytta hem till min kökssoffa...


Kökstapeter är beställda. Grått & gult ska vara dominant i köket detta år! En gul pall gör mej glad, och godaste knäckebrödet Pyramidbröd från Dala Järna i Dalarna!

6 kommentarer:

Gamla Posthuset sa...

Visst är det härligt med gult!

Önskar dig en toppendag!

Kramen
Ina

Eva Domis sa...

Någon lite gul färgklick finns nog hemma hos mig med men ingen stor mycket synlig sak, Förr böt jag till gula gardiner till påsk men nu r det de vita hissgardinerna som nog får hänga över påsk med! Men på en hylla har jag ett set kryddburkar och dito små oljeflaskor i porslin med solrosor på i en liten trälåda och dessa porslinssaker är i gult med grönt också, och någon värmeljushållare och sånt handlar det mest om.
Trevlig vår önskar jag dig! Kanske du ledsnade på mig när jag var så antijul långt innan jul men jag läser nog din blogg ännu;)

Unknown sa...

Hvor er det en fin blog du skriver, og din indretning er meget smuk.
Mange have hilsner
Anna Vibeke

lisashus sa...

Vilka läckra kuddar! Tänk, att få omge sej med så mycket snyggt som på Gruvgatan, oj vilka frestelser!

Garderoben som jag nämnde heter "Aspelund" och har tydligen utgått...typiskt! Den är ju bara 190cm hög.
Kolla blocket här:

http://www.blocket.se/sodermanland/Aspelund_garderober_fran_IKEA_52433645.htm?ca=14&w=3

Lisa

Unknown sa...

Håller verkligen med dig. Gult piggar upp. Hm, vad har jag? Citroner och en gul kjol. Din pall var en höjdare. Såg gula stolar mot en tegelvägg och vitt bord. Det såg urläckert ut. Ska klura mer på det gula.

Mvh,

Rapport till Vänfors sa...

Å, den gula trasmattekudden är helt underbar :) Gult är inte fult och speciellt inte "dina" mjukgula nyanser...så snyggt med grått :)
Kram Annika