I gamla slakthusområdet i Köpenhamn, eller Kødbyen som de kallar den, ligger ca 5 min gångväg från centralstaionen västerut. Här finns massor av läckra restauranger!  

Jag var där häromdagen, en lördag i isande kyla, många hade dessvärre stängt då men jag tror nog det blommar upp till våren igen!  Jag slank in på Paté Paté, urhäftigt ställe , en miljö jag älskar, nött, industruellt med många guldkorn i inredningen!  God mat också!


Bildkvalitén blev inte den bästa då jag fotade snabbt med liten kamera... men stället var häftigt!  En annan bild finns på Nordingårdens facebook idag!


På Vesterbro finns många flera guldkorn, mysiga caféer, pubar och många vintage, antik och retrobutiker!  

Ovan Butik Anne Tine som jag nämnde i inlägget under detta. Besöksvärd liten butik med guldkorn från golv till tak!

Inte långt i från, nästan i grannhuset finns ytterligare en,  Dannebrog Antik.  Och snett mittemot dessa fanns ännu en häftig retrobutik som heter Funky junky Vad jag köpte där visar jag en annan gång.  

Hela Istedgade , Gammel kongevej, Værnedamsvej och gatorna däremellan har många häftiga ställen, Vesterbro är hippt! 


Man behöver inte åka längre söderut än till Köpenhamn för att känna av den kontinentala känslan.....Alla mina Köpenhamnstips genom åren finns samlade under etiketter " Köpenhamn" i högerspalten..


8 kommentarer:

Halmhatt och mamelucker sa...

Guld värt med dina tips Mari! Så bra att de finns samlade under en etikett. Det enda som fattas är en liten tur till Köpenhamn och den ska väl komma så småningom. Väntar in våren lite!
Trevlig helg!
Annika

Dona blogg sa...

De här tipsen ska jag ta med mig när det bär över sundet nästa gång! Tusen tack ♥

Kram från Skåne!
/Pernilla

Monica Andersson sa...

Så bra med dessa tips! Har "använt" dem tidigare och kommer göra det igen... Tack :)

Ninelin sa...

Hade önskan en gång i tiden att flytta till Köpenhamn. . . det är väldigt trevligt där.

Ha en skön fredag.

Kram N

HWIT BLOGG sa...

Köpenhamn är alltid Köpenhamn! Alltid lika underbart...
Önskar dig en fin helg!
Varm kram,
Titti

Rose Garden Malevik sa...

Hej Mari
inga dumma tips :)
å missa nu inte

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
Välkommen
Håkan

Anonym sa...

Många härliga tips o BILDER ! :) Har du något tips på bra och inte tok dyrt hotell i centrala Köpenhamn ? Funderar på några dagar i Köpenhamn i juli. Hälsn
Kristina

Rapport till Vänfors sa...

En heldag i Köpenhamn med shopping,mys,fika,äta,skratt,lite vin och ett sprudlande humör ligger högt upp på min livslista...en dag så ;)

Kram Annika